Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz S 550 Plug-in Hybrid: 325 kW a přes 30 km na elektřinu

Michal Fokt
Diskuze (27)
První luxusní sedan s výkonem V8 a spotřebou malého auta - tak charakterizuje Mercedes model S 550 Plug-In Hybrid, schopný i jízdy čistě na elektřinu.

Dnes už se ani majitel luxusní limuzíny nemusí cítit provinile, že svým výkonným motorem zamořuje okolí emisemi škodlivin. Mercedes-Benz přichází s modelem S 550 Plug-In Hybrid, jenž díky kombinaci přeplňovaného benzinového šestiválce a elektromotoru disponuje dynamikou osmiválce při spotřebě na úrovni těch nejmenších automobilů na silnicích.

Stuttgartská značka vybavila svůj ekologický topmodel S 550 Plug-In Hybrid dvakrát přeplňovaným motorem V6 3,0 l o výkonu 245 kW v rozmezí 5250-6000 otáček a točivém momentu 480 N.m v intervalu 1600-4000/min a elektromotorem s 85 kW a 340 N.m, přičemž celkový výkon agregátu činí 325 kW a 650 N.m, což je elektronicky omezená hodnota. V kombinaci se sedmistupňovým automatem zvládne zrychlení z nuly na 100 km za 5,2 s a to i přesto, že váží impozantní 2,3 tuny. Maximální rychlost vozu činí 209 km/h v elektrickém módu pak 140 km/h.

Kombinovaná spotřeba S 550 PHEV, v níž je poměrově započítáno i až 32 kilometrů, které je vůz schopný ujet čistě na elektřinu, činí 2,8 l na 100 km při emisích 65 kg oxidu uhličitého na kilometr. Automobilka také férově spočítala ekologický dopad vozu včetně výroby a recyklace při kilometrovém proběhu 300 tisíc kilometrů - celkové emise plug-in hybridu jsou ve srovnání s klasickým S 550 nižší o 43 %, v případě využití obnovitelných zdrojů energie k dobíjení ze zásuvky pak o 56 % nižší, což představuje 35, respektive 56 tun CO2.

Dobíjení 8,7 kWh akumulátoru standardní zásuvkou trvá čtyři hodiny, 400V rychlonabíječkou pak 2 hodiny.Pomineme-li elektrický režim, chová se S 550 PHEV jako každý jiný hybrid, při jízdě tedy oba motory za pomoci rekuperace spolupracují s cílem dosažení co nejnižší spotřeby paliva, v případě potřeby lze dát kickdownem systému na vědomí, že je vyžadována veškerá dostupná síla soustrojí. Mimo to lze zvolit ze čtyř režimů hybridního systému, tří módů převodovky a lze také využít pro optimalizaci jízdy radar asistenčních systémů.

Mercedes-Benz S 550 Plug-In Hybrid využívá na přední nápravě pneumatiky o rozměru 245/50 R 18, vzadu pak 275/45 R 18, pérování zajišťuje vzduch a zpomalení brzdy s vrtanými a vnitřně chlazenými kotouči na přední nápravě a ventilovanými disky vzadu. Při své pohotovostní hmotnosti zvládne ještě užitečné zatížení až do výše 612 kg, Li-Ion akumulátory o váze 114 kg jsou uloženy pod podlahou kufru, v němž zbývá skromných 345 l pro zavazadla.

Michal Fokt
Diskuze (27)
23. 11. 2014 14:47
Re: 30km na baterky, kůůůrna to je pokrok!!
no teba na nejaký obraz nestimuluje už asi nikto..áno..nezaujímajú..a je to všetko..čo viac by si chcel?? ved tvoje príspevky sú stále len o odkazoch a miliónoch smajlíkov...a to že všade píšeš to isté asi vyťahovať netreba...

P.S-dúfam že po daní mínusu sa ti spravilo dobre.. ;-)
23. 11. 2014 13:11
Re: 30km na baterky, kůůůrna to je pokrok!!
covece ja chapu dobre, snazis se me slovy stimulovat k obrazu svemu :-) Nicmene, oba víme že tie moje odkazy nekoho nezaujímajú :-) ale to je asi tak všechno chlapče >:D
23. 11. 2014 09:30
Re: Správné označení je S 500 PLUG-IN HYBRID
Dneska už ta logika označení je tak trochu zvrácená kvůli přeplňovaným zmenšeným motorům :-(
23. 11. 2014 06:29
Re: 30km na baterky, kůůůrna to je pokrok!!
Vlezou, ale v tomhle počasí to tam dost zaprasí ....
22. 11. 2014 22:31
Re: 30km na baterky, kůůůrna to je pokrok!!
Ty se na zadní sedadla nevlezou? :-)