Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Rio startuje v ČR podruhé

Ondřej Šuch
Diskuze (4)
Podaří se modelu Kia Rio prorazit? Cena už je velmi přijatelná, auto samotné je kvalitnější a tak jen čekáme na svezení.....

Korejskému zástupci ve třídě malých vozů se po jeho loňském uvedení na český trh příliš nedařilo. Zajímavě tvarovaný vůz na pomezí hatchbacku a kombi měl útočit především na etablovanou Fabii Combi. Za rok se ale podařilo prodat jen několik desítek kusů tohoto vozu.

Výrobce ale mezitím Rio vcelku výrazně přepracoval, přičemž změny se dotkly spíše interiéru a pohonných jednotek. Český importér navíc přidal konkurenceschopnou cenu, takže můžeme jen hádat, jak si nové Rio bude vést v současné válce o zákazníka.

A co je nového? Rio nepatrně poporostlo do délky i do šířky, naopak výška se neznatelně snížila. Zaoblený tvar karosérie s výrazně se zužujícími bočními skly zůstal nezměněn, také příď a záď zůstala charakteristická, pouze s jemnými úpravami, které vůz subjektivně poevropšťují. Kromě prostorného hatchbacku se dodává i jako čtyřdveřový sedan.

V interiér je nejpodstatnější změnou přepracovaná palubní deska z kvalitního světlého plastu. Podstatných změn doznal také středový panel a přístrojová deska - vše je nyní lehce dosažitelné a oproti předchozímu modelu i subjektivně modernější. Podstatně přepracována jsou sedadla, která jsme měli možnost vyzkoušet zatím jen ve stojícím vozidle - i tak lze ale říci, že zádům posádky poskytují větší oporu i pohodlí.

Podstatnější změny se odehrály pod kapotou. u čtyřválce 1.3 SOHC byl zvýčšn výkon z 55 na 60 kW při současném snížení spotřeby na průměrných 6,6 l. Silnější jednotka 1.5 DOHC má naopak výkon snížený ze 72 na 71 kW, přičemž spotřeba klesla na 6,9 l. Hmotnost vozu přitom vzrostla průměrně o 80 kg. Výrobce také mimo jiné deklaruje snížení hladiny hluku o 2-3 dB.

Podvozek je nyní tužší a změn se dočkalo i zavěšení kol - u předních vzpěr McPherson bylo doplněno tříbodové uchycení, zvětšila se výška tyčí a průměr stabilizátoru. Také zadní náprava odpružená torzní tyčí doznala drobných změn. Jsme velmi zvědavi jak se podvozek bude chovat při jízdních testech.

Pohled na ceník také není pesimistický: Hatchback v základní výbavě s motorem 1.3 je k dostání za 284.980,-Kč, sedan za 279.980,- Kc, přičemž v ceně jsou dva airbagy. Za motor 1.5 se připlácí 50.000 Kč, přičemž k základní výbavě přibyde mimo jiné i ABS. Ministerstvo dopravy uznalo prostorný hatchback za kombi a je tedy možná přestavba na verzi M1 a odpočet DPH.

Dovozce předpokládá, že do konce roku by mohl v České republice prodat asi 90 aut, v příštím roce pak přes 350 vozů Kia Rio.

Ondřej Šuch
Diskuze (4)