2.6. 2017 Martin Machala Martin Machala

Jízdní dojmy Volvo XC60: Čekal někdo něco jiného? (+videa)

 

Nejprodávanější Volvo je tady ve druhé generaci a my se s novou XC60 poprvé svezli. Překvapení nepřišlo. I když…

V Barceloně bychom si pomalu mohli zařídit detašované pracoviště, automobilky se nejspíš dohodly, že pro první jízdní dojmy budou vybírat hlavně tuto katalánskou lokalitu. Nic proti. Bývá tu hezky, silnice jsou kvalitní… Jenom s hodnocením jízdního komfortu a kvalit odpružení musíme většinou čekat až do našich končin.

Znovu tedy v Barceloně, tentokrát kvůli novému Volvu XC60. Poslední modely švédské automobilky považuju za to nejpůsobivější, co v automobilovém designu za hodně dlouhou dobu vzniklo, menší SUV se trendu samozřejmě drží. Proti předchůdci mi opticky přijde kompaktnější, celkově působí menším dojmem. Ve skutečnosti ale na délku pořád měří lehce pod 4,7 metru, ani od volantu byste to však nejspíš neřekli.

Nové Volvo XC60 odhalilo český ceník. Pod milion ho neseženete

Nejsilnější nafta

Na letišti přebíráme s kolegou klíčky od nejsilnější dostupné nafty s označením D5. Slzy po odchodu úžasného pětiválce sice ještě úplně uschnout nestačily, dvoulitrový čtyřválec ve své nejvýkonnější verzi D5 však alespoň dokázal, že umí být velmi kultivovaný. Tedy v modelech S90/V90, jeho začátky v nejnovější XC90 byly velmi mírně řečeno rozpačité.

V XC60 je čtyřválec výtečně odhlučněný od začátku, třeba při ustálené jízdě kolem dálničního limitu o něm nevíte vůbec nic. Jen při důraznější akceleraci, kdy se otáčky blíží čtyřem tisícům, se dvoulitr trochu přestane ovládat. Tady je ale jeden menší problém. Se zmíněnou důraznější akcelerací. O tu se totiž spíš jenom pokoušíte, než že by se opravdu dostavila. Ani kdyby mě páni inženýři od Volva násilím nutili, nikdy bych nenapsal, že věřím, že motor D5 má výkon 173 kW a 480 N.m. Respektive, možná má, při jízdě však dělá všechno proto, aby to absolutně nebylo poznat.

TEST 2009: Volvo XC60 T6 – Tak trochu jiné Volvo

A rozhodně nejde jen o odhlučnění, myšleno v tom smyslu, že by bylo třeba matoucí a maskovalo by skutečnou rychlost. Nejnovější D5 je zkrátka v reálu mdlejší, než by udávané parametry napovídaly. Slzy po skutečné pětiválcové D5 hned tak nezaschnou…

A pak tu máme ještě spotřebu paliva. První část trasy vedla po dálnici, kde jsme díky plynulému provozu a častým omezením rychlosti na stovku předváděli s kolegou spíš ekorallye než cokoliv jiného. A přesto jsme dosáhli průměru sedm a půl litru. Jasně, průšvih to není, čtyřkolka, automat, SUV dlouhé 4,7 metru… Ale po courání kolem stovky, navíc docela po rovině, bych pár deci asi ubral. D5 ne.

A jízda samotná… Představte si Volvo v jeho nejkrystaličtější podobě a vyjde vám nová XC60. Řidič je prakticky absolutně odstřihnut od veškerého dění, jenom si tak točí volantem, šlape na pedály a XC60 něco dělá. Zatáčí a tak. Neřekl bych, že je to špatně. Je to zkrátka Volvo. Velká pochvala ale za nastavení stabilizace. Nehysterčila, zasahovala citlivě a řidiči nechávala docela dost svobody. Jenom bylo těžké odhadnout, kolik té svobody vlastně zbývá. S indiciemi to XC60 fakt nepřehání.

Video

Opravdu jako šestiválec!

Kdybych chtěl být trochu kousavý, napsal bych, že čtyřválec T6 s výkonem 235 kW se opravdu vyrovná šestiválcům – ve spotřebě paliva. V podhůří Montserratu jsme, pravda, jeli trochu ostřeji, zase taková kudla to ale nebyla a průměr se zastavil jen kousek pod třinácti litry. Umírněnější styl nějaký ten litr ubere, pod deset to však moc nejde.

S benzinovým dvoulitrem se nám ale XC60 hezky převtělila, najednou byla o řád hbitější, působila daleko lehčím dojmem. Stále sice řidiče nechávala tápat, co si může v oblouku ještě dovolit, přehazování ze zatáčky do zatáčky však bylo skoro až zábavné. A stabilizace se znovu chovala slušně. V okolí Barcelony a katalánské metropoli bylo málo příležitostí, na pár nerovností jsme ale přece jenom narazili a troufám si tvrdit, že na dvacetipalcových kolech by mohla mít volvácká platforma SPA v Česku občas trochu problém. S dvacítkami žádné překvapení, proti prvním XC90 se však platforma s kompozitovým listovým pérem na zadní nápravě v tlumení nerovností nepoměrně zlepšila (viz domácí zkušenosti s dvojicí S90/V90). A dvacítky, to je už obecně oříšek. S menšími koly bude XC60 rozhodně klidnější.

TEST 2014: Volvo XC60 T5 Drive-E (180 kW) – Modrá jachta

Žádné překvapení?

