Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lipsko živě: Hyundai Santa Fe na vlastní oči

David Bureš
Diskuze (39)
Na rozdíl od svých předchůdců sází nová generace Hyundai Santa Fe spíše na hrany než na obliny.

Evropští zákazníci mají na právě probíhajícím autosalonu v Lipsku první možnost se seznámit s třetí generací Hyundai Santa Fe. Prodej tohoto jihokorejského SUV má být zahájen na konci léta.

Automobil si má dle vyjádření Hyundai i v nové generaci zachovat kvalitu, praktičnost a dobrý poměr cena/výkon, k těmto vlastnostem však má přibýt svěží design. Při pohledu na auto je ihned patrné, že se designérům zadaný úkol povedlo splnit.

Nová generace Santa Fe totiž vypadá ve srovnání se svým předchůdcem výrazně moderněji. Současný model tak vedle svého nástupce bude působit jako stařeček.

Designéři tentokrát vsadili na hrany, pryč jsou obliny předchozích dvou generací Santa Fe. Přídi automobilu dominuje mohutná šestihranná maska se třemi výraznými chromovanými lamelami. Mohutnost dále zvýrazňuje bohaté oplastovaná dolní část. S lehkým terénem by tak toto SUV nemělo mít potíže.

Santa Fe působí velice dynamicky také z boku. Za tím stojí především prudce se zvedající linie bočních oken. Okénko za zadními bočními dveřmi je tak velice malé. Z tohoto prvku však nebudou mít radost pasažéři v druhé a třetí řadě sedadel, kvůli malému prosklení se tu budou cítit stísněně.

Ve Spojených státech bude vůz nabízen ve dvou délkách a rozvorech. Pro Evropu je určena pouze kratší verze, dlouhá 4.689 mm. Rozvor této varianty zůstal shodný s předchozí generací – činí 2.700 mm.

Vnitřek nijak nevybočuje z řady, najdeme tu mnoho prvků z ostatních současných modelů Hyundai. Známý je středový panel, grafika budíků před řidičem i volant. Dovnitř Santa Fe se vejde až sedm osob. Pokud je třetí řada sedadel sklopena, je zavazadelník dlouhý 103 centimetrů a široký 109 centimetrů.

Evropská varianta bude k dispozici se třemi motory – jedním zážehovým a dvěma vznětovými. Benzinový čtyřválec 2,4 GDI nabídne výkon 142 kW a točivý moment 245 Nm. Z naftových jednotek budou v nabídce 2,0 CRDi (110 kW, 382 Nm) a 2,2 CRDi (147 kW, 431 Nm).

Standardem bude šestistupňový manuál, ke 2,4 GDI a 2,2 CRDi bude za příplatek i automat se stejným počtem převodů. Samozřejmostí je rovněž příplatkový pohon všech kol.

Dlouho se hovořilo o tom, že nová generace Santa Fe na starém kontinentu ponese jméno ix45 po vzoru současného alfanumerického značení modelů značky. Nakonec však Hyundai zůstane u již zažitého názvu Santa Fe.

David Bureš
Diskuze (39)
Avatar - Aladeen
28. 6. 2012 13:38
Predok
To aby som sa bál že ma zožere nejaý žralok >:D Celkovo mi pripomína Predok Kie Šíít
19. 6. 2012 14:47
Re: Ten třetí vzadu :-)
Ja si osobne myslím, že dlhšia verzia Hyundai Santa Fe sa u nás začne predávať ešte neskôr ako krátka (sport). Podľa mňa kratšia verzia nahradí stávajúci a zastaralejší Hyundai Santa Fe a bude pomenovaná podľa nového systému ako ix45. Ako si môžete však všimnúť dlhšia verzia má aj inak tvarované zadné svetlomety, okná, hmlové svetlá a prednú masku. Vo mne skôr evokuje, že sa Hyundai snažil odlíšiť tieto autá designovo zámerne, jedným zo zámerov je podľa mňa aj fakt, že v budúcnosti zrejme dlhá verzia Hyundaiu Santa Fe nahradí starší model ix55 (v USA Veracruz) a zrejme preberie aj jeho označenie. Model ix55 sa u nás zatiaľ nepredáva tak dlho aby bol čas ho vystriedať. Myslím si, že nová ix55 (dlhá verzia Santa Fe) sa u nás začne predávať najskôr koncom roka 2014.
Avatar - -TEAC-
4. 6. 2012 14:43
Re: Hnůjdaj
Naprostý souhlas :yes: stejně jako novej PASSAT, ten taky určitě míří na Čínu! >:-[]
4. 6. 2012 12:57
Re: Docela mě zarazilo...
Tak s koncepcí 2,4l a 4 válce má hyundai velmi dlouhou a dobrou zkušenost. Poprvé byl ten motor-tehdy licenčně vyráběná 4G64 od mitsu použitá v sonátě v roce 88 ( z nostalgie ji ještě mám z 89) a stejně jako mitsu stále používá deriváty původní 4G64 (která byla 8V, 12V i 16V, měla MPI, měla přímovstřik, měla kde co, ale stále 2351ccm, tak i hyundai jde cestou vývoje odzkoušeného. Krom té sonaty (na zrestaurování) mám i ve space wagonu 4G64 s přímým vstřikem a sice to není motor pro závoďák, ale pružnost i z nižších otáček a spotřeba je příkladná, hlavně s tou spotřebou by to s 6ti válcem nevyhráli. Jinak samozřejmě že 3,0 6ti válec by slušel
4. 6. 2012 12:17
Re: Ten třetí vzadu :-)
Tak jest, díky za ten odkaz. Zkusím na přeskáčku přidat pár imho poznámek: pokud jde o název, nedělal bych závěry z jedné předběžné informace, která už koluje několik týdnů po webu a tady u článku je jenom zopakovaná. Ani by mě nepřekvapilo, kdyby při uvedení do Evropy evropské ředitelství zavedlo název ix45. V US prodává Hyundai z SUV nejvíc právě SantaFéček - celkem logicky se na tom zkoušejí přichytit a přidat prodlouženou verzi, aby nějak obešli tamější obecně opadlý zájem o velká SUV. V regionální dělbě Hyundaie patří SUV do domény US ředitelství (jako hlavní strategický směr vývoje), evropské ředitelství chce naopak akcentovat sportovně/zábavně orientované hatche a tomu podobné. Myslím je to na exteriéru Santa Fé vidět. I když v US design centru i v evropském sedí po jednom šéfdesignérovi původem z BMW, nekreslí oba automaticky nějaké stejné vzpomínkové bangleovky.