Mercedes-Benz SL - podle Opera Design

Mercedes-Benz SL - podle Opera Design

 
 

Mercedes-Benz SL je častým terčem zušlechťování. Dnes se podíváme na jeden kousek se vzhůru výklopnými dveřmi a výkonem za hranicí 700 koní!

Opera Design je dlouholetý úpravce vozů Mercedes-Benz, nicméně jeho existence je výrazně propojena s firmou Hamann, jenž se naopak zabývá vozy BMW. Z tohoto propojení lze také vystopovat prvky úprav na dnes představovaném roadsteru SL.

Asi nejviditelnější změnou na celém voze je naprostá rekonstrukce mechanismu otevírání dveří. Zapomeňte na klasiku, nyní se dostáváte do oblasti exkluzivních supervozů, které svůj vstupní otvor odhalují vzhůru. Celý systém si vyžádal výrazné vyztužení předního sloupku dveří a rámu čelního skla, aby nedocházelo k nežádoucím deformacím. Standardní vnější zpětná zrcátka byla nahrazena sportovněji tvarovanými a hlavně vybavenými závěsem z nerezivějící oceli, kolem kterého se dveře vyklápějí vzhůru a vpřed. Aby otevírání dveří zvládla i křehká dívka, je zde použita plynová vzpěra, která dveře také drží v otevřené poloze. Kinematika jejich pohybu je vyřešena tak, aby mohl být použit standardní zámek. Rovněž na jejich obsluhu netřeba žádných speciálních chvatů a otevírání i zavírání lze zvládnout stejně snadno jako u standardních dveří ať je již pevná střecha sklopena či ne.

Nejen výklopné dveře dodávají roadsteru SL na dramatickém sportovním vzhledu. Pod standardním předním nárazníkem je nainstalován zcela nový dvoudílný spoiler, který se svým tvarem snaží evokovat příbuznost s monoposty McLaren F1. Mimo této optické funkce navíc radikálně omezuje vztlak na přední nápravě. Příď ještě odlišuje nová, nepříliš povedená, maska chladiče. Boky vozu opticky snižují nástavce prahů s hliníkovými žebry. Na zádi vozu přibyl difuzor pod zadním nárazníkem a decentní přítlačné křídlo na víku zavazadlového prostoru. V difuzoru je zakomponována čtveřice koncovek výfukové soustavy. Mezi již čistě optické doplňky patří potah na pevnou střechu z uhlíkových kompozitů, aby se dovršil sportovní výraz. Na optice vozu se podílí též obrovská pětipaprsková kola z lehké slitiny o rozměrech 9Jx20 vpředu a 11Jx20 vzadu. Tyto dělené a částečně leštěné ráfky jsou obuty do pneumatik 255/30 ZR20 na přední nápravě a 315/25 ZR20 na hnané zadní nápravě. Až potud jsou všechny úpravy shodné pro celou řadu SL. První rozdíl zaznamenáme v okamžiku, kdy se dotkneme informací o podvozku. Pro základní model SL 350, který nemá sériově podvozek ABC (Active Body Control), je k dispozici sada progresivně vinutých pružin snižující světlou výšku o 35 mm. U vyšších modelu je řídící jednotka pneumatického podvozku ABC doplněna dalším modulem, který umožňuje pouhým stisknutím tlačítka na palubní desce snížit celý vůz o 30 mm. Pro interiér se toho v SL-ku moc vymýšlet nedá a tak se nabídka omezila na sportovní volant s airbagem a libovolné kombinace koženého čalounění.

Veškerým zmíněným úpravám však vévodí naladění motoru pomocí kitu OP 60 BT. Co se za tímto označením skrývá? Jedná se o motor V12 z vrcholného modelu SL 600, který má použitím jiné klikové hřídele a větších pístů zvětšený objem na 5921 ccm (sériově 5513 ccm). Sériová turbodmychadla byla nahrazena většími, za něž byly umístěny větší chladiče stlačeného vzduchu. Společně s úpravou spalovacích prostor v hlavách válců, instalací nových vačkových hřídelí, sběrného výfukového potrubí z nerezivějící oceli, kovového katalyzátoru a přeprogramované řídící jednotky, bylo dosaženo dramatického nárůstu výkonu. Jeho vrchol má hodnotu 528 kW (718 k) a točivý moment jde ještě mnohem dále až na mamutích 1120 Nm!! Jeho hodnota je však elektronicky omezena na kulatých a jistě dostačujících 1000 Nm, aby mohla být použita standardní převodovka. Přes toto omezení dokáže tohle eselko akcelerovat z 0-100 km/h za ďábelských 3,9 sekundy, z 0-200 km/h zvládá za 11,2 sekundy a 300 km/h docílí za neuvěřitelných 23,9 sekundy. Zbývá dodat jen maximální rychlost, která činí 340 km/h. To jsou hodnoty, které tento vůz staví do role prakticky přímého konkurenta hvězdného M-B SLR McLaren!

