Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Léto 2004: Nová A třída

Ladislav Čermák
Diskuze (8)
Již za pár měsíců Mercedes představí nový arzenál pro boj v subkompaktní třídě.



První vydání třídy A z roku 1996 bylo více experimentem, než čím jiným. Po aféře s losím testem se dokonce zdálo, že pokus skončí dříve, než začal, ovšem stutgartští šéfové se rozhodli svoje investice ochránit a místo stažení celého projektu za cenu vícenákladů vyřešili všechny zjištěné nedostatky v aktivní bezpečnosti. Áčko tak dostalo 15" kola, ESP a optimalizovaný podvozek se sportovním charakterem a stalo se mj. díky dvouvrstvé podlaze etalonem bezpečnosti mezi malými auty. Protože starý kontinent tradičně slyší na bezpečnost a tradici, proti předpokladům se A klasse přes svůj nepříliš atraktivní vzhled a omračující prodejní cenu uchytila a po šesti letech přichází nástupce.

Styling je osobitější, áčko se již nesnaží vypadat jako zmenšený Mercedes, ale několika odvážnými črty si tvoří vlastní individualitu. Boční profil získal na naléhavosti, zejména šípovitý úhel mezi C sloupkem a koncovými světly budí dojem rychlosti, ačkoliv jeho tvůrcům se viditelně líbí Ford Focus, což je patrné i z šípovitého zakončení bočního prosklení.

Během letošního léta nás čeká praktičtější pětidveřová verze, na třídveřovou karoserii se zřetelným sportovním akcentem si budeme muset počkat další rok. Délka i rozvor vycházejí ze současné verze Lang, cestující ocení naprosto přestylizovaný interiér, poukazující na sportovní fleur celého vozu. Podvozek bude maximálně těžit z víceprvkové zadní nápravy, o pohon se postarají agregáty, složené ze zcela nových motorů - dvoulitrového turbodieselu ve třech výkonových variantách (66, 81 a 96 kW) a palety zážehových motorů, korunované prémiovým soft-turbo dvoulitrem pro špičkovou verzi (125 kW). Standardní manuální šestirychlostní převodovce bude alternovat bezestupňový automat CVT.

Ladislav Čermák
Diskuze (8)