Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz SLK 2008: silnější a s menší spotřebou

Aleš Jungmann
Diskuze (12)
Mercedes-Benz SLK se nám představuje lehce oprášen a připraven na další úspěšné prodejní období.

Automobilka Mercedes-Benz představuje nové provedení sportovního roadsteru řady SLK. Stuttgartští inženýři se zaměřili hlavně na pohonné jednotky, které byly upraveny tak, aby podávaly vyšší výkon při současné nižší spotřebě a emisích CO2.

Paleta volitelných motorizací zůstává stejná, na výběr mají zákazníci ze čtyř, výhradně benzinových, agregátů. Základním motorem pro nové SLK je přepracovaná pohonná jednotka 200 Kompressor. Tento mechanicky přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 1796 cm3 posílil oproti předchozí verzi o 15 kW a 10 Nm, nabízí tak nyní výkon 135 kW a točivý moment 250 Nm. Snížena byla také spotřeba paliva a to celý jeden litr v kombinovaném provozu (na 7,7 l/100 km). Ruku v ruce se zmenšenými nároky na palivo jdou i emise CO2, které byly sníženy na 182 g/km.

U šestiválcového třílitrového agregátu s označením 280 se velké změny nekonají, motor byl pouze „umravněn“ tak, aby se spokojil s menší porcí pohonných hmot a nižší emise. V kombinovaném režimu jízdy si tedy nyní řekne o 9,4 l benzinu na 100 km a vyprodukuje 220 g/km CO2. To silnější, tříapůllitrový šestiválec nesoucí označení 350 se může pochlubit nejen nižšími emisemi a spotřebou (9,5 l/100 km), byl také náležitě posilněn. Nejvyšší výkon poskočil z 200 na 224 kW při 6500 ot/min, točivý moment vzrostl na 360 Nm při 4900 ot./min. Zvýšeného výkonu bylo dosaženo díky vyšším otáčkám, kterých nyní dosahuje, omezovač zasahuje až při 6800 ot./min., krátkodobě lze však agregát vytočit i na 7200 ot./min.

Vrchol nabídky agregátů tvoří starý známý osmiválec o zdvihovém objemu 5,4 l a nejvyšším výkonem 265 kW a točivým momentem 510 Nm. Nedošlo tak na generační výměnu a nejvyšší specifikace AMG nedostala původně očekávaný osmiválcový agregát o objemu 6,2 l. Zdá se, že si jej Mercedes-Benz nechává až na představení zcela nové generace roadsteru SLK, která by měla přijít zhruba za dva roky.

Základní výbavou pro osmiválec je sedmistupňová automatická převodovka 7G TRONIC Sport, nižší motorizace spolupracují s šestistupňovou převodovkou manuální. Na přání lze pochopitelně získat i převodovky automatické, v případě 200 Kompressor se jedná o pětistupňovou variantu, u šestiválců si lze přiobjednat automat 7G TRONIC či 7G TRONIC Sport s řazením pádly pod volantem. Nejvyšší osmiválcová verze navíc standardně disponuje řízením „steer-assist“, u ostatních verzí je tento systém za příplatek. Jedná se o inteligentní zařízení, které mění účinek posilovače řízení podle rychlosti jakož i podle úhlu natočení volantu. Nové řízení by mělo zajišťovat snadnou ovladatelnost při manévrování ve městech spolu s precizním a jistým vedením vozu ve vysokých rychlostech.

V interiéru můžeme nyní nalézt nové kombinace ušlechtilých kůží a dřevěného obložení. Jako výbava na přání je také nabízen hlasový ovládací systém LINGUATRONIC, zvukovody může hýčkat prémiový audiosystém Harman Kardon Logic7. Přibyla také metalická červená barva "Gullwing red", odkazující na legendární model automobilky Mercedes.

Aleš Jungmann
Diskuze (12)
Avatar - Ricardo
21. 12. 2007 18:33
5500 vesmírná prda
Auto pro dobrovolné dárce tkání >:-[]
Avatar - KANKUNEN
21. 12. 2007 13:52
Re: Leze mi to na nervy
Pokud máš atmosféru s rozumnou papírovou spotřebou tak jo. 1,8 kompresor 185 koní bude brát 10 a nebo to turbo ani neroztočíš.
Avatar - KANKUNEN
21. 12. 2007 13:34
Leze mi to na nervy
Ta papírová spotřeba leze pořád dolů. Chtělo by to podat hromadnou žalobu na výrobce za klamání zákazníků. Ano, dá se to udržet na papírových hodnotách s velkým zebezapřením a z využíváním motoru na 10%.