Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz GLC: Nástupce GLK na první skice

David Bureš
Diskuze (10)
Nové SUV s hvězdou na kapotě se představí ještě tento týden. Bude oblejší než předchůdce.

Mercedes-Benz letos představí nástupce modelu GLK. Ten dostane jméno GLC podle nového názvosloví jednotlivých modelů stuttgartské značky. Krátce před kompletním odhalením se auto představuje na první skice.

Zveřejněný nákres potvrzuje dřívější zprávy, že GLC bude oblejší než hranaté GLK, které se vyrábí od roku 2008. Rozdílem proti předchůdci má být i delší rozvor náprav. Řešení přídě GLC pak opticky navazuje na větší GLE. Křivky vozu měl na starosti tým kolem Gordena Wagenera, viceprezidenta pro design v koncernu Daimler.

Nabídka motorů zahrne podle informací britského Autocaru benzinové čtyřválce a šestiválce nebo 2,1litrový turbodiesel. K dispozici bude i plug-in hybrid GLC 350 e kombinující zážehový čtyřválec a elektromotor, což je stejné ústrojí jako v C 350 e. Na vrcholu nabídky stuttgartského soupeře Audi Q5 a BMW X3 budou stát tři verze od AMG. GLC 450 Sport bude poháněno třílitrovým šestiválcem, zatímco GLC 63 a posílené GLC 63 S použijí čtyřlitrový osmiválec.

GLC bude v základní verzi zadokolka jako dosud, pohon všech kol bude dostupný za příplatek. Jednotlivé motory mají spolupracovat s automatickými převodovkami, které nabídnou sedm, nebo devět stupňů podle agregátu.

Mercedes-Benz GLC bude podle dřívějších zpráv představen tuto středu 17. června na akci v Německu. Výstavní premiéra pro veřejnost se odehraje na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, přičemž první zákazníci se GLC dočkají v průběhu podzimu. Vedle standardní varianty na trh dorazí i sportovněji laděné GLC Coupé, jehož tvary na jaře naznačil stejnojmenný koncept.

David Bureš
Diskuze (10)
16. 6. 2015 20:43
Re: Od deviatich k piatim.
Až na to, že G je dnes pracant už iba ak na papieri... Ak ho vidím, tak v meste, na naleštených hlinách s nízkoprofilovkami...
16. 6. 2015 13:46
Re: Na jedno kopyto
Tak dovolim si trocha nesuhlasit. Designovy rozsah je mozno velky, ale ci je sposobeny usilovnou snahou, alebo len tym, ze vsetky modely este nepresli generacnou obmenou by sa dalo polemizovat. (to je ten pripad toho E-cka). Jedine G vytrca a asi este aj vytrcat bude. Ked vsak pozrieme, kolko ich chodi - majorita to uz nebude.

A s tym rozoznavanim - a toboz v spatnom zrkadle - mam zasadny problem. Ze ide o MB to je jasne, ale aky model to chce sa poriadne zamysliet. S-ko od C-ka je problem rozoznat dovtedy, kym nie su jasne rozmery, (ak ma C-cko klasicku masku - hviezdu na kapote), nevraviac C od A/GLA, ci CLA. Minimalne ak clovek vidi dane auto zpredu s hviezdou v chladici.

Ale svoje kvality tie auta stale maju (preto som si aj nedavno jedno objednal). Mne sa kupodivu, velmi paci GLA z hladiska jeho soferovania. Prijemne a pri trochu prisposobenej vybave aj komunikativne auto, ktore vie aj usmev na perach vykuzlit.
Avatar - KANKUNEN
16. 6. 2015 12:59
Re: Od deviatich k piatim.
Tenhle štíhlý a hranatý elegán na zbylé dva v D3 nestíhá a to hlavně díky designu. Skutečným zákazníkům se cestovní SUV s odkazem na pracanta G nelíbí.
Avatar - Magister
16. 6. 2015 12:55
Re: Na jedno kopyto
Myslím si, že málokterá značka má tak velký designový rozsah - od konzervativní třídy E po moderní CLA. V SUV od moderního GLA po konzervativní třídu G. Totéž platí o interiéru - S Klasse přišla doslova s revolucí, kterou je možné, ale i vidět v nové třídě C....postavili před soupeře úplně novou laťku.

Tyto vozy skutečně snad každý (kromě mé ženy - rozlišuje dle barev) rozpozná na první pohled i v zrcátku.
Avatar - nalimer
16. 6. 2015 10:05
Re: Na jedno kopyto
dovoľujem si nesúhlasiť pre zmenu ja.
pre mladú generáciu je určený model GLA. GLC sa definuje ako model pre vekovú generáciu 30-45.
koncept GLK vychádzal od modelu G, teda rovné tvary. v súčasnosti sa hlavné rysy modelov GLA, GLC a GLK príliš nerozlišujú.
kým pri iných automobilkách postupne dochádza k odklonu od oblých tvarov (Peugeot, Škoda, Audi, VW, BMW...), Mercedes sa naopak snaží cez svojho šéfdizajnera Gordena Wagenera tvar oblých áut.
Dizajn je individuálna vec. Plne chápem dôvodu budovania image značky a šetreniu pri výrobe spoločných dielov, na druhú stranu podobnosť dizajnu ubíja.