Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Mirage pro Evropu bude v Paříži

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Mitsubishi představí model Mirage poprvé na autosalonu v Paříži, ale jeho prodej na evropském trhu zahájí až v příštím roce.

Evropská premiéra Mitsubishi Mirage se uskuteční v Paříži téměř deset měsíců po jeho světové premiéře. Ta se odehrála na přelomu loňského listopadu a prosince na autosalonu v Tokiu.

Malý a levný automobil se staronovým označením Mirage (Mitsubishi model s tímto názvem prodávalo mezi lety 1978-2002) má zákazníky na rozvíjejících se trzích zaujmout svou kompaktností, nízkou cenovkou a úsporností. Zákazníci na vyspělých trzích zase mají ocenit nízkou spotřebu paliva a emise CO2.

Vzhled Mirage v mnohém připomíná současný Nissan Micra, který je rovněž globálním modelem. Oba automobily mají velice podobnou příď, maska chladiče je však u Micry větší.

Mirage je dlouhé 3.710 mm, široké 1.665 mm a vysoké 1.490 mm, rozvor činí 2.450 mm. Automobil tak snese přímé srovnání s Microu. Malý Nissan má totiž stejně dlouhý rozvor, na délku měří 3.780 mm, na šířku 1.675 mm a na výšku 1.525 mm.

Prodej Mitsubishi Mirage byl nejprve spuštěn na jaře letošního roku v Thajsku, kde probíhá i jeho výroba. Zde je nabízen s tříválcem 1,2 MIVEC o výkonu 57 kW v 6000 min-1 a točivém momentu 100 Nm při 4000 min-1, jehož spotřeba paliva má činit 4,5 l/100 km. Motor může být kombinován s pětistupňovým manuálem, nebo s bezstupňovou převodovkou CVT.

Na japonském trhu byl prodej zahájen 31. srpna a zdejší provedení Mirage je stejně jako na loňském tokijském autosalonu představený vůz vybaveno tříválcem 1,0 MIVEC se stop-start systémem, automobilkou nazývaným Auto Stop & Go (AS&G). Motor disponuje výkonem 51 kW (69 k) při 6000 min-1 a točivým momentem 86 Nm při 5000 min-1. Prostřednictvím převodovky INVECS-III CVT jsou poháněna přední kola.

Spotřebu paliva pomáhá snižovat nízká hmotnost vozu spolu s propracovanou aerodynamikou a systémy start-stop a rekuperace brzdné energie. Při loňské premiéře Mirage byla uváděna spotřeba paliva okolo 3,3 litru benzinu na 100 km a u sériového japonského modelu je to 3,67 litru benzinu na 100 km.

Evropská verze Mitsubishi Mirage bude stejně jako ta japonská poháněna tříválcem 1,0 MIVEC se stop-start systémem, ale ve spojení s manuální pětistupňovou převodovkou. Automobilka uvádí, že evropský Mirage s hmotností 845 kg bude mít emise CO2 92 g/km. Prodej na evropském trhu se má rozběhnout v únoru příštího roku.

Mitsubishi Mirage je vyráběno v Thajsku, kde rovněž vznikají modely Lancer, Lancer EX, Pajero Sport a L200. Předchůdce vozu, Mitsubishi Colt byl produkován v nizozemském Bornu. Mitsubishi svojí jedinou západoevropskou továrnu letos zavře. Hlavním důvodem je to, že zde postupně klesala výroba.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Avatar - Pekelná Micinka
7. 9. 2012 18:12
Re: design
Ten čumák je jen na šířku smrštěný Fluence. ;-)
Avatar - PeterLuk
7. 9. 2012 13:21
Re: design
Nečudujem sa novému šéfovi Austrálskeho dílerstva Mitsubishi, že nechápe zákazníkov, ktorých majú v Austrálií veľa. Podľa neho sú Mitsubishi priemerné autá a konkurencia je ďalej. Súhlasím. Mne sa páči ASX, starý Outlander, L200/Pajero sport, Lancer EVO ale nový Outlander, Mirage sa mi nepáčia. Takisto Lancer potrebuje facelift alebo novú generáciu.

Mitsubishi urobilo chybu, mali športového Colta a nahradili ho týmto Miragom? Jedna ekologická značka stačí (Toyota), Mitsubishi robilo športové a terénne autá konkurujúce Subaru, ale ak by urobili malého štýlového, športovo vyzerajúceho Colta, mali by v Európe oveľa večšie predaj.

Škoda... ;-\ :'-(
7. 9. 2012 12:38
design
Ten design je otřesný. Všechny Colty byly designově daleko povedenější. Zvlášt ten poslední před faceliftem je proti tomu úplná nádhera. Dost pochybuji, že se jim podaří s tímdle vzhledem v evropě uspět. A to i kdyby byl mirage technikou a cenou sebelepší (samozřejmě pokud nebude s cenou na úrovni dacie).