Kia Stinger: Na domácím trhu to nebude Kia. Jak se tedy bude jmenovat?
Kia v lednu v Detroitu příjemně překvapila svět představením sportovního sedanu Stinger, jenž má zřejmě oprávněné ambice konkurovat vozům luxusních značek - má atraktivní design, výkonné motory a pohon zadních nebo všech čtyř kol. To vše díky sdílení techniky s modely korejské prémiové značky Genesis.
Existence takového auta v portfoliu dává smysl zejména proto, že Kia měla být po sloučení sportovněji zaměřenou značkou, než mateřský Hyundai, dosud ale tyto ambice nedokázala naplnit. Nemůže však být pochyb o tom, že nyní má dobrého imagemakera. O to více překvapí firemní strategie na domácím korejském trhu.
Na výstavě v Soulu je právě teď Stinger představován veřejnosti, překvapivě však nenese loga Kia. Stánku dominuje pouze logo se stylizovaným písmenem E (nebo to má být řecké písmeno Sigma?) a nápis Stinger. To znamená, že se bude vůz prodávat jako samostatný model. Toto "drobení" značek je spíše čínská specialita. Hyundai sice použil stejný způsob značení dříve na modelech Genesis s Equus, ale mělo se za to, že vytvoření samostatné značky s touto politikou skoncuje?
Efekt stingeru pro značku Kia se tím v Jižní Koreji výrazně snižuje, v Americe a Evropě by však měl opravdu pozici značky posilovat a vylepšovat její pověst.