Faceliftovaný Mercedes E 63 AMG 4Matic na první fotce
Oficiální tisková zpráva potvrzuje dřívější prohlášení šéfa divize AMG: pohon všech kol budeme vídat i v sedanech s logem sportovní divize Mercedesu. Prvním takovým vozem se stane osmiválcový sedan E 63 AMG, kde bude pohon 4Matic dodáván na přání.
Pod kapotou zůstane 5,5litrový přeplňovaný osmiválec, který v současném provedení dává 386 kW a 700 Nm, resp. 410 kW a 800 Nm ve verzi AMG Performance. Tyto parametry se ale mohou zlepšit – například až na 420 kW a 900 Nm, jako u CL 63 AMG Performance. Mercedes AMG totiž zavádí pohon 4x4 především díky lepší trakci a s tím související schopností přenášet větší výkony než dosud.
Vzhled naváže na modernizované E s AMG paketem. Na přiložené fotografii si můžete prohlédnout všechny designové varianty: základní třídu E sedan a model E 63 AMG v popředí, kupé a kombi s AMG paketem ve druhé řadě a jako poslední z pětice vozů kabriolet v základním provedení. Jednou z designových novinek letošní modernizace třídy E je větší odlišení předních partií u sedanu a kombi na jedné straně a kupé a kabrioletu na straně druhé.
Šťastná třináctka
Současně s modernizací Mercedes slaví 13 milionů vyrobených exemplářů třídy E (z toho nejvíc v generaci W123 – slavného Piana vzniklo 2,4 milionu ks). Zdaleka nejpopulárnější je sedan, který má na kontě 11,25 milionů ks, kombi k tomu přidává 1,18 milionu. Na kupé připadá 370 tisíc vyrobených kusů a na kabriolet 100 tisíc. Mercedes nezapomíná zmínit ani třídu CLS, čtyřdveřových kupé se od roku 2004 vyrobilo 240 tisíc ks.
Současná generace třídy E je v prodeji od roku 2009. Za necelé čtyři roky se prodalo už 600 tisíc sedanů a 100 tisíc kombi. Mercedes si představuje, že další statisíce a miliony budou po faceliftu přibývat rychleji.
Kromě modernizace třídy E chystá Mercedes na letošní rok dvě další důležité novinky: kompaktní sedan CLA a zcela novou generaci reprezentativní třídy S, která se představí v polovině roku.