Lipsko živě: Hyundai Santa Fe na vlastní oči
Evropští zákazníci mají na právě probíhajícím autosalonu v Lipsku první možnost se seznámit s třetí generací Hyundai Santa Fe. Prodej tohoto jihokorejského SUV má být zahájen na konci léta.
Automobil si má dle vyjádření Hyundai i v nové generaci zachovat kvalitu, praktičnost a dobrý poměr cena/výkon, k těmto vlastnostem však má přibýt svěží design. Při pohledu na auto je ihned patrné, že se designérům zadaný úkol povedlo splnit.
Nová generace Santa Fe totiž vypadá ve srovnání se svým předchůdcem výrazně moderněji. Současný model tak vedle svého nástupce bude působit jako stařeček.
Designéři tentokrát vsadili na hrany, pryč jsou obliny předchozích dvou generací Santa Fe. Přídi automobilu dominuje mohutná šestihranná maska se třemi výraznými chromovanými lamelami. Mohutnost dále zvýrazňuje bohaté oplastovaná dolní část. S lehkým terénem by tak toto SUV nemělo mít potíže.
Santa Fe působí velice dynamicky také z boku. Za tím stojí především prudce se zvedající linie bočních oken. Okénko za zadními bočními dveřmi je tak velice malé. Z tohoto prvku však nebudou mít radost pasažéři v druhé a třetí řadě sedadel, kvůli malému prosklení se tu budou cítit stísněně.
Ve Spojených státech bude vůz nabízen ve dvou délkách a rozvorech. Pro Evropu je určena pouze kratší verze, dlouhá 4.689 mm. Rozvor této varianty zůstal shodný s předchozí generací – činí 2.700 mm.
Vnitřek nijak nevybočuje z řady, najdeme tu mnoho prvků z ostatních současných modelů Hyundai. Známý je středový panel, grafika budíků před řidičem i volant. Dovnitř Santa Fe se vejde až sedm osob. Pokud je třetí řada sedadel sklopena, je zavazadelník dlouhý 103 centimetrů a široký 109 centimetrů.
Evropská varianta bude k dispozici se třemi motory – jedním zážehovým a dvěma vznětovými. Benzinový čtyřválec 2,4 GDI nabídne výkon 142 kW a točivý moment 245 Nm. Z naftových jednotek budou v nabídce 2,0 CRDi (110 kW, 382 Nm) a 2,2 CRDi (147 kW, 431 Nm).
Standardem bude šestistupňový manuál, ke 2,4 GDI a 2,2 CRDi bude za příplatek i automat se stejným počtem převodů. Samozřejmostí je rovněž příplatkový pohon všech kol.
Dlouho se hovořilo o tom, že nová generace Santa Fe na starém kontinentu ponese jméno ix45 po vzoru současného alfanumerického značení modelů značky. Nakonec však Hyundai zůstane u již zažitého názvu Santa Fe.