Kia Optima Hybrid: První evropská hybridní Kia
Optima Hybrid je již celkem známá po celém světě, v Severní Americe i v Jižní Koreji se prodává už déle než rok, zatímco Evropa musela tradičně čekat. Teď je ale vše jinak a v Paříži se představuje produkční verze. Čím že se to liší od svých sourozenců z Ameriky a Koreje?
Namísto amerického 2,4 litrového motoru bude evropská Optima používat stejně jako korejská verze zážehový dvoulitr. Ale ani tyto dvoulitrové motory nejsou stejné. Ten evropský je naladěn na výkon 110kW a točivý moment 180 Nm a je spojen s elektromotorem s parametry 30 kW a 205 Nm. Celkový výkon 140 kW stačí pro zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,4 sekundy při spotřebě jen 5,4 l/100 km.
Zajímavé je, že Kia k motoru montuje upravený šestistupňový automat a ne převodovku CVT jako spousta jiných výrobců. Je to proto, že v automatu byl nahrazen měnič právě elektromotorem, což umožňuje velmi dobré dobíjení baterií při brzdění, stejně tak jako čistě elektrický pohon. Ten je možné využít až do rychlosti 100 km/h.
Ještě je zde jedna podstatná změna oproti verzím z jiných koutů světa. Evropská Optima Hybrid má lithium-polymerové baterie, které mají o pětadvacet procent vyšší kapacitu, a přesto jsou o dvacet procent menší než baterie nikl-metal hydridové (NiMH). A Kia si je jimi tak jistá, že na ně bude poskytovat svoji tradiční záruku sedm let, nebo 150000 km. Škoda jen, že baterie zmenšují zavazadlový prostor z 505 na 381 litrů.
Optima Hybrid bude dostupná ve třech výbavách. V základu by měla mít solární panely na střeše, duální klimatizaci, tempomat, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí, Bluetooth a bezklíčkový vstup a startování. Ve vyšších výbavách nalezneme kožené potahy sedadel, vyhřívané a ventilované sedadlo řidiče, navigaci se sedmipalcovým displejem, couvací kameru, prémiový audiosystém, xenony a kontrolu tlaku v pneumatikách.
Ceny ani plán uvedení na evropské trhy ještě nebyly zveřejněny. Známé je pouze to, že Kia Optima Hybrid by měla být u prodejců nejpozději před Vánoci.