Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz CLK: technický facelift po dvou letech

Ondřej Láník
Diskuze (12)
Kupé i kabriolety CLK stále ještě vypadají velmi čerstvě a prodávají se lépe než předchozí generace. Mercedes se přesto rozhodl od letošního června rozšířit technický standard řady o nové prvky.

Kupé i kabriolety CLK stále ještě vypadají velmi čerstvě a prodávají se lépe než předchozí generace. Mercedes se přesto rozhodl od letošního června rozšířit technický standard řady o nové prvky.

Současná generace kupé CLK oživuje silnice od roku 2002 a kabriolety CLK se prodávají zhruba rok. Za tu dobu se prodalo 135.000 vozů CLK, což je významný nárůst proti předchozí generaci CLK. Tentokrát se facelift soustřeďuje na novou techniku, která přichází do řady CLK. Za hlavní příspěvek této inovace je nejstarší automobilkou označován paket Direct Control. Za tímto názvem stojí o 6 % přímější převod řízení, modifikované uložení pružin a nové nastavení ESP. Výsledkem je zachování komfortního chování vozu, typické pro tuto značku a současně zlepšení ovladatelnosti a agilnější chování na silnici. Změnami prošla taky sériová šestistupňová převodovka, nyní s kratšími drahami řadící páky.

Nově jsou k dispozici jako výbava runflat pneumatiky, v kombinaci s pasivní kontrolou tlaku v pneumatikách, založeném na principu sledování otáček jednotlivých kol. I po defektu je automobil schopen pokračovat v jízdě až 50 km nejvyšší rychlostí 80 km/h.

CLK 500

Ještě nedávno neobvykle velký motor V8, se stal běžnou součástí nabídky řady CLK. Od června dostává toto provedení Mercedesovu převodovku 7G-Tronic (7 stupnů vpřed, dva vzad). Přínos tohoto řešení lze najít na několika frontách. Spotřeba paliva se snížila o 0,6 l/100 km, na současných 10,9 l/100 km, akcelerace z klidu na 100 km/h je nyní o desetinu sekundy lepší (5,9 s) a díky většímu počtu převodů je výrazně (o celou sekundu) lepší pružné zrychlení z 60 na 120 km/h (5,2 s). Uvedené hodnoty náležejí kupé, kabrio CLK 500 dosahuje obdobných zlepšení. CLK s automatem může mít také za příplatek tlačítka pro volbu rychlostních stupňů na volantu.

Bi-xenonová světla jsou nově v nabídce v kombinaci s adaptivním systémem osvětlujícím vozovku do zatáčky v závislosti na úhlu natočení kol. rozšířená je také nabídka audiosoustav s navigačním systémem (DVD), pokrývajícím celou Evropu. Do CLK se dostává z dalších řady nová generace laků, založených na nejnovějších poznatcích nanotechnologie, což běžnému uživateli přináší výhodu větší odolnosti laku vůči poškrábání.

CLK 55 AMG


Mercedes obohacuje i vrcholnou verzi řady CLK 55 AMG kompozitovými brzdami s kotouči o průměru 340 mm vpředu (330 mm vzadu) a šestipístkovými resp. čtyřpístkovými třmeny (vzadu). Osmiválec AMG dává až 270 kW výkonu a 510 Nm točivého momentu. Nové nastavení podvozku i převodu řízení má zprostředkovat lepší kontakt řidiče s automobilem, sportovně založení řidiči ocení manuální režim převodovky AMG Speedshift, který při plném sešlápnutí pedálu plynu nevolí kick-down, ale nechá vytočit motor až k nejvšším bezpečným otáčkám, kde zasahuje elektronika, pokud řidič včas nepřeřadí.

Ondřej Láník
Diskuze (12)