Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kolínská trojice rok po premiéře: srovnání cen

Ondřej Láník
Diskuze (27)
Modely Citroën C1, Peugeot 107 ani Toyota Aygo se sice v prvním roce prodeje nestaly bestsellery, ale v rámci třídy miniautomobilů si nevedly, ani přes vyšší ceny, vůbec špatně. V roce 2006 přichází všechny tři značky se snížením cen.

Modely Citroën C1, Peugeot 107 ani Toyota Aygo se sice v prvním roce prodeje nestaly bestsellery, ale v rámci třídy miniautomobilů si nevedly, ani přes vyšší ceny, vůbec špatně. V roce 2006 přichází všechny tři značky se snížením cen.

Za minulý rok bylo v České republice prodáno celkem 533 kolínských automobilů, z čehož nejmenší část (přesně 103 ks) tvořily Citroëny C1, těsně následované Toyotou Aygo (120 kusů). Peugeot prodal minivozů nejvíce - celých 310 kusů. Podobný trend pokračuje v roce 2006, když se za první dva měsíce prodalo 32 Citroënů, 79 Peugeotů a 26 Toyot.

S jarní sezónou se všechny tři modely dostávají na trh s atraktivnější cenou, i když je pravda, že nižší ceny Peugeotů jsou v nabídce již delší dobu a Citroën se přidal před časem.

Přehled základních cen třídveřových kolínských aut všech tří značek je v první tabulce. Nejnižší základní cenu získáte v případě Citroënu, který na celou modelovou řadu nabízí plošnou slevu 20 tisíc korun. Peugeot láká na sedmnáctitisícové snížení ceníkových částek, ale dodává, že rozhodnete-li se pro financování leasingem, sleví dalších 20 tisíc. Pak příjde základní model se třemi dveřmi na necelých dvě stě tisíc korun. O málo dražší Aygo je pod tlakem nového Yarise, takže proti francouzským značkám nabízí úplnější výbavu, kterou stejně u konkurentů asi budete kupovat (rádio).

Kolínská trojice na českém trhu v roce 2006
1.0 VVT-i 3D (základní model)Citroën C1 XPeugeot 107 SmileToyota Aygo
Cena [Kč]216.900,-219.900,-229.900,-
airbag řidičeanoanoano
airbag spolujezdceanoanoano
boční airbagyne8.000,-ne
hlavové airbagyne8.000,-*ne
ABS+EBDanoanoano
posilovač řízení11.000,-11.000,-ano
klimatizace27.000,-nene
dělené zadní sedadlonenene
autorádio s CD přehrávačemne10.000,-Kčano
metalický lak8.000,-Kč8.000,-Kč8.000,-Kč

* jen v kombinaci s bočními airbagy                  

Zajímavá je také volba specifikací pro český trh. Toyota u nás například vůbec nenabízí hlavové airbagy. Na druhou stranu je třeba uznat, že tento prvek je i v západní Evropě ve třídě nejmenších vozů spíše výjimkou.

Nejlevnější pětidveřové modely lze pořídit kolem čtvrtmilionu korun, Toyota má opět nejzajímavější nabídku ve výbavě Cool+, ale vyplatí se vám zejména v případě, že chcete skutečně vybavený mikrovůz a ne jen auto na pojížďky po městě. Příplatek 27 tisíc za klimatizaci u Peugeotu nebo Citroënu (nutno spolu s rádiem za 10 tisíc korun) přeci jen tvoří desetinu ceny tohoto vozu.

