Mitsubishi: Nechceme, aby Lancer Evolution pokračoval v roli konkurenta Imprezy WRX STI

Mitsubishi: Nechceme, aby Lancer Evolution pokračoval v roli konkurenta Imprezy WRX STI

 
 

"Zákazníci, kteří u nás kupovali posledních 16 let Lancery Evo, byli zcela jiní než ti, kteří chodili pro obyčejné Lancery. Nová generace Lanceru by to měla změnit." I to je v pozadí uvedení destáté generace legendárního Eva.

Na mezinárodní prezentaci nového Mitsubishi Lancer Evolution došlo i na marketing nové generace populární ikony. K překvapení mnoha přítomných byla přednesena nová vize, osvětlující kam výrobce hodlá nový Lancer Evolution posunout.

"Od roku 1992, kdy se na trhu objevila první evoluční verze Lanceru, jsme začali rozevírat nůžky mezi obyčejným Lancerem a ikonou, která sbírala trofeje ve světových soutěžích. Zákazníci, kteří kupovali Evo byli nadšení, ale oni si nechodili pro Mitsubishi, kupovali něco, co byla v podstatě samostatná značka," začal svou řeč šéf vnější komunikace Mitsubishi Motors Europe Daniel Nacass. "Ti, co si kupovali obyčejné Lancery, nepřišli kvůli tomu, že jsme měli Evo, jejich motivy byli mnohdy úplně jiné, už proto, že ty auta neměly mnoho společného. To teď chceme změnit."

Nový Lancer je postaven na platformě, kterou sdílí již teď s modely Outlander, Delica D5 (MPV, v prodeji pouze mimo Evropu) nebo Lancer Evolution. Chystá se Lancer Ralliart (v prodeji v závěru roku 2008) a také pětidveřový Lancer Sportback. Nový Lancer Evolution bude na většině trhů prodáván s označením bez pořadového čísla 10. Důvodem k tomu je revoluční přístup v zacílení nového evolučního modelu. Desítka se v názvu objeví z historických důvodů např. na britském trhu, který je v Evropě pro Evo nejdůležitější. "Spolu se Subaru Impreza WRX STI se Lancer Evo dostal do jakéhosi automobilového ghetta. Technika se za poslední roky neuvěřitelně posunula kupředu, ale my už nehodláme soupeřit v kategorii jednoúčelového zboží se Subaru. Chceme nabízet automobil pro každodenní ježdění, který ale neztratil nic z rychlosti a schopností původního konceptu řady evolucí Lanceru," zaznělo na tiskové konferenci ve španělské Granadě.

Při vývoji Lanceru byla stanovena poněkud jiná měřítka, než dosud. Nová koncepce má přinést zvýšení odbytu značky na silných trzích v Evropě. Z hlediska dynamických a jízdních vlastností byla vzorem ještě Alfa Romeo 156, pod termínem "aspirational target" byly prezentovány modely značek Volvo, Audi a BMW. Není to však tak, že by Lancer měl nyní konkurovat uvedeným značkám a jejich modelům. Automobilka sama se v Evropě cítí být mimo hlavní mainstreamovou skupinu značek a stejně tak chce zůstat neprémiovou značkou. Změnit by se měl charakterový profil Lancerů, který už nebude tak racionální a zaměřený na kriterium hodnota za peníze, ale mnohem více na dynamické vlastnosti a emoce. Evolution je na vrcholu řady Lancer, pod ním bude seškrcená kompromisní verze Ralliart se stejným motorem, ale nižší výkonem. I obyčejné Lancery by na trhu měly těžit z vizuální podobnosti s Evem.

Mitsubishi loni prodalo v Evropě necelých 228 tisíc aut, v krátkodobém horizontu by se tento údaj měl díky novým modelům na platformě Lanceru zvýšit asi na 250 tisíc vozů.

Mitsubishi Lancer Evolution je již možné objednávat, cena ale zatím nebyla stanovena. První vozy jsou v ČR očekávány v červnu. K dispozici budou dvě úrovně výbavy. Levnější GSR bude dodávána s novou pětistupňovou ručně řazenou převodovkou, vrcholná MR pak se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

A jaké nové Evo je? Jsou ústupky, které po výše uvedených odstavcích asi očekáváte, zásadní překážkou v životaschopnosti Eva jak jej známe? To zatím neprozradíme, první dojmy ze svezení zveřejníme v nejbližších dnech.

Mitsubishi Lancer Evolution vs. Subaru Impreza WRX STI
ModelLancer Evo GSRLancer Evo MRImpreza WRX STI
Motor5MT6 SST6MT
Zdvihový objem [cm3]199819982457
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]217/6500217/6500221/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]366/3500366/3500407/4000
Max. rychlost [km/h]240242250
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,46,35,2
Komb. spotřeba [l/100 km]10,210,510,3
Cena [Kč]??1.148.800,-
Spolupracujeme s TipCars.com
Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí

Známe první obrysy rozpočtu na rok 2018, přičemž se žádná…

Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem

Pokladní systém Storyous umožní podnikatelům přijímat…

 
 

Přidat názorDiskuse: Mitsubishi: Nechceme, aby Lancer Evolution…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 




Mitsubishi Lancer vs. kráva: Jak jinak mohla tahle bouračka skončit? (video) Mitsubishi Lancer vs. kráva: Jak jinak mohla tahle bouračka skončit? (video)

Každému řidiči se občas stane, že jej na silnici někdo z…

Video: Mitsubishi Lancer Evolution Final Edition: Desítka se loučí i v Americe Video: Mitsubishi Lancer Evolution Final Edition: Desítka se loučí i v Americe

Mitsubishi už dává sbohem poslednímu Lanceru Evolution…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Lavička: Schick a Juventus? Velká výzva, umí ale dát gól z každé situace

Lavička: Schick a Juventus? Velká výzva, umí ale dát…

V kvalifikačním cyklu byl jeho velkou oporou a sázet na něj bude chtít i na EURO v Polsku. Bez nejlepšího…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…