Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Cee’d nyní o 15 tisíc levněji, ceny od 289.980,-Kč, dovozce přesvědčuje zákazníky srovnáním s Fabií

Ondřej Láník
Diskuze (58)
První důležitou událostí podzimní prodejní sezony v kategorii lidových vozů je snížení všech cen jednoho z nejprodávanějších modelů nižší střední třídy.

Po letní pauze se naplno rozjíždí souboj prodejců nových aut o zákazníky v podzimní prodejní sezoně. Jak se kdo připravil se dozvíme v nejbližších dnech. První důležitou událostí v kategorii lidových vozů je snížení všech cen jednoho z nejprodávanějších modelů nižší střední třídy Kie Cee’d.

Marketingovým tahem, který ale bude mít jistě velkou mediální pozornost a přiláká k prodejcům také řadu zákazníků, je vytvoření nového základního výbavového stupně Base, který dovolil snížit ceníkovou cenu pětidveřového Cee’du na 289.980,-Kč.

V základní výbavě takového auta pak je mimo výkonného motoru 1,4 CVVT (80 kW) také dvojice čelních airbagů, centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken a ABS+EBD. Překousnout budete muset jen výškové nastavení volantu, absenci autorádia i palubního počítače. Klimatizaci pořídíte za 30 tisíc korun, metalický lak za 10 tisíc korun.

Český dovozce vozů Kia hodlá se Cee’dem konkurovat o třídu menším Fabiím, které jsou nejprodávanější modelovou řadu na českém trhu. Kia bude zákazníky přesvědčovat sedmi argumenty: širší zárukou na pohonné ústrojí, vyšší úrovní pasivní bezpečnosti, větším zavazadlovým i obytným prostorem. Srovnání dvou čtyřválcových motorizací vychází také lépe pro Kiu. I když nabízí větší auto, dokáže rychleji akcelerovat, jezdí s nižší průměrnou spotřebou a nabízí také větší výkonovou rezervu (o 17 kW).

Donedávna základní výbava Active obsahuje navíc proti Base autorádio s CD/MP3 s ovládáním na volantu, výškové a podélné nastavení volantu, palubní počítač, boční a hlavové airbagy a je přitom dražší o 35 tisíc korun. Všechny ceny Cee’du od 5.9.2008 klesly o 15 tisíc korun. Takže vůz s motorem 1,4 CVVT pořídíte se všemi dostupnými výbavami pod 400 tisíc korun.

Verze Active s přívlastkem Plus přidává manuální klimatizaci, aktivní hlavové opěrky, dálkové ovládání k centrálnímu zamykání a alarm.

Prostřední verze Comfort doplňuje Active Plus například o přední mlhová světla, elektrické ovládání a vyhřívání zpětných zrcátek. Označení Comfort Plus pak znamená navíc automatickou klimatizaci, elektrické ovládání zadních oken a malý kožený paket.

Vrcholem nabídky je provedení Exclusive se 17palcovými litými koly, vyhříváním předních sedadel a čelního okna pod stěrači, tempomatem, sportovním paketem a stabilizačním systémem.

Plošné snížení cen platí také pro třídveřovou verzi Pro_Cee’d (výbava Active s motorem 1,4 CVVT nyní za 309.980,-Kč) a kombi Cee’d SportyWagon (výbava Active s motorem 1,4 CVVT nyní za 354.980,-Kč).

Kia Cee'd - ceny pětidveřového hatchbacku na českém trhu od 1.9.2008
Motor1,4 CVVT1,6 CVVT2,0 CVVT1,6 CRDi1,6 CRDi2,0 CRDi
Zdvihový objem [cm3]139615911975158215821991
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]80/620093/6300105/600066/400085/4000103/3800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]137/5000154/4200186/4600235/1750-2500255/1900-2750305/1800-2500
Max. rychlost [km/h]187192 (187)205 (195)172188 (180)205
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,610,8 (11,4)10,4 (10,4)13,811,5 (12,8)-
Komb. spotřeba [l/100 km]6,16,4 (6,9)7,1 (7,6)4,74,7 (5,9)5,5
Cena Base [Kč]289.980,---334.980,---
Cena Active [Kč]324.980,---369.980,---
Cena Active Plus [Kč]354.980,-384.980,--399.980,-414.980,--
Cena Comfort [Kč]369.980,-399.980,-429.980,-414.980,-429.980,-459.980,-
Cena Comfort Plus [Kč]384.980,-414.980,-444.980,-429.980,-444.980,-474.980,-
Cena Exclusive [Kč]--504.980,--504.980,-534.980,-

