Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Japonské auto roku 2007: Mitsubishi i

Ondřej Láník
Diskuze (5)
Microcar Mitsubishi i s motorem vzadu je prvním vozem této značky, který uspěl v japonské anketě RJC Car of the Year.

Microcar Mitsubishi i s motorem vzadu je prvním vozem této značky, který uspěl v japonské anketě RJC Car of the Year.

Na začátku roku 2006 se na japonském trhu začalo prodávat nové mini s logem Mitsubishi Motors. Automobil, který bychom spíše čekali od Smartu, bude vedle japonského trhu nabízen také v Evropě, počáteční zákaznické testy probíhaly ve Velké Británii, ale ani dovoz do kontinentálních zemí prý není vyloučen.

Neobvyklému jménu "i" sekunduje netradiční koncepce. Přeplňovaný tříválec je totiž umístěn vzadu a pohání zadní nápravu.

Pětidveřový čtyřmístný mikrovan Mitsubishi I (anglicky já) s vnějšími rozměry 3395 x 1475 x 1600 mm byl několik let prezentován jako koncept, ale na začátku roku 2006 se domácí japonský trh dočkal zahájení prodeje vozu, který se od loňské tokijské studie nebude příliš lišit.

Motor umístěný vzadu je sice v této třídě netradiční, ale ne neznámé řešení. Stejnou koncepci totiž využívá Smart u svých nejmenších vozů ForTwo. Mitsubishi vyzdvihuje bezpečnostní výhodu, protože příď je nyní měkčí a je možno snáze naladit tuhost deformovatelných částí. Motor umístěný vzadu umožňuje také zvětšení prostoru pro cestující, kola jsou vysunuta dále do rohů karosérie, což potvrzuje i extrémní hodnota rozvoru 2550 mm.

Nový zážehový tříválec 660 cm3 je přeplňován turbodmychadlem, systém přeplňování využívá také chladič stlačeného vzduchu, variabilní ventilový rozvod MIVEC přispívá k nízké spotřebě paliva a nízkým hodnotám emisí škodlivin v celém spektru otáček motoru. Nejvyšší výkon činí 47 kW.

RJC Car of the Year volí 62 členů poroty z řad novinářů a odborníků, kteří rozhodují o domácích vozech, jejichž produkce mezi 1.11.2005 a 31.10.2006 překročila číslo 5000.

Ondřej Láník
Diskuze (5)
15. 11. 2006 08:41
City
Návrat ku koncepcii s motorom vzadu? Každopádne motor nad zadnou nápravou a za zadnou nápravou môže byť rozdiel. A tiež je iné mať tam motor 1.2 alebo 0.7 litra.... Ak bude rozumná cena, možno sa uchytí aj v Európe, preplnené centrá mnohých miest si priam pýtajú menšie autá. Ale posledné slovo ako vždy budú mať zákazníci.