Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Eco Cee´d: Opět méně práce pro chlorofyl

Miro Mihalik
Diskuze (27)
Další hřebík do rakve zelené lobby zatloukla Kia – ve Frankfurtu předvedli koncept Eco Cee´d.

Samozřejmě, že se nejedná pouze o snižování emisí oxidu uhličitého. Kia tím sleduje posílení zájmu o svůj nový třídveřový model Pro_Cee´d, který měl ve Frankfurtu premiéru a stal se základem i pro tenhle koncept. „Zelený“ technický potenciál se však snadno může objevit v sériové výrobě, není na něm totiž nic, co bychom už někde neviděli.

Eco Cee´d má za přední (kvůli aerodynamice upravenou) maskou vznětový čtyřválec o objemu 1,6 l s výkonem 85 kW (115 k), který spotřebuje na 100 km jen 3,9 l. Emise jsou stejně působivé – motor vyprodukuje 104 g CO2 na 1 km a s přehledem plní normu EU5.

Jde o důsledek několika úprav. Podvozek auta byl kompletně vyhlazený, zmenšily se také nasávací otvory a výsledkem je koeficient odporu vzduchu Cx 0,29. Kvůli úspoře paliva má Eco Cee´d nainstalovaný systém Stop&Go a rekuperační brzdy.

Miro Mihalik
Diskuze (27)
19. 9. 2007 16:33
Re: re:
Souhlas, ale pokud je pravda, ze se rekuperovana energie nepouziva k pohonu auta, ale jen k napajeni serv, elektroniky a podobne, tak je ucinnost tehle rekuperace dobre odhadnutelna, protoze prikon techto veci je znamy a energie marena brzdenim taky (a ja verim, ze je o mnohonasobne vetsi). Mozna kdyby se elektricky ovladaly ventily, namisto klasickeho rozvodu, zacalo by to byt zajimavejsi. A navic pro efektivni brzdeni s rekuperaci potrebujes generator o zhruba stejnem vykonu, jako pro pohon, protoze zpomaleni a zrychleni jsou asi symetricka. A potom ten generator nepouzit jako motor, ale jen jako rekuperator, je trosku ujete. Cele to proste nezni vubec duveryhodne. Ale dobre, davam KIA jeste sanci, pokud se pochlubi, co vymysleli.
19. 9. 2007 16:08
Re: re:
Ja si to nepletu, jen si myslim, ze pokud rozjedeme tohle auto na 70km/h a zabrzdime ho temito udajne rekuperacnimi brzdami, tak se z puvodni kineticke energie vrati zanedbatelny zlomek. Protoze do maleho aku se to proste nevejde. A pokud rekuperuji zanedbatelny zlomek, pak je nazev rekuperacni proste blamaz.
19. 9. 2007 13:45
Re: re:
Tak ještě jednou: nepleť si rekuperační efekt s hybridním pohonem. U BMW s tímhle chytrým principem "když brzdím, použiju energii, která při tom vzniká" už dosáhli hodně zajímavých výsledků. Hybridní pohon jde samozřejmě dál v tom, jak tuhle energii využívá, ale taky je o hodně složitější - a dražší.
Avatar - Blue Sun
19. 9. 2007 11:51
Re: Rekuperační brzdy ???
Pravděpodobně ano.
19. 9. 2007 11:12
Re: re:
Dava mozna smysl, ale vydava se za neco jineho, nez cim je. Zrejme se nejedna o rekuperaci, takze se nedivim, ze tu vetsina ten nazev kritizuje. Marketingove oddeleni ma proste jako vzdy plnou hubu kecu, to plati pro vsechny, nejen pro KIA.