Od Volva XC60 jsem dostal prakticky vše, co jsem od novinky čekal. Nádherný design (s dosud nejkrásnějším interiérem od Volva, a to už něco znamená), dostatečně prostorný interiér, trochu tupější jízdní projev a méně výrazné čtyřválcové jednotky. I na překvapení ale došlo – benzinový čtyřválec nepotěší vysokou spotřeba, naopak ovladatelnost a lehkost verze T6 překvapila příjemně. Kdyby řízení vidělo zpětnou vazbu alespoň z vlaku, byla by s XC60 T6 nečekaná zábava.

Základní ceny všech verzí najdete v tabulce, novinku už můžete objednávat, první kusy pak k zákazníkům dorazí v září. Nejlevnější výbava Kinetic a verze D3 s pohonem všech kol a čtyřkolka D4 s manuální převodovkou se však objeví až příští rok. Žádná velká škoda, nejsmysluplnější motor, tedy čtyřválec D5, je k mání už teď a interiér v nejlevnějších variantách rozhodně tak nevynikne. Ještě na jízdní komfort v českých podmínkách jsem zvědavý. Budeme referovat!

Volvo XC60 – technické údaje nabízených verzí
MotorT5T6T8 Twin-EngineD3D4D5
Pohon4x44x44x44x24x44x4
Zdvihový objem [cm3]196919691969196919691969
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]187/5500235/5700235+65/-110/3750140/4250173/4000
Točivý moment [N.m/min]350/1500-4800400/2200-5400400+240/-320/1750-3000400/1750-2500480/1750-2250
Převodovka8A8A8A6M6M (8A*)8A
Max. rychlost [km/h]220230230?? (205)220
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,85,95,3?? (8,4)7,2
Komb. spotřeba [l/100 km]7,37,72,1?? (5,2)5,5
Cena Kinetic [Kč]---1.047.9001.169.900-
Cena Momentum [Kč]1.329.9001.484.9001.847.7001.133.9001.255.9001.420.900
Cena Inscription [Kč]1.452.2001.607.2001.957.7001.256.2001.378.2001.543.200
Cena R-Design [Kč]1.409.3001.564.3001.915.6001.213.3001.335.3001.500.300
*Automatická převodovka je pro všechny stupně výbavy dodávána za 60.000 korun

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
TOP 10: Auta, kterými se vozil Donald Trump. Do Putinovy limuzíny mají daleko TOP 10: Auta, kterými se vozil Donald Trump. Do Putinovy limuzíny mají daleko

Asi každý aspekt soukromého i profesního života…

Američané poslali bombardéry a bojové stíhačky ke KLDR, chtějí demonstrovat sílu Američané poslali bombardéry a bojové stíhačky ke KLDR, chtějí demonstrovat sílu

Mezinárodním vzdušným prostorem nad mořem u východního…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

Luxusní a ještě luxusnější. Audi Q8 a Lamborghini Urus přistiženy v Itálii Luxusní a ještě luxusnější. Audi Q8 a Lamborghini Urus přistiženy v Itálii

Trojici důkladně zamaskovaných prototypů, případně…

 



Nejprodávanější Švéd v druhé generaci. Volvo začíná vyrábět novou XC60 Nejprodávanější Švéd v druhé generaci. Volvo začíná vyrábět novou XC60

SUV XC60 je po modelech XC90, S90 a V90 čtvrtým zástupcem…

Nové Volvo XC60 odhalilo český ceník. Pod milion ho neseženete Nové Volvo XC60 odhalilo český ceník. Pod milion ho neseženete

Druhá generace XC60 je nabízena se dvěma zážehovými a…

 



 
Úžasné muzeum Mazda nedaleko našich hranic: Tohle neuvidíte ani v Japonsku!

Úžasné muzeum Mazda nedaleko našich hranic: Tohle neuvidíte ani v Japonsku!

Dnes 08:00

V Evropě naprosto unikátní sbírka historických vozů Mazda je od loňska k vidění v bavorském městečku Augsburg.




Blesk.cz

Zoufalý Pomeje bojující s rakovinou hrtanu: Musí čekat další týden!

Zoufalý Pomeje bojující s rakovinou hrtanu: Musí…

Podstoupil 33 ozařování, měl krk spálený do masa, kvůli bolestem nemohl pozřít ani sousto. Teď se Jiří Pomeje…

Snoubenci nafotili sérii sexy fotografií: Okamžitě se stali terčem posměchu i obdivu

Snoubenci nafotili sérii sexy fotografií: Okamžitě…

Tyhle snímky miluje celý internet! Snoubenci Stephanie a Arryn požádali svou kamarádku a fotografku Briu Terry,…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Výhru Realu vystřelil Ceballos, Barceloně pomohly vlastní góly

SESTŘIHY: Výhru Realu vystřelil Ceballos, Barceloně…

Ve šlágru šestého kola španělské ligy fotbalisté Atlética Madrid porazili 2:0 Sevillu a posunuli se na druhé…

SESTŘIHY: Výhru slaví Plzeň i Olomouc, Slavia remizovala ve Zlíně

SESTŘIHY: Výhru slaví Plzeň i Olomouc, Slavia…

Fotbalisté Slavie získali ligový rekord v neporazitelnosti, ve Zlíně ale brali jen bod za remízu 1:1. Další…

 

Reflex.cz

Za poznáním Ruska a pochopením ruské duše: Český mnich v Rusku

Za poznáním Ruska a pochopením ruské duše: Český…

Bratr Joakim, původním jménem Roman Hrdý, je jediný český mnich sloužící v Rusku. Není to nevrlý a zamlklý…

Volební kampaň ANO: Babišovo bla bla bla, které je tak blbé, že by mohlo být v učebnicích

Volební kampaň ANO: Babišovo bla bla bla, které je…

Andrej Babiš zahájil na Twitteru volební kampaň svého politického hnití (nejde o překlep). Jeho volební reklama…