Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz třídy A: Již milion prodaných kusů současné generace

David Bureš
Diskuze (9)
Aktuální generace stuttgartské třídy A se prodává od podzimu 2004, ta nová bude představena příští měsíc v Ženevě.

Automobilka Mercedes-Benz předala zákazníkům už více než milion exemplářů aktuální generace třídy A. Ta se po osmi letech výroby odebírá do důchodu, nová, třetí generace se začne prodávat během letošního roku.

Druhou generaci Mercedesu-Benz třídy A si oblíbili především evropští zákazníci, takřka polovina loni vyrobených exemplářů byla prodána na domácím německém trhu. Druhým největším trhem pro třídu A byla v loňském roce Itálie, následovaná Francií a Velkou Británií. V Česku se v roce 2011 podle statistik Svazu dovozců automobilů prodalo 195 Áček.

Malý Mercedes se od konce roku 2010 prodává také v Číně, v loňském roce si třídu A pořídilo 5.100 čínských zákazníků.

Během roku 2011 automobilka zákazníkům předala 97.808 exemplářů třídy A, o rok předtím jich prodala 112.586. Podle představitelů Mercedesu byl meziroční pokles výroby způsoben přípravami na zahájení výroby nové generace tohoto modelu.

Prvním zástupcem nové generace kompaktních Mercedesů je loni na podzim představená třída B, která si zachovala charakter MPV. Na nové platformě bude v budoucnu stát pět modelů – vedle tříd A a B to bude malé SUV BLK a sportovně laděný čtyřdveřový sedan CLC. Chystá se i malé kupé.

Novými modely chce automobilka podle Joachima Schmidta, výkonného viceprezidenta Mercedesu pro prodej a marketing zacílit především na mladší zákazníky a zákazníky na rozvojových trzích. Mladé zákazníky už Mercedes láká soutěží, během které mají vyfotit testované prototypy oděné do fólií s QR kódy.

Všech pět vozů bude vyráběno v německé továrně Rastatt a v nové maďarské továrně Kecskemét. Tři z těchto automobilů budou od roku 2013 postupně vznikat také v Číně.

Vzhled nové třídy A prozradila už studie Concept A, která byla k vidění i v Praze. Tvary sériové verze se od tohoto konceptu budou lišit jen mírně.

Jak vyplývá z prvních obrázků sériové verze, Mercedes pouze umravnil rozmáchlé tvary některých prvků. Zmenšila se proto maska chladiče, zjemnily se tvary otvorů v nárazníku a zjednodušil se tvar předních světel.

David Bureš
Diskuze (9)
Avatar - Hafol
4. 6. 2012 12:15
Re: nechápu
Nechápeš, protože ho neznáš a nerozumíš. MB A je vynikající auto prémiové kvality a člověk, který posuzuje auta jen podle vnější velikosti a ceny prostě do tohoto auta nepatří, pro tyto lidi jsou spotřební značky, např Hyunday , Dacia atd...
Kdo preferuje perfektně sladěné auta bez kompromisů jde do premie, kdo kupuje premii , aby se ukázal, je snob. Tato značka dělá auta pro náročnější klientelu, chápeš?
3. 2. 2012 08:33
Re: nechápu
Ja to tipujem na fajn matroš... >:D :yes:
2. 2. 2012 22:10
Re: nechápu
Takze ja som dvojnasobny blazon lebo mam 2ks? Acko je skvele auto!!!
2. 2. 2012 19:44
Re: nechápu
Si to nejako otocil >:D a nebo mas orpavdu fajn matros a pak treti moznost, v zivote si v zadnym MB nesedel ;-)
Avatar - 3_diamanty
2. 2. 2012 10:20
Re: u noveho acka
no neviem ci bude aj Acko AMG ale mohlo by byt, kazdopadne to nema medak za potreby, robit z kazdeho modelu nejake drave monstrum sposobi ze tie auta stracaju potom lesk a imidz medak to vie, ale Acko je ano uznavam vhodny kandidat na rozsirenie porfolia modelov AMG :yes:

uz len cakam kedy pride BMW s nejakym minivanom a potom tam nahodi trojity turbo diesel a nalepku M, isto sa toho dozijeme.