Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG GT C Roadster oficiálně. Otevřené superauto odhaluje svá tajemství

David Bureš
Diskuze (6)
Mercedes-AMG GT C Roadster doplňuje aktuální nabídku superauta z Affalterbachu, což znamená posílený motor, agresivnější vzhled a otevřenou karoserii.

Krátce po zveřejnění upoutávky na nový model nazvaný Mercedes-AMG GT C Roadster automobilka s trojcípou hvězdou ve znaku tuto novinku oficiálně představuje. Díky tomu se potvrdilo, že avizovaná verze C je doplněním aktuální nabídky, model postavený pod variantou R. Otevřený supersport se světu poprvé ukáže na nadcházejícím autosalonu v Paříži.

Mercedes-AMG GT C Roadster je úplnou novinkou v nabídce tohoto supersportu. Zatím je dostupný výhradně s otevřenou karoserií, dřívější zprávy ale potvrzují, že se této verze v příštím roce dočká také kupé.

Oproti stávajícím variantám kupé se novinka liší především svým výkonem. Pod dlouhou kapotou sice pracuje známý čtyřlitrový osmiválec s dvěma turbodmychadly, kombinovaný se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, ten je ale tentokrát naladěn na 410 kW a 680 N.m. Díky tomu vyplňuje mezeru mezi modely GT S (375 kW a 650 N.m) a GT R (430 kW a 700 N.m). Tato síla pak znamená, že otevřené AMG zrychlí z 0-100 km/h za 3,7 sekundy a jede maximálně rychlostí 316 km/h.

Silný motor ale není jedinou specialitou Mercedesu-AMG GT C Roadster. Automobil se totiž svoji technikou inspiroval ve vrcholném GT R, což znamená aktivní aerodynamiku, širší rozchod zadních kol, větší kola nebo zadní nápravu s elektricky ovládaným diferenciálem a aktivním natáčením kol. Jednotlivé kvalty pak byly poskládány tak, aby vůz nabídl ještě lepší akceleraci, zatímco výfukový systém disponuje aktivními klapkami pro zajímavější zvuk.

Auto se navíc dočkalo módu Race s rychlejší změnou převodů pro jízdu na závodních tratích. Upravený byl i vzhled, díky čemuž je GT C agresivněji laděn než základní varianta. V interiéru se pak standardně objevuje nappa kůže.

Mercedes-AMG GT C Roadster ale nebude jedinou nabízenou verzí nového otevřeného modelu. Vůz se představuje také v základní variantě GT. I ta však znamená jistou změnu proti kupé, její výkon činí 350 kW, což je o 10 kW více než u stejné verze nabízené s uzavřenou karoserií. Nepochybujeme ale o tom, že lehkého posílení se brzy dočká také kupé.

Největší novum roadsteru ve srovnání s kupé je ale samozřejmě stahovací střecha. Ta je podle očekávání tvořená plátnem, přičemž je ovládaná elektricky. Proces natahování a stahování trvá asi 11 sekund, přičemž může probíhat až do rychlosti 50 km/h. Střecha může být v závislosti na preferenci zákazníka černá, červená nebo béžová, přičemž konstrukci třívrstvého plátna doplňují lehké prvky z hořčíku, hliníku a oceli.

Kvůli otevřené karoserii došlo samozřejmě také k vyztužení konstrukce. To znamená silnější prahy, nové vzpěry mezi palubní deskou a čelním sklem nebo zesílení zadních partií. Příčný nosník za sedadly pak pomáhá ochránit posádku při převrácení vozu.

Mercedes-AMG GT Roadster – technická data
VerzeGT RoadsterGT C Roadster
Motor4.0 V8 twin-turbo4.0 V8 twin-turbo
Pohonzadnízadní
Zdvihový objem [cm3]39823982
Válce/ventily8/48/4
Největší výkon [kW/min]350/6000410/5750-6750
Točivý moment [N.m/min]630/1700-5000680/1900-5750
Převodovka7DS7DS
Max. rychlost [km/h]302316
Zrychlení z 0-100 km/h [s]4,03,7
Komb. spotřeba [l/100 km]9,411,4
Pohotovostní h. [kg]15951660

David Bureš
Diskuze (6)
15. 9. 2016 17:00
Re: V poslední době
Mercedes me nikdy nijak extra neoslovil, ale tohle je nadhernej kus auta :yes:
Avatar - Dinar
15. 9. 2016 14:36
V poslední době
se mi všechny mercedesy líbí víc ve variantě bez střechy. Tohle je další super kousek. :yes:
Avatar - Zappa
15. 9. 2016 13:16
AMG GT C
Ďalši super kus medveďa.
uvidime, co este pride - Vision a ine concept cars naznačujú šialene tvary a nápady
Avatar - maxi!
15. 9. 2016 13:11
Mercedes
ano, to je ta nudna znacka pre paprdy!
:-!
SLR, SLS, SL, AMG GT,
AMG modely,
Black series modely,.....
15. 9. 2016 12:40
Re: Paráda
Souhlasím až na motor. KRASAVEC