Údaje v závorce platí pro automatickou převodovku, která je za příplatek 30.000,- Kč (pro 1,6 CRDi 40.000,- Kč, v ceně je i tempomat).

Kia Cee’d na Auto.cz
TEST Kia Cee'd 1,6 EX - Bojte se. Všichni. (02/2007)
TEST Kia Cee´d 2,0 EX – Nepatrný přešlap (08/2007)
TEST Kia Cee’d 1.6 CRDi - Špatné zprávy pro konkurenci (10/2006)
SROVNÁVACÍ TEST Kia Cee´d SW 1,6 CRDi vs. Škoda Octavia Combi 1,9 TDI PD (12/2007)
TEST Kia Cee’d SportyWagon 1,6 CVVT – útok pokračuje (08/2007)

Ondřej Láník
Diskuze (58)
Avatar - chlapecx
31. 12. 2008 22:28
Re: Bezpecnost
právě proto se mi ten systém, nelíbí, protože v tom máš pravdu
Avatar - chlapecx
31. 12. 2008 22:27
Re: Dalsi dobry tah
RIO je pěkný to jo:-) noooo -30 000 mna leasing je fajn věc, ale dej tam taky RPSN a kolik oproti autům jinejch znaaček za stejnou cenu při leagsingu na 3-4 roky přeplatíš.... takhle se má brát sleva na leasing u všech aut...
Avatar - chlapecx
31. 12. 2008 22:18
Re: sklamanie,
nooo ale TSI je novinka, tak ta bude někde na ceně jak nedavno byl ten atmosfrickej... ono ten už je z módy tak elda "akčně" čili je furt eště vlastně drahej...
Avatar - chlapecx
31. 12. 2008 22:17
Re: sklamanie,
fabie má 51 žejo
9. 9. 2008 13:17
Re: Base aneb kdo chce jezdit
Kia v marketingovém sdělení Fabii nejmenovala, řekla pouze, že si přeje umožnit lidem, kteří kvůli ceně kupují malá auta, aby si koupili subkompakt, který je v Evropě běžný standard. Tolik marketingová argumentace. (Teď se dívám, že faux pas srovnávání s Fabií se událo na reklamním letáku. Nevím, jestli je to neetické, ale rozhodně to není chytré, už dávno si myslím, že Kia ČR by měla vyhodit svou PR agenturu a najmout si jinou. Nedejbůh, že by si tyhle reklamní výtvory vyráběli sami, ale skoro to tak vypadá.)

Jinak asi víš, že za pár neděl se v Paříži představí Kia Soul, který se sice tváří jako malé SUV, ale je to stejné supermini jako třeba Fusion. I když kolem něj Kia dělá stylovkové tance, při troše chladného rozumu vyšle Soul na naše trhy v realistickém provedení, aby dokázala konkurovat právě Fusionu, případně Note apod. Bude-li pracovat s cenou a marketingem správně, určitě má šanci získat i některé kupce Fabie a dejme tomu i Roomsteru (Scout?). - Jinak si ale musíme počkat na novou generaci Ria, která bude využívat (delší) platformu i20, mám pocit kolem r.2010.

Souhlasím, ani já bych si rozhodně nevybral u cee'du nejnižší výbavu, dokonce i Active mi přijde málo. Ceny jsou velmi přívětivé i u vyšších výbav, a pokud člověk jezdí dál než v neděli k babičce pro vajíčka, zaslouží si komfort a maximální pasivní bezpečnost. Právě proto jsem tu někde doporučoval méně majetným, aby si za cenu cee'du Base/nebo nižší raději koupili pořádně/slušně vybavené Rio.