reklama


Mercedes-Benz ML 450 Hybrid: Ekologická hvězda newyorského autosalonu

Mercedes-Benz ML 450 Hybrid: Ekologická hvězda newyorského autosalonu

 
 

Mercedes S 400 BlueHybrid nebude jediným sériovým Mercedesem s tímto druhem pohonu. Téměř současně s ním přichází SUV ML 450 Hybrid, který má premiéru na autosalonu v New Yorku.

Vývoj hybridní varianty stuttgartského SUV byl srovnatelně náročný jako konstrukce zcela nového auta. Prototypy najezdily dohromady 4 miliony kilometrů, a to i v náročných podmínkách z polárním kruhem, v pouštích a vlhkém tropickém klimatu. Cílem bylo sladit jednotlivé komponenty pohonného ústrojí tak, aby fungovaly i v terénu.

Hybridní pohon ML 450 Hybrid přináší známé výhody podobných aut – jízdní výkony jsou srovnatelné s osmiválcovými SUV a spotřeba je nižší, v závislosti na jízdním režimu až o 60 %. Na severoamerickém trhu bude ML 450 Hybrid podle normy pro spotřebu paliva používané v USA dokonce nejúspornějším autem ve svém segmentu.

Jedná se o two-mode hybrid, jehož jádrem je převodová jednotka se dvěma kompaktními elektromotory, třemi planetovými převody a čtyřmi spojkami. Tento komplexní systém umožňuje připojovat spalovací motor a elektromotory v takové konfiguraci, aby byl celý systém co nejefektivnější. Úspory paliva se tak projeví nejen ve městě, ale i na dálnici, kde se jinak spotřeba konvenčního hybridu blíží běžným autům se spalovacím motorem.

První elektromotor umístěný blíže spalovacímu motoru dosahuje 62 kW a 235 Nm. Jeho konstrukce byla navržena tak, aby poskytoval vysoký výkon s malými ztrátami. Druhý elektromotor dodává 60 kW a 260 Nm, jeho funkce spočívá v čistě elektrickém pohonu a zvyšování momentu při akceleraci.

Spojky spojují elektromotory a spalovací motor s pohonem všech kol 4Matic prostřednictvím dvou elektrických převodovek s variabilním převodem (ECVT) a čtyř pevných převodů. Při rozjezdu a v nízkých rychlostech funguje systém v režimu ECVT1, po zařazení druhého pevného převodu se přepne na ECVT2. Na první a třetí převod fungují oba elektromotory současně, takže mohou účinně pomáhat při akceleraci nebo naopak rekuperovat brzdnou energii. Na druhý a čtvrtý převod je vždy jeden elektromotor odpojen, toto je využito ve chvílích, kdy by současná činnost obou elektromotorů nebyla efektivní.

Baterie jsou uloženy v zadní části auta. Jedná se o kapalinou chlazené NiMH akumulátory o hmotnosti 83 kg. Baterie je rozdělená do 24 modulů po deseti článcích. Jejich výkon je 45 kW a kapacita 2,4 kWh při napětí 288 Voltů. V nich uložená elektrická energie nemusí nutně sloužit jen k pohonu, elektřinu z nich může čerpat i 12V elektroinstalace.

Zatímco S 400 BlueHybrid se liší použitím jednoho méně výkonného elektromotoru, oba motory mají společný spalovací motor, kterým je šestiválec o objemu 3,5 litru. Jeho variabilní ovládání ventilů funguje podle Atkinsonova principu, kdy expanze trvá déle než komprese. V praxi je toho dosaženo delším otevřením sacího ventilu při přechodu z fáze sání do komprese. Motor tak má lepší tepelnou účinnost a tedy i nižší spotřebu a lepší složení emisí. Dále je zde nová hlava a upravené písty a vačky. Výsledkem všech změn je vedle nižší spotřeby také nárůst výkonu o 5 kW proti standardní verzi tohoto motoru, například z modelu ML 350.

Spalovací motor je vybaven funkcí start/stop. Při stání, pomalých rozjezdech a parkování je proto vypnutý. Za jízdy se také vypíná, pokud jeho činnost není právě vyžadována, například při dojezdu k semaforu na volnoběh. Momentální propojení jednotlivých částí hybridního ústrojí je možné zobrazit pomocí displeje infotainmentového systému Comand.

