Mercedes-Benz eActros s čistě elektrickým pohonem míří k prvním zákazníkům

 

Mercedes-Benz v letošní roce spouští testování těžkých nákladních vozidel s čistě elektrickým pohonem ve službách svých zákazníků. Za tímto účelem připravuje flotilu deseti vozidel eActros.

Koncern Daimler AG patří mezi společnosti, které věnují zvýšenou pozornost alternativním pohonným systémům užitkových vozidel. V případě čistě elektřinou poháněných lehkých nákladních automobilů má bohaté zkušenosti díky Fuso eCanter a jeho přímým předchůdcům.

Nyní spouští novou fázi vývoje těžkých nákladních vozidel s elektrickým pohonem, jíž přímo navazuje na projekt Mercedes-Benz Urban eTruck, který byl odhalen nejprve v červnu roku 2016 ještě jako maskovaný prototyp a v září stejného roku pak měl premiéru ve své výstavní podobě.

Mercedes-Benz eActros svou technikou navazuje na tento koncept, ale představuje výrazný posun směrem k sériové produkci. V letošním roce totiž k vybraným zákazníkům značky Mercedes-Benz zamíří deset těchto vozidel ve dvounápravových a třínápravových provedeních s maximální celkovou hmotností 18 tun a 25 tun.

Mercedes-Benz představuje eVito a začíná na něj přijímat objednávky

Mercedes-Benz prozatím prezentuje eActros pouze v provedení s třínápravovým podvozek a řízením první i poslední nápravy. Prostřední náprava je osazena dvojicí kapalinou chlazených vysokorychlostních asynchronních třífázových elektromotorů. Každý z nich disponuje výkonem 125 kW a točivým momentem 500 N.m, který se může díky převodování zvýšit až na 11.000 N.m.

Potřebnou energii elektromotorům poskytují lithium-iontové baterie s celkovou kapacitou 240 kWh, které jsou rozděleny do jedenácti modulů, z nichž jsou tři uložený bezpečně v rámu mezi přídí a první zadní nápravou, zatímco zbývajících osm je pod nimi a po stranách. Z bezpečnostních důvodů jsou akumulátory chráněny ocelovými pouzdry.

Mercedes-Benz připravuje rozšíření řady městských autobusů Citaro o elektrobus

Dojezd na jedno nabití se má pohybovat okolo 200 km, což má být více než dostatečné pro každodenní provoz rozvážkového nákladního automobilu. K dobíjení je využíván standardizovaný konektor CCS a v zavislosti na nabíjecím výkonu od 20 do 80 kW jsou baterie na 100 % nabity během tří až jedenácti hodin.

Mercedes-Benz uvádí, že cílem celého projektu testování flotily deseti vozidel eActros ve skutečném provozu u vybraných klientů je v případě jeho úspěšného průběhu spuštění sériové výroby čistě elektřinou poháněných těžkých nákladních vozidel pro krátké trasy v roce 2021.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Mařík: Pozor lidstvo, abys s inteligentními roboty nezašlo příliš daleko Mařík: Pozor lidstvo, abys s inteligentními roboty nezašlo příliš daleko

Celý život věnoval technologiím, především robotům s…

Američané přijeli do KLDR vyjednat schůzku Kim Čong-una s Trumpem, delegaci vede Jihokorejec Američané přijeli do KLDR vyjednat schůzku Kim Čong-una s Trumpem, delegaci vede Jihokorejec

Skupina amerických diplomatů a úředníků přijela do KLDR,…

Mrtvé moře umírá. Jezeru hrozí úplné vyschnutí Mrtvé moře umírá. Jezeru hrozí úplné vyschnutí

Na dně světa čeká extrémně slané jezero, které má…

 
Zdroj: Daimler Trucks

Štítky Mercedes-Benz Profi Elektromobil Video Nákladní

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké

Za poslední dva měsíce vzrostla cena paliv zhruba o dvě…

Řidička Corolly rozbila rodinný poklad Ford Model A, z místa nehody utekla Řidička Corolly rozbila rodinný poklad Ford Model A, z místa nehody utekla

Dlouholetá renovace veteránu skončila tím nejhorším…

 





 
Peugeot 108 prošel lehkou modernizací: Tvarové retuše a jedna nová technika

Peugeot 108 prošel lehkou modernizací: Tvarové retuše a jedna nová technika

Dnes 17:26

Kolíňátko s „lvíčkem“ na přídi prodělalo nedávno modernizaci. Ta se zaměřila primárně na vzhled, pozadu ale nezůstala ani technika.




Blesk.cz

Nová funkce YouTube vám připomene, abyste si dali pauzu

Nová funkce YouTube vám připomene, abyste si dali pauzu

Google na své letošní vývojářské konferenci kladl velký důraz na digitální závislost a zdraví uživatelů.     

Inferno v obřím německém zábavním parku. Plameny šlehaly 15 metrů vysoko

Inferno v obřím německém zábavním parku. Plameny…

Velký požár vypukl v sobotu v největším německém zábavním parku poblíž města Rust, jeho plameny sahaly až do…

 

iSport.cz

Vlk: Hráčům jsme za záchranu nic neslíbili. Hlavy vyčistíme alkoholem

Vlk: Hráčům jsme za záchranu nic neslíbili. Hlavy…

Už se s nimi nepočítalo, fotbalisté MFK Karviná měli ve finiši HET ligy nejmenší naději na záchranu. Všeobecně…

Plzeň míří v LM do čtvrtého koše, Slavia může dostat Benfiku nebo Ajax

Plzeň míří v LM do čtvrtého koše, Slavia může dostat…

Fotbalisté Plzně budou 30. srpna při losování základních skupin Ligy mistrů s největší pravděpodobností nasazeni…

 

Reflex.cz

Josefa Klímu navrhli poslanci na státní vyznamenání. Ten je ale od prezidenta nechce

Josefa Klímu navrhli poslanci na státní vyznamenání.…

Novinář a spisovatel Josef Klíma by od prezidenta Miloše Zemana nepřijal státní vyznamenání, na které ho navrhli…

Dva muži, granát a atentát, který psal dějiny. Bez Heydrichovy smrti by Československo zaniklo

Dva muži, granát a atentát, který psal dějiny. Bez…

Dva muži, samopal stengun, bomba a auto s třetím nejmocnějším nacistou říše – tak vypadalo ráno 27. května 1942…