Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus RC 350 a RC 300h: Nové kupé jako V6 nebo hybrid

Jan Mička
Diskuze (6)
Tokijský autosalon bude místem světové premiéry nového Lexusu RC. K vidění bude jak zážehová, tak hybridní verze.

První zvěsti o novém Lexusu RC sahají do roku 2012. Pařížský autosalon tehdy odhalil koncept LF-CC jako předobraz třetí generace modelu IS, který právem vzbudil vlnu nadšení. 20. listopadu se konečně dočkáme jeho oficiální podoby a to rovnou ve dvou verzích. K vidění bude hybridní RC 300h a vrchol nabídky, varianta RC 350.

Elegantní kupé, které na první pohled nese prvky nejnovější generace Lexusu IS, je 4.695 milimetrů dlouhé, 1.840 milimetrů široké a pouhých 1.395 milimetrů vysoké. Rozvor náprav 2.730 milimetrů se od výchozího sedanu liší. Je tedy jasné, do jakých vod RC míří: konkurencí mu bude BMW řady 4, Mercedes-Benz C Coupé, Audi A5 nebo Infiniti Q60. Minimálně jeden z vystavených vozů ponese rudý lak karoserie, rovněž se představí nová 19“ litá kola s deseti paprsky a pětipaprskové osmnáctky.

Jak již bylo uvedeno, na výběr bude ze dvou pohonných jednotek. Naftový agregát nečekejme, od toho má Lexus hybridy. Vůz s označení RC 300h má pod kapotou zážehový čtyřválec o objemu 2,5 litru, kterému sekunduje synchronní elektromotor. V případě Lexusu IS 300h činí souhrnný výkon 161 kW, točivý moment 221 N.m vrcholí ve 4.200 otáčkách za minutu. Očekávat můžeme stejné dynamické i ekonomické parametry. Maximální rychlost vozu tedy bude okolo 200 km/h a průměrná spotřeba paliva by neměla přesáhnut 5 l/100 km.

O dost zajímavěji vypadá verze RC 350. Zapomeňte na hybrid, pod kapotou najdete zážehový vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru, výkonu 228 kW v 6.400 otáčkách za minutu a točivém momentu 277 N.m. (parametry Lexusu IS 350 pro americký trh). Akcelerace by neměla zabrat více než 5,5 sekundy, maximální rychlost atakuje 230 km/h. Konkrétní informace se však dozvíme až po tokijské premiéře.

Jan Mička
Diskuze (6)
Avatar - N6600
5. 11. 2013 07:33
Re: sklamanie
Co sa tyka IS-F, mam pocit, ze bude musiet prejst este dodatocnymi upravami. Z dovodu normy Euro 6, tusim. Preto sa s nou tak neponahlaju.
Inak suhlasim. Concept je nadherny a tiez ma mrzi, ze design do seriovej vyroby upravili.
4. 11. 2013 16:44
Re: sklamanie
Viem, ze RC-F bude, ved jeho GT500 verzia uz brazdi okruhy. Predchadzajucim prispevkom som chcel naznacit, ze kombinacia exterieru studie LF-CC a atmosferickeho V8 by ma dostala do excitovaneho stavu, zial, mozno prave kvoli tymto ocakavaniam ma fotky spolu s infom o motoroch sklamali - teda najma tie fotky, kde auto prebralo z konceptu vsetko, co sa mi nepacilo a zmizlo vsetko, co sa mi pacilo :-)
Avatar - N6600
4. 11. 2013 13:14
Re: sklamanie
Neboj, model RC-F je na plane :-) Najprv civil verzie a nasledne high-end. Suhlasim, ze concept je nadherny, ale do seriovej podoby sa nikdy takto nedostane. Rovnako to bolo aj u modelu GS :/
4. 11. 2013 12:57
sklamanie
na tento model som sa tesil, lebo som tajne dufal, ze dizajn bude podobny tomu z videa konceptu: [odkaz] a takisto som dufal, ze bude mat pod kapotou V8 z IS-F. Namiesto toho dizajneri vykuzlili toto cudo plne hran i oblin a dali tam stvorvalcovy hybrid. za mna - :no:
Avatar - N6600
4. 11. 2013 11:17
Este jedna premiera :)
Tento model zaroven uvedie evoluciu Lexus Remote Touch. Ovladanie mysou sa meni na touch pad. Je to i na obrazkoch... :-)