Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati mění strategii. Opět chce být jedinečné

David Bureš
Diskuze (26)
Organizační spárování Maserati a Alfy Romeo se koncernu FCA moc nepovedlo. Nové vedení tak pracuje na nápravě.

Maserati si v roce 2014 vytyčilo zajímavý cíl, stát se jakýmsi italským Porsche, tedy nadále sportovně orientovanou značkou, avšak s mnohem vyššími prodeji než do té doby – postupně měly vzrůst z 15.400 kusů ročně na 50.000 exemplářů a následně ještě výše. Po primárních úspěších se však růst zastavil a plány nedopadly tak, jak tehdejší vedení doufalo. Automobilka však našla chyby a pracuje na nápravě.

Nový šéf koncernu Fiat Chrysler Automobiles, Michael Manley, který na této pozici nahradil loni zesnulého Sergia Marchionneho, pro Maserati razí novou strategii, jíž by se dalo nazvat „návrat ke kořenům.“

Manley kritizuje rozhodnutí svého předchůdce, který Maserati v rámci organizace spároval s Alfou Romeo (obě značky tak měly stejného šéfa), důsledkem čehož se na značku s trojzubcem v logu nekladl takový důraz. Koncern se tak k Maserati choval skoro jako k masové, mainstreamové značce, což se k výrobci luxusních a sportovních aut rozhodně nehodilo a ublížilo mu to.

Maserati se nedařilo splňovat vytyčené plány. Prodej 50.000 aut v roce 2015 padl kvůli zpoždění příchodu SUV Levante. Na přelomu let 2017 a 2018 pak automobilka dokonce zastavovala výrobu kvůli nízké poptávce zákazníků.

Manley tak obměnil vedení značky. Do čela Maserati se v říjnu 2018 vrátil Harald Wester, který jej již vedl mezi lety 2008 až 2016. Za úkol dostal obměnit nejvyšší management, výsledkem čehož je třeba akvizice Jeana-Philippa Leloupa z Ferrari, který má vést nově založené oddělení Maserati Commercial.

Další, výraznější akce má pak podle Manleyho následovat na konci roku. „Bude trvat minimálně dvě čtvrtletí, než se vypořádáme s některými problémy, nicméně věřím, že Harald a jeho tým dosáhnou v druhé polovině roku 2019 významného pokroku,“ tvrdí šéf FCA.

Maserati by hlavně mělo něco udělat se svojí zastaralou nabídkou aut. GranTurismo a odvozené GranCabrio jsou už 11 let starými vozy, což je i v kategorii sportovních aut velice dlouhá doba. Něco pak už pamatují také Ghibli a Quattroporte, které se prodávají od roku 2013. Poměrné mladé Levante, uvedené v roce 2016, navíc tolik nezaujalo, což je v tak populárním segmentu, jakými jsou SUV, zvláštní.

Video se připravuje ...

Loni odhalené budoucí plány, ještě za éry Marchionneho, počítaly s kompletní proměnou nabídky do roku 2022. Do té doby měly být všechny vozy modernizovány, nebo nahrazeny novými generacemi. Přijít měly i zcela nové vozy, SUV menší než Levante a sporťák Alfieri s elektrickým pohonem, vycházející ze stejnojmenného konceptu uvedeného již v roce 2014. Nové vedení ale může mít jiné plány, a tak se nechme představit, co pro nás firma sídlící v italské Modeně doopravdy přichystá.

David Bureš
Diskuze (26)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
5. 2. 2019 09:44
Re: Jestlipak máte názor na důvody malých prodejů Levante,
Tak v lednu už držel prodeje jen RAM, všechny další značky meziroční pokles oproti 1/2018 >:D
Avatar - Barrichello
1. 2. 2019 15:40
Re: Tak hlavně, aby taky zapracovali na Fiatu a na Alfě
nemá, to snad ví každý. Jinak by modelová skladba Alfy, Fiatu či Chrysleru vypadala trošku jinak..
Avatar - Barrichello
1. 2. 2019 15:39
Re: Jestlipak máte názor na důvody malých prodejů Levante,
když sem Vám tu tvrdil, že to jako celek vede do záhuby, tak jste se smáli.

Tady to máte - Fiat je v Evropě v osobácích v *, ozdravný plán Maserati ani Alfy se nepovedl, Chrysler je v USA skoro jak Lancia EU. A celý to drží Jeep, RAM a zuby nehty Dodge.
1. 2. 2019 13:30
Re: Tak hlavně, aby taky zapracovali na Fiatu a na Alfě
:yes: :yes: :yes: Skvělá volba! :-)
Avatar - del42sa
1. 2. 2019 08:51
Re: Jestlipak máte názor na důvody malých prodejů Levante,
Heh nakonec zustanou jen ty americke znacky a jejich (pripadne) rebadge v evrope :-) :-) :-) hlavne ze cele roky slysime oslavne ody na to jak dobre to ten ucetni vymyslel