Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz SLS AMG Roadster: Nové foto, česká cena

Diskuze (5)
Dva roky nechal Mercedes čekat zájemce o SLS AMG s otevřenou karoserií.

Mercedes-Benz SLS AMG, novodobý Gullwing, se představil před dvěma lety na autosalonu ve Frankfurtu. Tak jako u legendárního předchůdce 300 SL i u předchozího typu SLR McLaren, i tentokrát se s časovým odstupem dostává na řadu také otevřená verze – tradičně nazvaná Roadster.

Tvar zádi se pochopitelně inspiruje modelem 300 SL Roadster. Díky plátěné střeše je objem zavazadlového prostoru neměnný – se staženou i nataženou střechou činí 173 litrů (u kupé 176 l).

SLS AMG tím pochopitelně přišlo o výklopné dveře. Zůstává ale karoserie tvořená hliníkovým prostorovým rámem, motor 6,2 V8 AMG se suchou skříní (420 kW/571 k), nápravy s lichoběžníkovými rameny i sedmistupňová dvouspojková převodovka transaxle.

Moderní plátno, lehká karoserie

Plátěná střecha potřebuje ke stažení pouhých 11 sekund a celou operaci je možné provádět i za jízdy, a to až do rychlosti 50 km/h. Hydraulické válce, klouby i elektromotory bez problémů vydrží 20 tisíc cyklů. Za sedadly je střecha uložena ve tvaru písmene Z, čímž se ještě ušetřilo místo. Zadní okno z jednovrstvého bezpečnostního skla je do ní vlepené.

Na výběr jsou tři barvy plátna střechy, které lze sladit s devíti odstíny exteriéru a šesti variantami interiéru.

Při konstrukci vozu se uplatnily ocel, hořčík a zejména hliník. Pevný prostorový rám je shodný s kupé, jen boční prahy bylo nutné dále vyztužit. Křížový člen nesoucí palubní desku byl doplněn o další vzpěry na rámu čelního skla a středovém tunelu. Ještě jedna podobná se nachází mezi střechou a palivovou nádrží. Všechny tyto prvky mají jediný účel - eliminovat vibrace. Více jich nebylo třeba, takže karoserie přibrala oproti uzavřené variantě jen 2 kg, váží 243 oproti 241 kg.

Další křížový člen je za sedadly, ten slouží jako ochrana při případném převrácení vozu. Do něj byl vmontován subwoofer audia dánské značky Bang & Olufsen a dvojice reproduktorů, mimořádná pozornost byla věnována akustické izolaci, takže zde najdeme i hliníkovou přepážku. Movití audiofilové budou určitě spokojeni.

Telemetrie od AMG

Novinkou je příplatkový podvozek s elektronicky řízenými tlumiči AMG Drive Unit. Premiéru v SLS AMG Roadster má také AMG Performance Media – multimediální rozhraní s bohatou výbavou telemetrických funkcí (např. příčné a podélné zrychlení, čas na kolo, provozní parametry motoru).

Součástí AMG Performance Media je také operační systém Android s rozhraním pro přístup k vysokorychlostnímu internetu. Surfovat po webu, posílat emaily nebo stahovat aplikace bude ale možné pouze, když vozidlo není v pohybu.

Mercedes-Benz SLS AMG - technická data a ceny
ModelSLS AMG RoadsterSLS AMG Coupé
Převodovka7DS7DS
Zdvihový objem [cm3]62086208
Válce/ventily8/48/4
Největší výkon [kW/min-1]420/6800420/6800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]650/4750650/4750
Max. rychlost [km/h]317317
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,83,8
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]13,213,2
Poh. hmotnost [kg]16601620
Cena v Německu [EUR]195.160186.830
Cena v ČR [Kč]4.762.800,-4.560.000,-

Diskuze (5)
Avatar - CHerokee
4. 10. 2011 13:36
Re: Krása
Obojí provedení jsou fantastické. V coupé jsem i jel a byl to zážitek. Asi bych taky vybral cupé, které je těmi dveřmi vyjímečné,
Avatar - EricCartman
4. 10. 2011 10:14
Re: Krása
Mně se ta kombinace moc nelíbí, a proto až já budu velký, tak si koupím červené. A spíš kupé než roadster >:-[]
4. 10. 2011 09:24
Krása
Hnědá barva a béžová střecha mu neskutečně sedí :yes:
Avatar - 3_diamanty
4. 10. 2011 08:45
co povedat
asi len tolko ze momentalne je to jedno z najkrajsich a najdokonalejsich aut sucasnosti a nestrati sa ani vedla ferrari, lamba , astonu, jednoducho krasne dokonale auto.

mercedesu to teraz skutocne ide a mam z toho len radost :yes:

tesim sa uz na test noveho Mka a Becka a ockavam coskoro prichod noveho Acka ktory urci limity kvality nizsej strednej tiredy ;-)