Kolínská trojice na českém trhu v roce 2006
1.0 VVT-i 5D (nejlépe vybavený model)Citroën C1 SXPeugeot 107 TrendyToyota Aygo Cool+
Cena [Kč]250.900,-253.900,-284.900,-
airbag řidičeanoanoano
airbag spolujezdceanoanoano
boční airbagy8.000,-8.000,-ano
hlavové airbagy8.000,-8.000,-*ne
ABS+EBDanoanoano
posilovač řízeníanoanoano
klimatizace38.000,-**27.000,-ano
dělené zadní sedadloanoanoano
autorádio s CD přehrávačemano**10.000,-Kčano
centrální zamykání s dálkovým ovl.anoanoano
elektricky ovl. okna vpředuanoanoano
automatizovaná převodovka19.000,-19.000,-20.000,-
metalický lak8.000,-Kč8.000,-Kč8.000,-Kč

* jen v kombinaci s bočními airbagy                  

** v paketu klimatizace + rádio s CD                  

Vznětový motor 1.4 HDi je nabízen pouze s vyššími stupni výbav, z čehož plyne také vyšší cena. Více než čtyřicetitisícový rozdíl je i po slevách nezměněn a tak dieselový model nebude snadné i přes výbornou kombinovanou spotřebu (4,1 l nafty na 100 km jízdy) zaplatit, zvláště když vezmeme v úvahu optimální vlastnosti a spotřebu benzinového tříválce z dílny Toyoty.

Kolínská trojice na českém trhu v roce 2006
1.4 HDI/D4-D 5D (nejlépe vybavený model)Citroën C1 SXPeugeot 107 TrendyToyota Aygo +
Cena [Kč]292.900,-295.900,-309.900,-
airbag řidičeanoanoano
airbag spolujezdceanoanoano
boční airbagy8.000,-8.000,-ano
hlavové airbagy8.000,-8.000,-*ne
ABS+EBDanoanoano
posilovač řízeníanoanoano
klimatizace38.000,-**27.000,-ne
dělené zadní sedadloanoanoano
autorádio s CD přehrávačemano**10.000,-ano
centrální zamykání s dálkovým ovl.anoanoano
elektricky ovl. okna vpředuanoanoano
metalický lak8.000,-8.000,-8.000,-

* jen v kombinaci s bočními airbagy                  

** v paketu klimatizace + rádio s CD

                  

Ondřej Láník
Diskuze (27)
29. 3. 2006 18:59
Re: Neznalost neomlouvá
8-s Škoda, že mám zakázáno psát 8-s >:D ;-) :yes:
28. 3. 2006 21:48
Re: Neznalost neomlouvá
Jo, zapomněl jsem - nepřipadá ti ta hra, jako že ty napíšeš náznak, já odpovím a ty se posměšně vyjádříš, že jsem potrefená husa, jako příliš přízemní... to by ti vyhovoalo, kdybych raději nereagoval, nebo si připravuješ půdu, když náhodou zareaguji, že jeko me budeš takto shazovat? Čekal bych od tebe kvalitnější přístup. Osobně jsem myslel, že máme kamikadze za sebou...
28. 3. 2006 21:45
Re: Neznalost neomlouvá
Tome... malej kluk hadr. Mě je jedno, na čem jezdí Bangladéš. Mě to zajímá tady. A zde to prostě (v takřka identických modelech... to je to pikantní) Toyota prohrává. Smetl ji Peugeot. P.S. Jestli takhle žiješ... myslím jako v tom globálu, tak s tím rychle něco udělej, nebo ti ujede vlak. Myslím - vlak života... v něm se Tome, počítá jinak... Fakt, jsi jak malej kluk s kalkulačkou a globusem. Snažím se být k tobě slušný (napsat o potrefené huse je při tvé inteligenci již za hranou), pokus se prosím o totéž. Díky.
28. 3. 2006 14:28
Re: Neznalost neomlouvá
Nevím, koho máš na mysli tím plkáním, ale podle mého názoru seš trochu hodně vedle. TYS číslicovej kovboj... tak sis tu přečetl, že v Česku letí Peugeot. Jo, Toyota a Citroen jsou na chvostu. Tak se neutíkej vybrečet do Říma... a věnuj se českému trhu. Ten se vyjádřil jednoznačně - Peugeot :yes: a Toyota s Cit :no: Proč to tak je... to by mě docela zajímalo... ale jak vidím tebe ne, tebe zajímá ten Řím. Ovšem proč? Jo, vlastně, vždyť ty jsi přece přes ta globální čísla... :-O