Nejvyšší výkon je 205 kW při 6000 min-1, točivý moment vrcholí 350 Nm v rozmezí 3000 až 5500 min-1. Kombinovaný výkon systému je 250 kW, točivý moment 517 Nm. Prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky to stačí na zrychlení z klidu na 96 km/h za 7,8 s. S nádrží na 90 litrů benzinu je předpokládaný akční rádius 840 km, Mercedes tedy počítá s kombinovanou spotřebou 10,7 l/100 km. Jedná se ovšem o hodnotu odpovídající americkým normám, spotřeba v evropském kombinovaném cyklu zatím nebyla zveřejněna.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Martina Čabana: Brexit bude. Cirkus taky Komentář Martina Čabana: Brexit bude. Cirkus taky

Výrok britského nejvyššího soudu ztížil pozici premiérky…

Lukáš Hradský: České rejdaře živí hlavně přeprava v zahraničí Lukáš Hradský: České rejdaře živí hlavně přeprava v zahraničí

Ještě před deseti lety bylo povídání s českými rejdaři…

Britská politická bomba: o brexitu musí rozhodnout parlament Britská politická bomba: o brexitu musí rozhodnout parlament

Vláda Theresy Mayové bude potřebovat souhlas parlamentu,…

Hřbitov vlaků na brněnském dolním nádraží. Prohlédněte si rozsáhlou fotogalerii Hřbitov vlaků na brněnském dolním nádraží. Prohlédněte si rozsáhlou fotogalerii

Brno dolní nádraží je nákladní železniční stanice v…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

Nejlevnější auta z let 1977 a 2017. Tehdy stál trabant 15 platů, dnes dacia jen 6 Nejlevnější auta z let 1977 a 2017. Tehdy stál trabant 15 platů, dnes dacia jen 6

Dnes je u dealerů značek působících na území České…

 




Trpišovský opět stíhán, Mercedes-Benz ML 63 AMG je na prodej Trpišovský opět stíhán, Mercedes-Benz ML 63 AMG je na prodej

Za „trestání“ pomaleji jedoucích řidičů hrozí Aleši…

Mercedes-Benz ML 63 AMG z kauzy 2222 zpět na českých silnicích Mercedes-Benz ML 63 AMG z kauzy 2222 zpět na českých silnicích

Po čtvrt roce policie vrátila majiteli bílo-černý…

 



 
Převodka řízení: Díky ní odbočíte. Jak funguje? A čím se liší jednotlivé typy?

Převodka řízení: Díky ní odbočíte. Jak funguje? A čím se liší jednotlivé typy?

Dnes 08:00

Točíte volantem a přitom se vychylují kola do stran. Je to zásluhou převodky řízení, která převádí otáčivý pohyb volantu na posuvných spojovacích tyčích řízení.




Blesk.cz

Češi ničí „slepá“ místa: Mapují zapomenuté kouty světa

Češi ničí „slepá“ místa: Mapují zapomenuté kouty světa

Odlehlé vesničky v Jižním Súdánu nebo tropické oblasti v Kongu. Taková místa se snaží podrobně zmapovat projekt…

Smogová situace v Praze skončila. V podnicích mohli opět naplno rozjet provoz

Smogová situace v Praze skončila. V podnicích mohli…

Meteorologové zrušili v pondělí večer regulaci pro čtyři výrobní podniky v Praze, vyhlášenou v sobotu kvůli…

 

iSport.cz

Federer znovu válí, na Australian Open si zahraje o finále s Wawrinkou

Federer znovu válí, na Australian Open si zahraje o…

Roger Federer si zahraje o finále Australian Open, když v semifinálovém zápase porazil Němce Mischu Zvereva 6:1,…

Sňozík o roli s Lavim: Spát s ženou spoluhráče? Jen sranda v seriálu

Sňozík o roli s Lavim: Spát s ženou spoluhráče? Jen…

Je to fenomén a on se stal jeho součástí. Brankář Radek Sňozík si zahrál sám sebe v seriálu Vyšehrad, který si…

 

Reflex.cz

Češi začali mapovat zapomenutá místa planety, zvládne to i babička

Češi začali mapovat zapomenutá místa planety,…

Odlehlé vesničky v Jižním Súdánu nebo tropické oblasti v Kongu. Taková místa se snaží podrobně zmapovat projekt…

Realitní trh v Česku se dočista zbláznil. Až zdejší bublina praskne, budou se všichni divit

Realitní trh v Česku se dočista zbláznil. Až zdejší…

Podle aktuálních statistik se prodává metr čtvereční u nového bytu v Praze za nevídaných 70 tisíc korun. A…

 
 
reklama