Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

McLaren vábí na nový GT model. Odhaluje jej na první fotce a videu

Stanislav Kolman
Diskuze (0)
Britská automobilka v Ženevě překvapila potvrzením nového grand toureru, který zároveň ukázala na první oficiální fotografii.

Se zajímavou novinkou se britský McLaren pochlubil na ženevském výstavišti. Oznámil totiž, že chystá zcela nový GT model, jenž má pojit to nejlepší ze světa sportovních a cestovních aut. Zároveň se automobilka nebrání ani myšlence dalšího 2+2 modelu, jenž by mohl dorazit v příštích letech.

O novinkách pro blízkou budoucnost se rozpovídal generální ředitel společnosti Mike Flewitt, jenž v připravovaném GT vidí konkurenta pro Bentley Continental GT. „Stále by prim hrála karbonová vlákna, motor uložený uprostřed a samozřejmě by šlo o nejsportovnější GT na trhu. Model 570GT byl derivátem 570S a moc se mi líbil, ale abych byl upřímný, rozdílů nebylo tolik.“

Lídr McLarenu tedy přislíbil automobil s výraznější karoserií a charakteristikou, která má k vozům dané kategorie podstatně blíže. A Flewitt se nebrání ani myšlence, že by takových aut mohla vzniknout celá řada. Aby ne, když chce McLaren do roku 2025 představit světu 18 nových modelů.

„Nevylučuji, že jednoho dne postavíme i auto s koncepcí 2+2. Všechno je zatím ve fázi výzkumu, ale určitě nad něčím takovým přemýšlíme,“ přiznal dále v rozhovoru na ženevském výstavišti.

Dalším velkým tématem je elektrifikace. Té se McLaren vyloženě nebrání, přesto její rozšíření ve vlastním portfoliu vidí spíše až za několik let. Sám Flewitt říká, že ryzí elektromobil mohou optimisté vyhlížet v roce 2023, realisté o dva roky později. A šéf britské automobilky se netají tím, že elektromotory a baterie do vozů nasadí jen a pouze kvůli přísné legislativě.

„I když se mi nelíbí nárůst hmotnosti o nějakých 40 kilogramů, umožní nám to vyšší výkon a lepší odezvu po sešlápnutí plynu. A hlavně menší produkci CO2. Nemohu vám dát přesná čísla, ale přemýšlejte o ryzím sporťáku s produkcí CO2 stejnou jako u Fordu Fiesta,“ řekl závěrem rozhovoru Flewitt.

Stanislav Kolman
Diskuze (0)

Doporučujeme