Mercedes-Benz SLS AMG Roadster: Nové foto, česká cena
Mercedes-Benz SLS AMG, novodobý Gullwing, se představil před dvěma lety na autosalonu ve Frankfurtu. Tak jako u legendárního předchůdce 300 SL i u předchozího typu SLR McLaren, i tentokrát se s časovým odstupem dostává na řadu také otevřená verze – tradičně nazvaná Roadster.
Tvar zádi se pochopitelně inspiruje modelem 300 SL Roadster. Díky plátěné střeše je objem zavazadlového prostoru neměnný – se staženou i nataženou střechou činí 173 litrů (u kupé 176 l).
SLS AMG tím pochopitelně přišlo o výklopné dveře. Zůstává ale karoserie tvořená hliníkovým prostorovým rámem, motor 6,2 V8 AMG se suchou skříní (420 kW/571 k), nápravy s lichoběžníkovými rameny i sedmistupňová dvouspojková převodovka transaxle.
Moderní plátno, lehká karoserie
Plátěná střecha potřebuje ke stažení pouhých 11 sekund a celou operaci je možné provádět i za jízdy, a to až do rychlosti 50 km/h. Hydraulické válce, klouby i elektromotory bez problémů vydrží 20 tisíc cyklů. Za sedadly je střecha uložena ve tvaru písmene Z, čímž se ještě ušetřilo místo. Zadní okno z jednovrstvého bezpečnostního skla je do ní vlepené.
Na výběr jsou tři barvy plátna střechy, které lze sladit s devíti odstíny exteriéru a šesti variantami interiéru.
Při konstrukci vozu se uplatnily ocel, hořčík a zejména hliník. Pevný prostorový rám je shodný s kupé, jen boční prahy bylo nutné dále vyztužit. Křížový člen nesoucí palubní desku byl doplněn o další vzpěry na rámu čelního skla a středovém tunelu. Ještě jedna podobná se nachází mezi střechou a palivovou nádrží. Všechny tyto prvky mají jediný účel - eliminovat vibrace. Více jich nebylo třeba, takže karoserie přibrala oproti uzavřené variantě jen 2 kg, váží 243 oproti 241 kg.
Další křížový člen je za sedadly, ten slouží jako ochrana při případném převrácení vozu. Do něj byl vmontován subwoofer audia dánské značky Bang & Olufsen a dvojice reproduktorů, mimořádná pozornost byla věnována akustické izolaci, takže zde najdeme i hliníkovou přepážku. Movití audiofilové budou určitě spokojeni.
Telemetrie od AMG
Novinkou je příplatkový podvozek s elektronicky řízenými tlumiči AMG Drive Unit. Premiéru v SLS AMG Roadster má také AMG Performance Media – multimediální rozhraní s bohatou výbavou telemetrických funkcí (např. příčné a podélné zrychlení, čas na kolo, provozní parametry motoru).
Součástí AMG Performance Media je také operační systém Android s rozhraním pro přístup k vysokorychlostnímu internetu. Surfovat po webu, posílat emaily nebo stahovat aplikace bude ale možné pouze, když vozidlo není v pohybu.
Mercedes-Benz SLS AMG - technická data a ceny | ||
Model | SLS AMG Roadster | SLS AMG Coupé |
Převodovka | 7DS | 7DS |
Zdvihový objem [cm3] | 6208 | 6208 |
Válce/ventily | 8/4 | 8/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 420/6800 | 420/6800 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 650/4750 | 650/4750 |
Max. rychlost [km/h] | 317 | 317 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 3,8 | 3,8 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 13,2 | 13,2 |
Poh. hmotnost [kg] | 1660 | 1620 |
Cena v Německu [EUR] | 195.160 | 186.830 |
Cena v ČR [Kč] | 4.762.800,- | 4.560.000,- |