Lexus RC 350 a RC 300h: Nové kupé jako V6 nebo hybrid
První zvěsti o novém Lexusu RC sahají do roku 2012. Pařížský autosalon tehdy odhalil koncept LF-CC jako předobraz třetí generace modelu IS, který právem vzbudil vlnu nadšení. 20. listopadu se konečně dočkáme jeho oficiální podoby a to rovnou ve dvou verzích. K vidění bude hybridní RC 300h a vrchol nabídky, varianta RC 350.
Elegantní kupé, které na první pohled nese prvky nejnovější generace Lexusu IS, je 4.695 milimetrů dlouhé, 1.840 milimetrů široké a pouhých 1.395 milimetrů vysoké. Rozvor náprav 2.730 milimetrů se od výchozího sedanu liší. Je tedy jasné, do jakých vod RC míří: konkurencí mu bude BMW řady 4, Mercedes-Benz C Coupé, Audi A5 nebo Infiniti Q60. Minimálně jeden z vystavených vozů ponese rudý lak karoserie, rovněž se představí nová 19“ litá kola s deseti paprsky a pětipaprskové osmnáctky.
Jak již bylo uvedeno, na výběr bude ze dvou pohonných jednotek. Naftový agregát nečekejme, od toho má Lexus hybridy. Vůz s označení RC 300h má pod kapotou zážehový čtyřválec o objemu 2,5 litru, kterému sekunduje synchronní elektromotor. V případě Lexusu IS 300h činí souhrnný výkon 161 kW, točivý moment 221 N.m vrcholí ve 4.200 otáčkách za minutu. Očekávat můžeme stejné dynamické i ekonomické parametry. Maximální rychlost vozu tedy bude okolo 200 km/h a průměrná spotřeba paliva by neměla přesáhnut 5 l/100 km.
O dost zajímavěji vypadá verze RC 350. Zapomeňte na hybrid, pod kapotou najdete zážehový vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru, výkonu 228 kW v 6.400 otáčkách za minutu a točivém momentu 277 N.m. (parametry Lexusu IS 350 pro americký trh). Akcelerace by neměla zabrat více než 5,5 sekundy, maximální rychlost atakuje 230 km/h. Konkrétní informace se však dozvíme až po tokijské premiéře.