Opera Design však myslí i na méně majetné majitele levnějších variant modelu SL. Pro základní model SL 350 je nabízena úprava zvyšující výkon ze standardních 180 kW (245 k) na zajímavějších 220 kW (300 k). Mnohem zajímavější změny jsou nabízeny pro model SL 500, které mají tři fáze a vrcholí motorem s objemem zvětšeným na šest litrů a výkonem 309 kW (420 k) a točivým momentem 620 Nm při pouhých 2950 ot/min. SL 500 pak s tímto motorem zrychluje z 0-100 km/h za 5,2 sekundy a dosahuje 296 km/h. Pro model SL 55 jsou k dispozici dvě výkonové varianty. První vychází z původního objemu a nabízí 412 kW (560 k), zatímco druhá má zvětšený objem na 5,8 litru. Tento nárůst znamená zvýšení výkonu na 456 kW (620 k) a točivý moment má hodnotu 800 Nm. Tento motor již pomáhá dosáhnout velmi podobné dynamiky jako nejvýkonnější model nabídky. Zrychlení z 0-100 km/h zvládá za 4,2 sekundy, z 0-200 km/h vystřelí za 12,2 sekundy a tachometr se zastaví na hodnotě až 320 km/h. Také pro nejvyšší model SL 600 je v nabídce ještě jeden výkonnostní stupeň, který nabízí masivních 448 kW (610 k) a 980 Nm za přijatelnějších podmínek.

Točí se Vám z těch stovek koní hlava? Po pravdě řečeno asi nemusí, neboť jejich dostupnost je velice omezena jejich cenou. I ta nejjednodušší úprava motoru totiž přijde na několik tisíc Euro a naladění motoru na oněch 718 koní jde do desítek tisíc těchto unijních měnových jednotek.



Autosalon Frankfurt 2017
Firma SuperCom dodá náramky pro vězně. Celkem jich dodá dva tisíce Firma SuperCom dodá náramky pro vězně. Celkem jich dodá dva tisíce

Probační a mediační služba dnes podepsala smlouvu s…

Ruská O1 Properties jedná o prodeji většinového podílu čínskému developeru Vanke Ruská O1 Properties jedná o prodeji většinového podílu čínskému developeru Vanke

Jedna z největších ruských realitních firem O1 Properties…

Komentář Lukáše Kovandy: Dvojí radost z německých voleb Komentář Lukáše Kovandy: Dvojí radost z německých voleb

Z německých voleb mohou mít Češi radost. A to dokonce…

Jedna parkovací zóna pro celou Prahu? Stávající systém má zjednodušit digitalizace Jedna parkovací zóna pro celou Prahu? Stávající systém má zjednodušit digitalizace

Ke sjednocení parkovacího systému ve všech městských…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Obdivovaná šestsettrojka z Expa v Montrealu je už zase v plné kráse Obdivovaná šestsettrojka z Expa v Montrealu je už zase v plné kráse

Z exponátu propagujícího um českých rukou na Světové…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 



Video: Když řídí Damon Hill, je spolujezdci špatně od žaludku Video: Když řídí Damon Hill, je spolujezdci špatně od žaludku

Skutečnost, že jste motoristický novinář, ještě…

Mercedes-Benz SL (R230) končí: Poslední roadster opustil linku Mercedes-Benz SL (R230) končí: Poslední roadster opustil linku

Poslední exemplář roadsteru SL série R230 opustil továrnu…

 



 
Kombi Porsche Panamera dostává plug-in hybridní pohon. Jeho vlastnosti jsou neskutečné!

Kombi Porsche Panamera dostává plug-in hybridní pohon. Jeho vlastnosti jsou neskutečné!

Dnes 12:59

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo. Tak zní celý název nejnovějšího člena elektrifikované flotily stuttgartského výrobce.




Blesk.cz

Příští vláda by měla bojovat se suchem a zlepšit pozici Česka v EU, radí Sobotka

Příští vláda by měla bojovat se suchem a zlepšit…

Vyjednat lepší pozici v jádru Evropské unie, posilovat bezpečnost a zvyšovat výdaje na obranu. I to by měly být…

Šokovaní kolegové! Fero Fenič je přesvědčený: Tříska vůbec nevěděl, kde je...

Šokovaní kolegové! Fero Fenič je přesvědčený: Tříska…

Jeho nečekaná smrt zasáhla nejen český showbyznys. I když Jan Tříska v roce 1977 emigroval a 40 let žil v USA,…

 

iSport.cz

Odplata za bojkot olympiády! NHL během ní nevysíláme, uvedla televize

Odplata za bojkot olympiády! NHL během ní…

Vy nám vezmete hvězdy z olympiády, my vám zase vaše zápasy nepustíme na obrazovku. Americká celostátní televize…

Surovost na Limberského má dohru. Dva viníci, je možný i vysoký trest

Surovost na Limberského má dohru. Dva viníci, je…

David Limberský je po operaci jařmového oblouku, který mu surovým faulem loktem zlomil boleslavský Nikolaj…

 

Reflex.cz

Německá pravice se hlásí o slovo. Co čekat od liberálů z FDP a radikální AfD?

Německá pravice se hlásí o slovo. Co čekat od…

Víkendové parlamentní volby v Německu nepřinesly na první pohled moc překvapení. Kancléřkou nadále zůstane…

Pohnutý osud slavné

Pohnutý osud slavné "ušaté" lokomotivy. Zahrála si s…

Sedmasedmdesát parních rychlíkových lokomotiv řady 464 vyrobili v letech 1933 - 1939 v ČKD a plzeňské Škodě.…