Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz SLS AMG: Supersport oficiálně potvrzen i s elektropohonem (392 kW, 880 Nm)

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Mercedes-Benz, respektive společnost AMG, se nevzdává alternativních pohonů ani v prestižní kategorii supersportů. Připravuje totiž elektrickou verzi svého modelu SLS.

SLS je připravovaný nástupce modelu SLR McLaren, vyvíjený ovšem čistě v režii automobilky, respektive jejího dvorního ladiče. Kromě konvenčního zážehového vidlicového osmiválce s výkonem 420 kW (571 k) se pracuje ale i na verzi poháněné elektromotorem. Tedy přesněji řečeno čtyřmi elektromotory. Celkový výkon se od benzinové verze příliš lišit nebude, má totiž dosahovat hodnoty 392 kW (533 k). Točivý moment pak bude vrcholit 880 Nm.

Motory budou umístěny v blízkosti kol a jejich točivý moment budou přenášet dvě převodná ústrojí, na každé nápravě jedno. Automobilka si od tohoto inteligentního řešení slibuje snížení hmotnosti neodpružených částí vozu, dvojice převodovek má pak zajistit minimalizaci třecích ztrát při jízdě. V první fázi vývoje supersportu s nulovými přímými emisemi budou motory napájeny z vysokonapěťových lithium-iontových akumulátorů o napětí 400 V, kapacitě 40 Ah a energii 48 kWh. Samozřejmostí je dobíjení baterií rekuperací při brzdění.

Provozní vlastnosti elektrického SLS se od toho s motorem V8 také nebudou příliš lišit, z 0 na 100 km/h by měl vystřelit za 4 s. S tímto druhem pohonu se počítalo už na samém začátku vývoje, takže hliníkový prostorový rám není třeba nijak zvlášť upravovat. Čtveřice motorů a obě převodovky budou umístěny co nejníže, stejně jako akumulátory. Ty najdou své místo v motorové stěně, ve středovém tunelu a pod oběma sedadly. Cílem je pochopitelně co nejnižší těžiště a rozložení hmotnosti. Ovladatelnost má být špičková, řízení bude elektrický SLS AMG sdílet se svým benzinovým sourozencem. Nezmění se ani pasivní bezpečnost vozu.

Značky Mercedes-Benz a AMG se v současnosti věnují také vývoji nových akumulátorových systému pro použití v automobilovém průmyslu. Za tím účelem založil Daimler AG spolu s chemickým koncernem Evonik Industries joint-venture s názvem Deutsche Accumotive GmbH & Co KG.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Avatar - Johnny_P
19. 7. 2009 08:51
KERS
alesoň k něčemu jim ten KERS je, když je stál tolik peněz pro F1 :-)