Mercedes-AMG GT C Roadster oficiálně. Otevřené superauto odhaluje svá tajemství
Krátce po zveřejnění upoutávky na nový model nazvaný Mercedes-AMG GT C Roadster automobilka s trojcípou hvězdou ve znaku tuto novinku oficiálně představuje. Díky tomu se potvrdilo, že avizovaná verze C je doplněním aktuální nabídky, model postavený pod variantou R. Otevřený supersport se světu poprvé ukáže na nadcházejícím autosalonu v Paříži.
Mercedes-AMG GT C Roadster je úplnou novinkou v nabídce tohoto supersportu. Zatím je dostupný výhradně s otevřenou karoserií, dřívější zprávy ale potvrzují, že se této verze v příštím roce dočká také kupé.
Oproti stávajícím variantám kupé se novinka liší především svým výkonem. Pod dlouhou kapotou sice pracuje známý čtyřlitrový osmiválec s dvěma turbodmychadly, kombinovaný se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, ten je ale tentokrát naladěn na 410 kW a 680 N.m. Díky tomu vyplňuje mezeru mezi modely GT S (375 kW a 650 N.m) a GT R (430 kW a 700 N.m). Tato síla pak znamená, že otevřené AMG zrychlí z 0-100 km/h za 3,7 sekundy a jede maximálně rychlostí 316 km/h.
Silný motor ale není jedinou specialitou Mercedesu-AMG GT C Roadster. Automobil se totiž svoji technikou inspiroval ve vrcholném GT R, což znamená aktivní aerodynamiku, širší rozchod zadních kol, větší kola nebo zadní nápravu s elektricky ovládaným diferenciálem a aktivním natáčením kol. Jednotlivé kvalty pak byly poskládány tak, aby vůz nabídl ještě lepší akceleraci, zatímco výfukový systém disponuje aktivními klapkami pro zajímavější zvuk.
Auto se navíc dočkalo módu Race s rychlejší změnou převodů pro jízdu na závodních tratích. Upravený byl i vzhled, díky čemuž je GT C agresivněji laděn než základní varianta. V interiéru se pak standardně objevuje nappa kůže.
Mercedes-AMG GT C Roadster ale nebude jedinou nabízenou verzí nového otevřeného modelu. Vůz se představuje také v základní variantě GT. I ta však znamená jistou změnu proti kupé, její výkon činí 350 kW, což je o 10 kW více než u stejné verze nabízené s uzavřenou karoserií. Nepochybujeme ale o tom, že lehkého posílení se brzy dočká také kupé.
Největší novum roadsteru ve srovnání s kupé je ale samozřejmě stahovací střecha. Ta je podle očekávání tvořená plátnem, přičemž je ovládaná elektricky. Proces natahování a stahování trvá asi 11 sekund, přičemž může probíhat až do rychlosti 50 km/h. Střecha může být v závislosti na preferenci zákazníka černá, červená nebo béžová, přičemž konstrukci třívrstvého plátna doplňují lehké prvky z hořčíku, hliníku a oceli.
Kvůli otevřené karoserii došlo samozřejmě také k vyztužení konstrukce. To znamená silnější prahy, nové vzpěry mezi palubní deskou a čelním sklem nebo zesílení zadních partií. Příčný nosník za sedadly pak pomáhá ochránit posádku při převrácení vozu.
Mercedes-AMG GT Roadster – technická data | ||
Verze | GT Roadster | GT C Roadster |
Motor | 4.0 V8 twin-turbo | 4.0 V8 twin-turbo |
Pohon | zadní | zadní |
Zdvihový objem [cm3] | 3982 | 3982 |
Válce/ventily | 8/4 | 8/4 |
Největší výkon [kW/min] | 350/6000 | 410/5750-6750 |
Točivý moment [N.m/min] | 630/1700-5000 | 680/1900-5750 |
Převodovka | 7DS | 7DS |
Max. rychlost [km/h] | 302 | 316 |
Zrychlení z 0-100 km/h [s] | 4,0 | 3,7 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 9,4 | 11,4 |
Pohotovostní h. [kg] | 1595 | 1660 |