Mercedes-Benz ML 450 Hybrid: Ekologická hvězda newyorského autosalonu

Mercedes-Benz ML 450 Hybrid: Ekologická hvězda newyorského autosalonu

 
 

Mercedes S 400 BlueHybrid nebude jediným sériovým Mercedesem s tímto druhem pohonu. Téměř současně s ním přichází SUV ML 450 Hybrid, který má premiéru na autosalonu v New Yorku.

Vývoj hybridní varianty stuttgartského SUV byl srovnatelně náročný jako konstrukce zcela nového auta. Prototypy najezdily dohromady 4 miliony kilometrů, a to i v náročných podmínkách z polárním kruhem, v pouštích a vlhkém tropickém klimatu. Cílem bylo sladit jednotlivé komponenty pohonného ústrojí tak, aby fungovaly i v terénu.

Hybridní pohon ML 450 Hybrid přináší známé výhody podobných aut – jízdní výkony jsou srovnatelné s osmiválcovými SUV a spotřeba je nižší, v závislosti na jízdním režimu až o 60 %. Na severoamerickém trhu bude ML 450 Hybrid podle normy pro spotřebu paliva používané v USA dokonce nejúspornějším autem ve svém segmentu.

Jedná se o two-mode hybrid, jehož jádrem je převodová jednotka se dvěma kompaktními elektromotory, třemi planetovými převody a čtyřmi spojkami. Tento komplexní systém umožňuje připojovat spalovací motor a elektromotory v takové konfiguraci, aby byl celý systém co nejefektivnější. Úspory paliva se tak projeví nejen ve městě, ale i na dálnici, kde se jinak spotřeba konvenčního hybridu blíží běžným autům se spalovacím motorem.

První elektromotor umístěný blíže spalovacímu motoru dosahuje 62 kW a 235 Nm. Jeho konstrukce byla navržena tak, aby poskytoval vysoký výkon s malými ztrátami. Druhý elektromotor dodává 60 kW a 260 Nm, jeho funkce spočívá v čistě elektrickém pohonu a zvyšování momentu při akceleraci.

Spojky spojují elektromotory a spalovací motor s pohonem všech kol 4Matic prostřednictvím dvou elektrických převodovek s variabilním převodem (ECVT) a čtyř pevných převodů. Při rozjezdu a v nízkých rychlostech funguje systém v režimu ECVT1, po zařazení druhého pevného převodu se přepne na ECVT2. Na první a třetí převod fungují oba elektromotory současně, takže mohou účinně pomáhat při akceleraci nebo naopak rekuperovat brzdnou energii. Na druhý a čtvrtý převod je vždy jeden elektromotor odpojen, toto je využito ve chvílích, kdy by současná činnost obou elektromotorů nebyla efektivní.

Baterie jsou uloženy v zadní části auta. Jedná se o kapalinou chlazené NiMH akumulátory o hmotnosti 83 kg. Baterie je rozdělená do 24 modulů po deseti článcích. Jejich výkon je 45 kW a kapacita 2,4 kWh při napětí 288 Voltů. V nich uložená elektrická energie nemusí nutně sloužit jen k pohonu, elektřinu z nich může čerpat i 12V elektroinstalace.

Zatímco S 400 BlueHybrid se liší použitím jednoho méně výkonného elektromotoru, oba motory mají společný spalovací motor, kterým je šestiválec o objemu 3,5 litru. Jeho variabilní ovládání ventilů funguje podle Atkinsonova principu, kdy expanze trvá déle než komprese. V praxi je toho dosaženo delším otevřením sacího ventilu při přechodu z fáze sání do komprese. Motor tak má lepší tepelnou účinnost a tedy i nižší spotřebu a lepší složení emisí. Dále je zde nová hlava a upravené písty a vačky. Výsledkem všech změn je vedle nižší spotřeby také nárůst výkonu o 5 kW proti standardní verzi tohoto motoru, například z modelu ML 350.

Spalovací motor je vybaven funkcí start/stop. Při stání, pomalých rozjezdech a parkování je proto vypnutý. Za jízdy se také vypíná, pokud jeho činnost není právě vyžadována, například při dojezdu k semaforu na volnoběh. Momentální propojení jednotlivých částí hybridního ústrojí je možné zobrazit pomocí displeje infotainmentového systému Comand.

Nejvyšší výkon je 205 kW při 6000 min-1, točivý moment vrcholí 350 Nm v rozmezí 3000 až 5500 min-1. Kombinovaný výkon systému je 250 kW, točivý moment 517 Nm. Prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky to stačí na zrychlení z klidu na 96 km/h za 7,8 s. S nádrží na 90 litrů benzinu je předpokládaný akční rádius 840 km, Mercedes tedy počítá s kombinovanou spotřebou 10,7 l/100 km. Jedná se ovšem o hodnotu odpovídající americkým normám, spotřeba v evropském kombinovaném cyklu zatím nebyla zveřejněna.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Marka Schwarzmanna: Idolové Zápisník Marka Schwarzmanna: Idolové

Znáte Dalibora? Toho s houslemi. Ve své době kradl, až se…

Letiště Praha nakoupí až 20 autobusů Cobus 3000 Letiště Praha nakoupí až 20 autobusů Cobus 3000

Do soutěže se přihlásila pouze společnost GSE Services…

Produktivita české práce klesá Produktivita české práce klesá

Růst tuzemské zaměstnanosti jde primárně na vrub profesí…

Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi

Podivný vztah dcery Donalda Trumpa Ivanky a ředitele…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

 




Trpišovský opět stíhán, Mercedes-Benz ML 63 AMG je na prodej Trpišovský opět stíhán, Mercedes-Benz ML 63 AMG je na prodej

Za „trestání“ pomaleji jedoucích řidičů hrozí Aleši…

Mercedes-Benz ML 63 AMG z kauzy 2222 zpět na českých silnicích Mercedes-Benz ML 63 AMG z kauzy 2222 zpět na českých silnicích

Po čtvrt roce policie vrátila majiteli bílo-černý…

 



 
GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

Včera

O uplynulém víkendu proběhl u rakouského jezera Wörthersee již 36. ročník legendárního srazu. Podívejte se, jak to tam vypadalo!




Blesk.cz

Slovenští filmaři po mejdanu v Cannes: Opilí se porvali s policií a skončili v base!

Slovenští filmaři po mejdanu v Cannes: Opilí se…

Po premiéře slovenského snímku Out na filmovém festivalu v Cannes se jeho tvůrci tak opili, až skončili v…

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z nejkrásnějších koutů našich sousedů!

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z…

Rokliny a kaňony, které jsou opatřeny žebříky, stupničkami a podobně, to je Slovenský ráj, místo, kde můžete…

 

iSport.cz

Šafářová po ošklivé prohře: Jsem na dně. Z něj vede jen cesta vzhůru

Šafářová po ošklivé prohře: Jsem na dně. Z něj vede…

PŘÍMO Z PAŘÍŽE | Nádherné tažení do pařížského finále z před dvou let vystřídal zlý sen, který Lucie Šafářová…

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a pozval mě na zápas

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a…

Když bývalý výborný útočník Slavie Pavel Kuka vidí, jak se z titulu radují kouč „sešívaných“ Jaroslav Šilhavý a…

 

Reflex.cz

Zákaz kouření ano, ale povolme kuřárny!

Zákaz kouření ano, ale povolme kuřárny!

Nikoliv od prvního června, jak se mylně mnozí domnívají, ale od posledního května (tedy od středy) v celé krásné…

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…