Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Cee'd GT nakonec stojí 540.000 Kč

David Bureš
Diskuze (41)
Oproti původním zprávám je jihokorejský hot-hatch o 20.000 korun dražší. V červnu zveřejněný neoficiální ceník totiž hovořil o ceně 519.980 korun.

Kia zveřejnila kompletní ceník modelů Cee’d GT a Pro_cee’d GT. Automobily jsou dostupné ve dvou stupních výbavy a stojí stejně – 539.980 korun.

Výbava je pro oba modely – třídveřový Pro_cee’d GT a pětidveřový Cee’d GT – shodná. Zahrnuje vyhřívaná a elektricky sklopná zrcátka, přední mlhovky, 18palcová hliníková kola, elektrické stahování oken, duální elektronickou klimatizaci, Bluetooth handsfree, rádio s ovládáním na volantu, tempomat, elektricky nastavitelnou bederní opěrku předních sedadel, zadní parkovací senzory nebo kožený volant.

K dispozici je ještě vyšší stupeň výbavy Plus. Ten za příplatek 40.000 korun přidává xenonové světlomety, bezklíčový vstup, vyhřívaná přední sedadla a volant, dešťový senzor a elektrochromatické zpětné zrcátko.

Připlatit si je možné za panoramatické střešní okno (25.000 Kč), paket Navi zahrnující navigaci a zadní parkovací kameru (38.000 Kč) nebo paket Premium, který za 15.000 Kč rozšíří výbavu o systém varující před opuštěním jízdního pruhu a elektronickou parkovací brzdu. Metalický nebo perleťový lak přijde na 14.000 Kč.

Cee’d GT a Pro_cee’d GT jsou poháněny přeplňovaným benzinovým motorem 1.6 T-GDI o výkonu 150 kW a točivém momentu 265 N.m, který je kombinován se šestistupňovou manuální převodovkou.

Kia letos plánuje registrovat v Česku asi 50 kusů, ke koncovým zákazníkům by měla zamířit zhruba polovina z nich. U českých kupců by měl být jasnou jedničkou pětidveřový Cee’d GT.

Kia Cee'd GT a Pro_cee'd GT – ceny na českém trhu
ModelCee'd GTPro_cee'd GT
Motor1.6 T-GDI1.6 T-GDI
Převodovka6M6M
Zdvihový objem [cm3]15911591
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]150/6000150/6000
Největší toč. mom. [N.m/min-1]265/1750-4500265/1750-4500
Max. rychlost [km/h]230230
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,77,7
Komb. spotřeba [l/100 km]7,47,4
Provozní hmotnost [kg]13821359
Cena GT [Kč]539.980539.980
Cena GT Plus [Kč]579.980579.980

David Bureš
Diskuze (41)
6. 8. 2013 09:25
Re: Zajímavé srovnání
A na tohle jsem řekl, že z horšího výsledku nemůžeš soudit, že bude mít ve skutečnosti malou odchylku. Ty ses ptal, jak nahrává menším motorům.
5. 8. 2013 22:42
Re: Zajímavé srovnání
Sorry, ale fakt nechapu, co porad resis. Zopakuji, jestlize Mazda udava 6,3 a Kia 7,4, tak v realnem provoze bude mit Mazda od teto papirove hodnoty vyrazne vetsi odchylku. Tot vse.

Na NEDC jsem uz v prvnim prispevku pro jeho praktickou nepouzitelnost a nulovou vypovidaci schopnost pouzil slovo nesmyslny.
Avatar - white label
5. 8. 2013 21:20
Re: Zajímavé srovnání
Klasický automat (s hdm) není do hh ideální, ale povedená dvojspojka ano..., ne nadarmo dal takový Autocar do optimální konfigurace hh mokré dsgéčko.
5. 8. 2013 20:26
Re: Zajímavé srovnání
Použité rychlostní stupně (a kolik vteřin na který se pojede) jsou předepsané v normě, takže záleží na převodovce. Automat dává větší volnost, ale z výsledků dvoulitru bych řekl, že tady nějak výrazně nepomůže. I kdyby pomohl, tak se budeme bavit tak o desetině. Tak či tak, šlo by o výhodu převodovky, ne motoru.

Není mi jasné, o co ti jde. Menší motory mají v tomhle testu výhodu. Tečka. Menší válce/ menší počet válců znamenají menší ztráty. V tomhle testu nepotřebuješ výkon, nemusíš tedy nijak zvlášť foukat. Motor bude více zatížený, což typicky přinese lepší účinnost.

Vůbec se tu nebavím o kvalitách NEDC. Jen říkám, že tohle je test, ve kterém má být menší motor lepší. Že tomu tak není, není vina Mazdy. U tohoto vozu jsme opakovaně diskutovali ne zrovna přesvědčivé udávané zrychlení. Pokud bych vzal hypotézu, že to jde na vrub horší účinnosti pohonného řetězce (převodovka, diferenciál atd.), vysvětlila by i horší spotřebu. Takže to nemusí být nutně chyba motoru. To jen tak pro zamyšlení.

Výsledek v provozu se odvíjí od toho, jak motor používáš. Vůbec nejde o to, jakou máš odchylku od normované spotřeby. To je údaj pro úředníky. Já jako s hnojem nejezdím, takže pravděpodobně nebudu mít spotřebu, jakou naměřili. Jde jen a jen o to, jak se různá auta poperou se mnou. Nebo já s nimi.
5. 8. 2013 19:12
Re: Zajímavé srovnání
Urcite uznas, ze NEDC je zcela nesmyslny a neodpovidßjici normalni jizde (zahraty motor, specialni povrchy, pneumatiky, zcela "ulitle" zrychlovani, tusim ze z 0 na 50 km/h za 22 s, apod.) A treba vyhodou dvaapullitru muze byt, ze se velkou cast testu muze pohybovat lehce nad volnobeznymi otackami.

A s ohledem na vyse uvedene me osobne je uplne jedno, kdo si tam v podstate normovane nalze naprosto nerealne hodnoty (odchylky realu pak standardne + 15-40%). Motor od Mazdy rozhodne nebude az takovy zazrak, objem je objem a i ostatni fyzikalni zakony plati stale, takze spotreba v realu bude vyrazne nad papirovych 6.3.

Zato u Kie by musel byt motor extra zmrseny, aby se pri normalnim jezdeni spotreba vyrazne odlisovala od papirove.