Kia Eco Cee´d: Opět méně práce pro chlorofyl
Samozřejmě, že se nejedná pouze o snižování emisí oxidu uhličitého. Kia tím sleduje posílení zájmu o svůj nový třídveřový model Pro_Cee´d, který měl ve Frankfurtu premiéru a stal se základem i pro tenhle koncept. „Zelený“ technický potenciál se však snadno může objevit v sériové výrobě, není na něm totiž nic, co bychom už někde neviděli.
Eco Cee´d má za přední (kvůli aerodynamice upravenou) maskou vznětový čtyřválec o objemu 1,6 l s výkonem 85 kW (115 k), který spotřebuje na 100 km jen 3,9 l. Emise jsou stejně působivé – motor vyprodukuje 104 g CO2 na 1 km a s přehledem plní normu EU5.
Jde o důsledek několika úprav. Podvozek auta byl kompletně vyhlazený, zmenšily se také nasávací otvory a výsledkem je koeficient odporu vzduchu Cx 0,29. Kvůli úspoře paliva má Eco Cee´d nainstalovaný systém Stop&Go a rekuperační brzdy.