Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG E kupé překvapí: Sportovní verze bude šestiválcovým hybridem!

David Bureš
Diskuze (8)
Sportovní verze nového kupé vyšší střední třídy dostane nově vyvinutý šestiválec s elektrickým turbodmychadlem.

Mercedes-Benz tento týden odhalil novou generaci třídy E s karoserií kupé. Automobil zatím debutoval v základních verzích, samozřejmě se ale počítá i se sportovně zaměřeným modelem z dílny divize AMG. Z Affalterbachu už přicházejí informace, co od takového auta čekat.

Aktuální sedan třídy E je zatím dostupný ve formě AMG E 43 4Matic s šestiválcem biturbo o výkonu 295 kW, AMG E 63 4Matic+ s osmiválcem biturbo o výkonu 420 kW a AMG E 63 S 4Matic+ posíleným na 450 kW. Tyto motor by se měly objevit i v kupé, to ale zároveň bude dostupné také v provedení Mercedes-AMG E 50 4Matic.

Zatím nepoužitý název bude zvolen s odkazem na padesátileté výročí založení divize AMG, které fabrika bude slavit v příštím roce. E 50 4Matic bude totiž jeden z hned několika aut, které 50 let sportovní divize Mercedesu bude slavit. Mezi nimi nebude chybět ani hypersport s technikou z Formule 1.

Podle dostupných zpráv bude E 50 4 Matic jednou z prvních aplikací nově vyvinutého benzinového šestiválce s interním označením M 256, který se objeví i v modernizované třídě S. O řadovém motoru výrobce tvrdí, že z objemu 2999 cm3 nabídne výkon přes 300 kW a točivý moment přesahující hodnotu 500 N.m. V případě E 50 4 Matic ale má dokonce dosáhnout výkonu 331 kW. Jak z názvu modelu vyplývá, síla agregátu bude přenášena na všechna čtyři kola.

Agregát je navíc zajímavý svojí technikou, protože E 50 4Matic bude hybridem. Šestiválec totiž doplní elektromotor přímo v setrvačníku nahrazující alternátor, který nastartuje spalovací motor a při akceleraci mu pomůže dopingem 15 kW a 220 N.m, zatímco při brzdění dobije akumulátor. Vedle konvenčního turbodmychadla jednotka navíc bude disponovat elektrickým kompresorem překlenujícím prodlevu standardního výfukového turbodmychadla.

Komu se na AMG E 50 4Matic nebude chtít čekat, bude se muset spokojit se zatím představenými motory. Nová třída E kupé debutovala se čtyřmi motory, vznětový dvoulitrový čtyřválec E 220 d (143 kW) doplňují benzinové čtyřválce E 200 (135 kW) a E 300 (180 kW) doplněné o šestiválec E 400 4Matic (245 kW), které jsou všechny spárovány s devítistupňovým automatem. Do budoucna se ale počítá s dalším rozšířením nabídky.

David Bureš
Diskuze (8)
16. 12. 2016 09:33
vw v krizi
proč je tak krásný?
Avatar - Londonbridge
16. 12. 2016 09:30
Re: Macko!
Uvidis...pokial nemusis riesit medzi Loganom a Fabiou ale medzi MB zatial je vsetko ako ma byt...Ta hviezda na kapote je chytlava choroba....
16. 12. 2016 07:43
doping 15 kW a 220 N.m při akceleraci ?
220 Nm je v tomto případě nesmyslný údaj. Stačí vzít do ruky kalkulačku.
Avatar - maxi!
15. 12. 2016 21:22
Re: Macko!
ja som len sam s priatelkou a tak nepotrebujem vzadu miesto.
Len som chcel dat Disco po zime prec a ze prejdem na sedan - teraz zase chrobak v hlave a cele cakanie sa presuva na neurcito.
:-!
Avatar - Londonbridge
15. 12. 2016 20:30
Re: Macko!
Pravda treba este pockat na novy R 6 d ... Tesi ma ze vymenili 7G za 9G ta stara prevodovka je dost vahava hlavne v E mode... Ostanem asi pri sedane syn pomaly rastie a obcas sedi niekto v zadu ... K 4 valcu sa uz vracat nebudem .........dufam...