Mercedes GL: první cena 1.939.000,-Kč
Nový Mercedes GL by se na českém trhu měl obejvit na přelomu srpna a září, objednávat lze však již nyní. První cena za nejslabší vznětové provedení se dostala pod dva miliony korun.
Ženevské dojmy
Zavedením nové řady GL hraje Mercedes do noty zájemcům o opravdu rozměrné sedmimístné vozidlo, ale ti, kdož chtějí offroad s prakticky neomezenými schopnostmi, budou ve srovnání s původním jmenovcem možná trochu zklamáni.
Řada GL s vyspělým podvozkem sdíleným s novou třídou R navíc přidává značnou výšku, takže kabina má královské rozměry. Vůbec nevylučujeme, že vládní Range Rovery budou v některých zemích nahrazeny právě tímto Mercedesem, protože komfort na palubě je i v sedmičlenném obsazení stále vysoce nadprůměrný.
Přístrojová deska těží převážně z komponentů nové třídy M, ale to pro posádku nejdůležitější se odehrává až ve druhé a třetí řadě. Obtíže s manipulací se sedadly umístěnými ve třetí řadě, která je přeci jen obtížněji dostupná vzhledem k větší výšce vozu, vyřešil výrobce zařazením elektrického sklápění. Tlačítky na pravém podběhu lze elegantně sklopit a zanořit pravé i levé sedadlo ve třetí řadě do podlahy, čímž vznikne rovná plocha.
Ve druhé i třetí řadě je místa podstatně více než ve velkoryse pojatém interiéru třídy R, snad až na šířku, která je u velkoprostorového R o několik milimetrů větší. U něj je sice podlaha zcela rovná, ale sedadla jsou nad ní umístěna příliš nízko, takže ačkoli je rozměr sedáku v pořádku, sedák cestujícím stehna obvykle nepodpírá. To v novém GL je to jinak. Dokonce i v poslední řadě, běžně vyhovující pouze dětem, najde člověk průměrného vzrůstu dostatek místa všemi směry. Troufáme si označit interiér nového GL za jeden vůbec největších na současném trhu sedmimístných automobilů.
SUV s vnějšími rozměry 5088 x 1920 x 1840 a rozvorem 3075 mm bude dodáváno se čtyřmi motory. Dva z nich jsou vidlicové osmiválce spalující benzin: GL 450 (250 kW při 6000 ot./min, 460 Nm mezi 2700 ot./min a 5000 ot./min) a GL 500 (285 kW při 6000 ot./min, 530 Nm mezi 2800 ot./min a 4800 ot./min).
Zbývající motory pak spalují naftu: GL 320 CDI (165 kW při 3800 ot./min, 510 Nm mezi 1600 ot./min a 2800 ot./min) a GL 420 CDI (225 kW při 3600 ot./min, 700 Nm mezi 2200 ot./min a 2600 ot./min).
Mercedes-Benz GL | ||||
Motor | GL 320 CDI | GL 420 CDI | GL 450 | GL 500 |
Zdvihový objem [cm3] | 2987 | 3996 | 4663 | 5461 |
Válce/ventily | 6/4 | 8/4 | 8/4 | 8/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 165/3800 | 225/3600 | 250/6000 | 285/6000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 510/1600-2800 | 700/2200-2600 | 460/2800-5000 | 530/2800-4800 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,5 | 7,6 | 7,2 | 6,5 |
Max. rychlost [km/h] | 210 | 230 | 235 | 240 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 9,8 | 11,6 | 13,3 | 13,9 |
Cena v ČR [Kč] | 1.939.000,- Kč | není stanovena | není stanovena | není stanovena |
Cena v Německu [euro] | € 63 684 | € 79 460 | € 77 604 | € 85 898 |