Mazda už se neporovnává s BMW. Na koho se Japonci soustředí nyní?
Automobilka Mazda sází na auta s emotivním designem, která je radost řídit. Není žádným tajemstvím, že společnost v posledních letech své produkty často srovnávala s vozy BMW. Nejnovější rozhovory se zástupci značky však napovídají, že takový benchmark je u konce.
Taktéž mnichovský výrobce se v minulosti chlubil celou řadou sportovně střižených aut, u kterých hrál jízdní požitek prim. Jenže časy se mění a tato vlastnost zůstává klíčovým faktorem zejména u ostře střiženého provedení M, z ostatních vozů se postupně začíná vytrácet na úkor komfortu. Zástupci Mazdy to vědí, tudíž své vozy pozvolna porovnávají s jinými automobilkami.
S kým přesně se chce japonská společnost poměřovat v budoucnu? Kupříkladu s Toyotou. „Předchozí provedení modelu Camry nebylo tak zábavné řídit, přesto se skvěle prodávalo. Teď je sportovnější a jízdně značně lepší, což znamená, že v rukou mají opravdu dobré auto,“ uvedl nejmenovaný inženýr pro AutoGuide.
Opravdu se Mazda rozhodla nepoměřovat své produkty s BMW, nebo jde o zkreslený názor jednoho konkrétního člověka? Zdá se, že na tvrzení skutečně něco bude. Mluvčí zámořského zastoupení automobilky Jacob Brown totiž toto tvrzení nevyvrátil. Uvedl ale, že celá věc je trochu složitější.
„Nesedneme si a neřekneme, že novou Mazdu 3 budeme porovnávat s Civicem, Corollou a Sentrou. Neříkáme ani nic podobného,“ odpověděl Brown na dotaz, jak to vlastně celé je. „Inženýři srovnávají jednotlivé vlastnosti. Pokud je Chevy Cruze nejtišším vozem ve své třídě, srovnáváme naše auto s ním. Po stránce jízdních vlastností kupříkladu s Civicem. Takto porovnáváme konkrétní vlastnosti s každým možným vozem.“
Tentýž člověk nepopřel ani tvrzení, že by se novým měřítkem společnosti mohla stát právě Toyota. „Nový Camry je velmi dobrý, to nikdo nemůže popřít. Dynamické vlastnosti BMW kráčí vstříc komfortu na úkor sportování. BMW cílí na širší publikum, chce zvýšit podíl na trhu,“ vysvětluje, proč už podle něj mnichovští nestaví tak ostrá auta.
Brown ale jedním dechem dodává, že pro německou automobilku to neznamená nic špatného. Dokonce uvedl, že nové Mazdy se porovnávají s nejrůznějšími automobily napříč jednotlivými třídami. Kromě BMW a Toyoty mezi nimi nechybí Porsche, ale třeba ani Cadillac či Aston Martin.