Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep Wrangler: Nová generace dostane osmistupňový automat

David Bureš
Diskuze (30)
Nová generace drsného offroadu nahradí obstarožní pětistupňový automat za moderní převodovku.

Jeep pro rok 2018 chystá zásadní novinku v podobě nové generace offroadu Wrangler. Nová generace tohoto slavného vozu nedostane pětistupňový automat, ale osmistupňový.

Použití moderní osmistupňové automatické převodovky v novém Wrangleru vyplývá z dokumentu pro americkou Komisi pro cenné papíry a burzy. V něm stojí, že převodovku z dílny německé společnosti ZF Friedrichshafen AG dostanou všechny modely amerického Chrysleru s pohonem zadních kol, kromě největších trucků značky Ram a sportovního modelu Dodge Viper.

Důvodem použití osmistupňového automatu je snaha o co nejnižší flotilové emise oxidu uhličitého. Tato převodovka, kterou si Chrysler vyrábí v licenci, totiž významně přispívá ke snížení spotřeby paliva a tím i vypouštěných emisí. V případě nového Wrangleru tento automat sníží spotřebu paliva o devět procent ve srovnání s dnešní pětistupňovou samočinnou převodovkou.

Nová generace Wrangleru údajně dostane hliníkovou karoserii. Ta sníží hmotnost auta, což rovněž povede ke zvýšení jeho hospodárnosti. Nová karoserie bude přizpůsobena pro použití pro nový automat, osmistupňovou převodovkou by automobilka ráda použila již v dnešním Wrangleru, bohužel ale do jeho útrob nepasuje.

I přes přechod k hliníku by si nový Wrangler měl uchovat rámovou konstrukci a tuhé nápravy, díky čemuž by měly být zachovány jeho terénní vlastnosti. Použití tuhé nápravy naznačuje chystaná významná investice firmy Dana do jejího výrobního závodu, ve kterém se stará o produkci náprav pro drsný Jeep.

Příští Wrangler bude vůbec myslet na co nejnižší spotřebu paliva. Šéf Chrysleru Sergio Marchionne se nechal slyšet, že auto dostane menší motory než dnes. To by mohlo znamenat konec využití stávajícího 3,6litrového šestiválce. Dnešní Wrangler je vedle této jednotky dostupný ještě se vznětovým 2,8litrovým čtyřválcem.

David Bureš
Diskuze (30)
27. 11. 2014 09:34
Starý dobrý Wrangler
Môj starý dobrý Wrangler so 3st automatom to bola klasika nie toto. Načo mi je 8st. v terénom aute?! Iba problémy, už teraz sme mali problém po zdvihnutý Wrangleru s súčastným 5st automatom. Čím viac elektroniíky v takom aute tým horšie. Načo sa hrajú na spotrebu? Je to auto do terénu, auto ktoré vôbec nemá žiadne aerodynamické prvky ...
Avatar - Barrichello
26. 11. 2014 22:26
Re: ....
Tak na foru byly problémy hlavně s proslulými 2,5 TD s řetíykovým rozvodem, to sem zažil osobně v Cherokee, když nám ve firemním cestou ze Zlína do Prahy ruply hlavy. Jeli sme 120, podotýkám.

A další problémy sou s 2,5 CRD, kde právě odchází ty vstřiky a čerpadla.

Co se týče 3,0 CRd, vím o jednom případu, kdy pánovi odešlo turbo a o jednom kdy odešlo čerpadlo.
Proti VM Motori jsou to ale obecně spolehlivější motory, to v klidu přiznám.

No pokud si tak nějak pamatuju, tak za 7 let nikdo vstřiky na benzínu neřešil

O zadřených HEMI vím o dvou, u obou majitelé kašlali na pravidelné výměny oleje. V jednom prostě blo asi 2,5 litru oleje a druhý majitel zničil litím špatného typu.

Avatar - Barrichello
26. 11. 2014 22:21
Re: ....
Ano máš pravdu. Napsal sem blbost, od MB je kutečně ta 2,7. Njn, já ty diesly beru jen jako okrajový yájem, i kdzž se jedná o ameriky. U benyínu bych se nespletl.

Tak fámy po bazarech tvrdí, že třeba 2,8 CRD je motor Mercedes, a přitom to z něj má jen hlavu.
26. 11. 2014 21:25
Re: ....
Tak vznikaju famy a pivne pravdy. 3,0 CRD mal 160 kW a ten 4,7 benzin myslim 177 kW, vacsia masa zeleza a na vykone ...
26. 11. 2014 21:20
Re: ....
Musis to zobrat tak, ze Barik pise o skusenostiach z fora. Ale na fore sa rozobera hlavne 2,7 a 3,1 a tie su citlive na hlavu. V terene to vytacacju, casto z manualom a ked to skape, chladenie je v pr.de.li a praskaju mostiky medzi ventilmi, a je to VM MOTORI. Ten V6 3,0 CRD od mercedesu kludne zvladne 300.000 km, najdu sa aj ML a GL so 400.000 km ale pravidelnym servisom, v Sprinteroch a VW LT zvladnu 1.000.000 km. A nepocul som, ze by tahace navesov s dieslom nezvladali 1.500.000 km bez generalky. U stavebnych strojov zvladne diesel 40.000 Mth len s beznym servisom, t.j. olej, filtre, alle aj olej a filtre prevodovky a diferakov. Toto je skoda vysvetlovat antidieslom, cerpadlo a vstreky vydrzia , len nafta nesmie byt od Vencu z JZD. Poruchy dieslov su sposobene hlavne tym, ze Venca nema traktor s benzinovym motorom, to by boli problemy aj s HEMI. Do tych dieslov sa leje vsetko mozne, co pripomina naftu, aj LTO, mixy nafty z vyjazdenym olejom. U benzinu to nie je. Pozeral som finalovy pretek F1 a niekomu tam efektne vybuchol benzinovy motor. Pocas preteku nemal poruchu ani jeden diesel >:D >:D >:D