Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Pro_cee’d: První živé dojmy

Diskuze (30)
Na exklusivní prezentaci, která předcházela pařížskému autosalonu, jsme na vlastní kůži vyzkoušeli novou třídveřovou Kiu.

Nový Pro_cee’d? To je typické třídveřové kupé, žádný osekaný low-cost model. Tak uvedl novinku Benny Oeyen, viceprezident Kia Motors Europe, vpředvečer pařížského autosalonu. Druhá generace totiž navazuje na sportovně stylizovaného předchůdce, kterého se během čtyř let prodalo 55 tisíc kusů.

Plachta zakrývající auto jde dolů a odhaluje se… třídveřový Cee’d. Už zepředu je ale patrná jedna drobná změna: přední světla přímo navazují na chromovanou část masky chladiče. Podobný efekt využívá nové BMW řady 3, u Kie znamená rozdíl mezi rodinnou a sportovní verzí kompaktního modelu.

Z boku je patrný ostřejší tvar střechy, to nejdůležitější odhaluje ale až pohled zezadu. Těžko rozhodnout, jestli vizuální pojetí zadních partií připomíná Volkswagen Scirocco, nebo Renault Mégane Coupé. Na každý pád má Pro_cee’d atraktivní styl s diodovou optikou koncových světel a výraznými prolisy. Proti pětidveřovému Cee’du jeho design jednoznačně vyspěl.

Uvnitř čeká interiér známých tvarů. Hlavní rozdíl pochopitelně spočívá v délce předního páru dveří, který umožňuje bezproblémový nástup i na zadní sedadla. Od výchozího modelu se příliš neliší výhled z pozice řidiče do stran a dozadu. Zadní pasažéři mají ale horší rozhled než v pětidveřáku a musí kousek slevit i z prostoru pro nohy. V porovnání s největšími konkurenty, tedy Opelem Astra GTC a VW Scirocco, si ale Pro_cee’d vede o znatelný kousek lépe.

Po technické stránce jde samozřejmě o lehce modifikovaný Cee’d. To dokládá i nabídka motorů, která čítá dva benzinové a dva dieselové motory – vždy o objemu 1,4 a 1,6 litru. Nejvýkonnějším pro zatím bude 1,6 GDI s 99 kW, ovšem Kia chystá i přeplňovanou šestnáctistovku. Její výkon přesáhne 200 koní, přesněji dosáhne hranice 150 kW, tedy 204 koní.

Diskuze (30)
Avatar - Ham.
29. 9. 2012 18:55
Re: ono to bude bezny trojdverak
V novém Procedníku asi těžko když je teprve na pařížském výstavišti. Ve starém jednou pár km z Berouna do Karštějna a stačilo mi to.
Sedačky hnusná koženka, volant se středem jako kráva a tlustými rameny a velkým průměrem dobrý tak na parník místo do sportovního auta. Dobře vzhled volantu je věc názoru ale samotné řízení, které bylo absolutně gumové a necitlivé už je věc která zásadně kazí dojem z jízdy. Sedmnáctky kola přes divné pružení a tlumení přenášely do kastle vibrace a rázy a když se v zatáčce dostala zadní náprava na větší nerovnosti tak auto plavalo. V autě byla nafta 1.6, projevem docela chcíplotina, ale nebyl problém auto přivést do problémů kdy podvozek nestíhal.
27. 9. 2012 21:33
Re: kopirujume dalej a dalej
Jdi se prospat Matine ;-)
27. 9. 2012 21:31
Re: ono to bude bezny trojdverak
Tenhle strejda pred duchodem v nem ma najezdeno minimalne nekolik tisic... to je prece jasne jako facka :-)
27. 9. 2012 16:23
hezky
jo, je to celkem hezké :yes:
Avatar - twistedTSD
27. 9. 2012 15:43
Re: Prosít
Ale fuj, tohle mi už nikdy nedělej. ;-\