Mercedes-Benz bude svá auta prodávat přes internet
Mercedes-Benz bude od konce roku prodávat své automobily také přes internet. Jako první se této možnosti dočkají němečtí a polští zákazníci v Hamburku a Varšavě, a to ještě před koncem roku.
Klienti si budou moci přes internet automobil objednat a zvolit řešení jeho financování. Závěrečnou fázi prodeje však bude nutné i nadále provést přímo u dealera značky. Auto bude možné si vyzvednout u prodejce, nebo bude možné si jej nechat přivést na vybrané místo. Vedle objednání auta si zákazníci přes internet budou moci naplánovat testovací jízdu s ním.
Automobily budou prodávány prostřednictvím internetového obchodu Mercedes-Benz Connection. Nabídnuta zde bude většina nejprodávanějších modelů, které budou již předem nakonfigurovány. V jejich výbavě mají být prvky, které si zákazníci běžně objednávají.
Mercedes-Benz zatím bude testovat reakce zákazníků na tento styl prodeje. Pokud klienti o něj budou mít zájem, nabídne jej automobilka i v dalších místech. Mercedes-Benz každopádně očekává, že fyzičtí oficiální prodejci budou mezi zákazníky nadále nejoblíbenější cestou, jak si auto koupit.
Analytici předpovídají, že prodej aut přes internet může nalákat hlavně mladé zákazníky, kteří jsou techničtěji zdatní. Zároveň však dodávají, že koupě automobilu je natolik specifická a finančně náročná, že většina klientů si jej raději půjde prohlédnout a koupit do showroomu. Zatímco nákup elektroniky přes internet je už běžnou věcí, na nákup auta přes internet se nám bude zvykat hůře.
Prodej aut přes internet plánuje také BMW, které chce touto cestou prodávat elektromobil i3. V budoucnu by však přes internet mohlo nabídnout všechny své modely.