Mitsubishi Evolution X: První (ne)oficiální fotky
Těm z nás, kteří nepronikli do tajemství rozsypaných čajových lístků, musí stačit obrázky. I ty ovšem stačí na doplnění skoro hotové skládačky. Vylepšený systém pohonu všech kol a dvojspojkovou převdovku SST jsme vám již představovali, měli jsme však nějaké pochybnosti o jejím manuálním režimu. Zbytečně. Evolution X nabídne možnost sekvenčního řazení prostřednictvím volicí páky na středovém tunelu nebo pádly pod volantem.
Prospekt také prozrazuje, že Mitsubishi neztratí ani příznivce klasického řazení – alternativně bude k mání 5stupňová manuální převodovka. Při bližším ohledání interiéru se dá zjistit, že EVO opět dostane skvělá sportovní sedadla Recaro s integrovanými bočními airbagy a příčnou vzpěrou, která zabrání podklouznutí řidiče pod pásem. Interiér je podobný modelu Outlander a ovladač pohonu všech kol S-AWC (Super All Wheel Control) bude u některých verzí přímo na volantu.
Přeplňovaný hliníkový čtyřválec 4B11 s variabilním časováním sacích i výfukových ventilů MIVEC (z průřezu to vypadá na čistě elektrické ovládání) má v japonské specifikaci výkon 206 kW (280 k) při 6500 ot./min. Změnou profilu lopatek turbodmychadla se povedlo výrazně zvýšit točivý moment z 355 (evropská specifikace) až na 422 Nm při 3500 ot./min. a také zlepšit jeho průběh. O zpomalení budou pečovat brzdy Brembo.
Příznivci značky Subaru můžou jen tiše závidět, jak si největší konkurent opět udrží tradiční tříprostorovou karoserii s praktickým zavazadelníkem a velkým stavitelným křídlem na zádi. Ve srovnání s konceptem se však ještě pár drobností změnilo – vůz má na kapotě jeden nasávací a dva odvětrávací otvory a linii výřezů předních kol kopírují dvě spáry, které budou odvádět teplo od předních kotoučů.