Mercedes-Benz A: První skica nové generace
Skica třídveřového Mercedesu třídy A (v dosavadní nomenklatuře automobilky A Coupé) se na veřejnosti objevila zatím neoficiální cestou. O jejím původu ale není pochyb. Se skutečnou podobou třetí generace Áčka bychom se mohli seznámit už během nejbližších týdnů,a to díky očekávané premiéře na dubnovém autosalonu v Šanghaji.
S novou generací míří Mercedes-Benz na stejnou cílovou skupinu jako Audi A1 nebo A3. Opustí proto unikátní sendvičovou konstrukci podlahy a zvýšenou stavbu karoserie, což potvrzuje právě i tato skica. Zachová naopak pohon předních kol, jako jediná z modelových tříd Mercedesu.
Sportovně pojatý design nešetří výraznými prolisy a pracuje s motivy z konceptu Mercedes-Benz F800 Style. Široká maska chladiče s jednou horizontální lištou se poprvé prezentovala na sportovním modelu SLS, podle všeho bude zdobit i příď nové třídy A.
Nová platforma s pohonem předních kol, označovaná MFA, se stane základem až pěti modelů – kromě nástupce tří- a pětidveřové třídy A také MPV třídy B a spekuluje se i o malém SUV a malém sedanu. Nová generace malých modelů bude kromě platformy sdílet i paletu motorů.
Jak se u čtyřválcových Mercedesů stává standardem, všechny budou přeplňovány turbodmychadlem. Ty menší dodá Renault: 140 CGI (1,2/80 kW), 160 CGI (1,4/100 kW) a turbodiesel 160 CDI (1,6/90 kW). Větší agregáty vezme Mercedes z vlastního vývoje. Konkrétně se jedná o zážehové 180 CGI (1,8/125 kW), 200 CGI (1,8/150 kW) a vznětové 180 CDI (2,1/125 kW) a 200 CDI (2,1/150 kW). Označení a parametry motorů jsou zatím neoficiální, takto je uvádí německý AutoBild.
Objevily se také informace, že se poprvé chystá i modelová verze třídy A s označením AMG. Ta by měla dostat přeplňovaný dvoulitr o výkonu až 240 kW, pohon všech kol a dvouspojkovou převodovku.
Z důvodu snížení výrobních nákladů se bude nová třída A vyrábět v Maďarsku, v nově budované továrně u města Kecskemét, jižně od Budapešti.