JE Design Seat Leon Cupra: Opatrně s make-upem
Jak by se asi cítil Pablo Picasso, kdyby nějaký vykuk vytáhl v galerii paletu s barvou a „opravil“ jeho Avignonské slečny? Patrně velice podobně jako designér Walter de´Silva, když se dívá na své automobilové kreace po zásahu tuningových firem.
Bez skrupulí byla opět německá tuningová společnost JE Design.
Seat Leon Cupra nemá problém rozvířit živou debatu na téma ostrý hatchback ani v sériovém provedení. Dvoulitrový zážehový čtyřválec TFSI je nastavený na výkon 177 kW (240 k), což je na auto s pohonem předních kol tak akorát, pro někoho možná až moc. Vlastně pro JE Design ne. Pokud jim v dílně zaparkujete Leon Cupra, za přibližně tři až čtyři hodiny dokážou jeho motor-management zpracovat tak, že z něj vydolují 219 kW (285 k) a zvýší točivý moment z 300 na 386 Nm. Protože nepoužívají omezovač maximální rychlosti, firma JE Design nezapomněla připomenout, že jejich 261 km/h je více, než oficiálně uvádí BMW u modelu M5 nebo Audi u své RS4.
Než se na trhu objevila společnost ASMA, považovali jsme německé úpravce za ty, jež se mírní v „kreativitě“ tuningu vnějšího designu. Jenže máme zde dalšího adepta, který zřejmě nepobere žádné ceny v soutěžích krásy. Zadní část vozu je dravá a sportovní, přední nárazník, přesněji jeho parafráze na téma „kousek nosu formule 1“, která vyrostla uprostřed nárazníku, však se zbytkem auta příliš nekoresponduje. U společností jako je JE Design ovšem takové úpravy nekupujete jako kompletní balíček, ale můžete si říct, že vám stačí úprava motoru, zažádat o snížení podvozku v rozsahu od 35 do 65 mm (pochází od renomované firmy KW, jež zásobuje šampionát WTCC) a exteriérový kit pak třeba klidně vynecháte.