Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Mercedes-Benz CLS na prvních fotkách. Nabídne techniku S-Klasse v zajímavějším balení

David Bureš
Velké „čtyřdveřové kupé“ s trojcípou hvězdou se stalo populární, a tak Mercedes chystá už jeho třetí generaci. Na co se můžeme těšit?

Nabídka značky Mercedes-Benz se v posledních letech široce rozkročila. Už od roku 2004 je s námi velký čtyřdveřový model s nízkou siluetou, tzv. „čtyřdveřové kupé,“ neboli třída CLS. Ta se světu představí již příští měsíc na autosalonu v Los Angeles ve své třetí generaci, která k zákazníkům zamíří během roku 2018. Už před premiérou však na internet uniklo množství informací o tomto voze.

V souvislosti s chystanou novinkou se hodně řešilo, jak se bude jmenovat, kvůli optimalizaci názvosloví modelů se hodně mluvilo o možném přejmenování na CLE (kvůli shodnému základu s třídou E). Nakonec si ale velký model uchovává označení CLS, k čemuž Mercedes tvrdí, že je auto spojnicí mezi modely E a S. Bude totiž kombinovat platformu z éčka s výbavou z eska.

Třetí generace CLS si samozřejmě uchová siluetu s nízkou karoserií a koncepci s bezrámovými skly, design však ještě zdůrazní sportovní charakter automobilu. Sám výrobce tvrdí, že CLS nebude jako žádný jiný Mercedes. Novinkou budou třeba diodové světlomety s dosahem 650 metrů, nízká karoserie pak přinese perfektní aerodynamiku, součinitel aerodynamického odporu má mít hodnotu 0,27.

Interiér převezme digitální přístrojový štít z třídy S, na který naváže obrazovka multimediálního systému. Sedadla poskytnou více opory než v E-Klasse, což opět zdůrazní sportovní charakter. Vzadu ale vůbec poprvé v historii CLS kupé bude moci být třímístná lavice.

Hodně zajímavé věci pak můžeme očekávat pod kapotou, CLS se bude již spoléhat na novou generaci řadových šestiválců, prvně představených v modernizované třídě S. Vznětové motory mají nabídnout 207 kW (CLS 350 d) a 246 kW (CLS 400 d), benzinový agregát má poskytnout 266 kW (CLS 350) a 320 kW (CLS 400), přičemž standardně půjde o mildhybrid. Dočkáme se i čtyřválců a verze od AMG. Ta se má jmenovat Mercedes-AMG CLS 53 a opět půjde o mildhybrid využívající zážehový šestiválec. Osmiválcová varianta podle dostupných zpráv nepřijde, tím se CLS odliší od podobně laděného čtyřdveřového modelu na bázi sporťáku Mercedes-AMG GT. Tomu osmiválcový agregát v nabídce chybět nebude.

Podvozek je převzat z třídy E, byl však specificky vyladěn pro potřeby CLS. O to se staralo na 200 prototypů a předprodukčních aut, které v laboratorních podmínkách i na běžných silnicích ujely na pět milionů kilometrů. Za příplatek bude k dispozici vzduchové odpružení, počítá se i s pohonem všech kol, který bude nabídnut u více motorů než dosud.

Mercedes-Benz CLS se stalo populárním vozem, dvě generace mají od roku 2004 na svém kontě asi 350.000 prodaných kusů, v poslední době však o vůz klesá zájem. Není to jen stárnoucí druhou generací, prodávanou od začátku roku 2011, ale podle zákulisních zpráv i obřím zájem o obdobně laděné SUV GLE kupé. Přesto je CLS pro automobilku hodně zajímavým autem, díky své unikátnosti se může prodávat za vyšší částky než výchozí třída E. Stylové kombi CLS Shooting Brake se ale nové generace patrně nedočká, kvůli nízkým prodejům.

David Bureš