Mercedes-Benz S 550 Plug-in Hybrid: 325 kW a přes 30 km na elektřinu
Dnes už se ani majitel luxusní limuzíny nemusí cítit provinile, že svým výkonným motorem zamořuje okolí emisemi škodlivin. Mercedes-Benz přichází s modelem S 550 Plug-In Hybrid, jenž díky kombinaci přeplňovaného benzinového šestiválce a elektromotoru disponuje dynamikou osmiválce při spotřebě na úrovni těch nejmenších automobilů na silnicích.
Stuttgartská značka vybavila svůj ekologický topmodel S 550 Plug-In Hybrid dvakrát přeplňovaným motorem V6 3,0 l o výkonu 245 kW v rozmezí 5250-6000 otáček a točivém momentu 480 N.m v intervalu 1600-4000/min a elektromotorem s 85 kW a 340 N.m, přičemž celkový výkon agregátu činí 325 kW a 650 N.m, což je elektronicky omezená hodnota. V kombinaci se sedmistupňovým automatem zvládne zrychlení z nuly na 100 km za 5,2 s a to i přesto, že váží impozantní 2,3 tuny. Maximální rychlost vozu činí 209 km/h v elektrickém módu pak 140 km/h.
Kombinovaná spotřeba S 550 PHEV, v níž je poměrově započítáno i až 32 kilometrů, které je vůz schopný ujet čistě na elektřinu, činí 2,8 l na 100 km při emisích 65 kg oxidu uhličitého na kilometr. Automobilka také férově spočítala ekologický dopad vozu včetně výroby a recyklace při kilometrovém proběhu 300 tisíc kilometrů - celkové emise plug-in hybridu jsou ve srovnání s klasickým S 550 nižší o 43 %, v případě využití obnovitelných zdrojů energie k dobíjení ze zásuvky pak o 56 % nižší, což představuje 35, respektive 56 tun CO2.
Dobíjení 8,7 kWh akumulátoru standardní zásuvkou trvá čtyři hodiny, 400V rychlonabíječkou pak 2 hodiny.Pomineme-li elektrický režim, chová se S 550 PHEV jako každý jiný hybrid, při jízdě tedy oba motory za pomoci rekuperace spolupracují s cílem dosažení co nejnižší spotřeby paliva, v případě potřeby lze dát kickdownem systému na vědomí, že je vyžadována veškerá dostupná síla soustrojí. Mimo to lze zvolit ze čtyř režimů hybridního systému, tří módů převodovky a lze také využít pro optimalizaci jízdy radar asistenčních systémů.
Mercedes-Benz S 550 Plug-In Hybrid využívá na přední nápravě pneumatiky o rozměru 245/50 R 18, vzadu pak 275/45 R 18, pérování zajišťuje vzduch a zpomalení brzdy s vrtanými a vnitřně chlazenými kotouči na přední nápravě a ventilovanými disky vzadu. Při své pohotovostní hmotnosti zvládne ještě užitečné zatížení až do výše 612 kg, Li-Ion akumulátory o váze 114 kg jsou uloženy pod podlahou kufru, v němž zbývá skromných 345 l pro zavazadla.