Mitsubishi: Nechceme, aby Lancer Evolution pokračoval v roli konkurenta Imprezy WRX STI

Mitsubishi: Nechceme, aby Lancer Evolution pokračoval v roli konkurenta Imprezy WRX STI

 
 

"Zákazníci, kteří u nás kupovali posledních 16 let Lancery Evo, byli zcela jiní než ti, kteří chodili pro obyčejné Lancery. Nová generace Lanceru by to měla změnit." I to je v pozadí uvedení destáté generace legendárního Eva.

Na mezinárodní prezentaci nového Mitsubishi Lancer Evolution došlo i na marketing nové generace populární ikony. K překvapení mnoha přítomných byla přednesena nová vize, osvětlující kam výrobce hodlá nový Lancer Evolution posunout.

"Od roku 1992, kdy se na trhu objevila první evoluční verze Lanceru, jsme začali rozevírat nůžky mezi obyčejným Lancerem a ikonou, která sbírala trofeje ve světových soutěžích. Zákazníci, kteří kupovali Evo byli nadšení, ale oni si nechodili pro Mitsubishi, kupovali něco, co byla v podstatě samostatná značka," začal svou řeč šéf vnější komunikace Mitsubishi Motors Europe Daniel Nacass. "Ti, co si kupovali obyčejné Lancery, nepřišli kvůli tomu, že jsme měli Evo, jejich motivy byli mnohdy úplně jiné, už proto, že ty auta neměly mnoho společného. To teď chceme změnit."

Nový Lancer je postaven na platformě, kterou sdílí již teď s modely Outlander, Delica D5 (MPV, v prodeji pouze mimo Evropu) nebo Lancer Evolution. Chystá se Lancer Ralliart (v prodeji v závěru roku 2008) a také pětidveřový Lancer Sportback. Nový Lancer Evolution bude na většině trhů prodáván s označením bez pořadového čísla 10. Důvodem k tomu je revoluční přístup v zacílení nového evolučního modelu. Desítka se v názvu objeví z historických důvodů např. na britském trhu, který je v Evropě pro Evo nejdůležitější. "Spolu se Subaru Impreza WRX STI se Lancer Evo dostal do jakéhosi automobilového ghetta. Technika se za poslední roky neuvěřitelně posunula kupředu, ale my už nehodláme soupeřit v kategorii jednoúčelového zboží se Subaru. Chceme nabízet automobil pro každodenní ježdění, který ale neztratil nic z rychlosti a schopností původního konceptu řady evolucí Lanceru," zaznělo na tiskové konferenci ve španělské Granadě.

Při vývoji Lanceru byla stanovena poněkud jiná měřítka, než dosud. Nová koncepce má přinést zvýšení odbytu značky na silných trzích v Evropě. Z hlediska dynamických a jízdních vlastností byla vzorem ještě Alfa Romeo 156, pod termínem "aspirational target" byly prezentovány modely značek Volvo, Audi a BMW. Není to však tak, že by Lancer měl nyní konkurovat uvedeným značkám a jejich modelům. Automobilka sama se v Evropě cítí být mimo hlavní mainstreamovou skupinu značek a stejně tak chce zůstat neprémiovou značkou. Změnit by se měl charakterový profil Lancerů, který už nebude tak racionální a zaměřený na kriterium hodnota za peníze, ale mnohem více na dynamické vlastnosti a emoce. Evolution je na vrcholu řady Lancer, pod ním bude seškrcená kompromisní verze Ralliart se stejným motorem, ale nižší výkonem. I obyčejné Lancery by na trhu měly těžit z vizuální podobnosti s Evem.

Mitsubishi loni prodalo v Evropě necelých 228 tisíc aut, v krátkodobém horizontu by se tento údaj měl díky novým modelům na platformě Lanceru zvýšit asi na 250 tisíc vozů.

Mitsubishi Lancer Evolution je již možné objednávat, cena ale zatím nebyla stanovena. První vozy jsou v ČR očekávány v červnu. K dispozici budou dvě úrovně výbavy. Levnější GSR bude dodávána s novou pětistupňovou ručně řazenou převodovkou, vrcholná MR pak se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

A jaké nové Evo je? Jsou ústupky, které po výše uvedených odstavcích asi očekáváte, zásadní překážkou v životaschopnosti Eva jak jej známe? To zatím neprozradíme, první dojmy ze svezení zveřejníme v nejbližších dnech.

Mitsubishi Lancer Evolution vs. Subaru Impreza WRX STI
ModelLancer Evo GSRLancer Evo MRImpreza WRX STI
Motor5MT6 SST6MT
Zdvihový objem [cm3]199819982457
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]217/6500217/6500221/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]366/3500366/3500407/4000
Max. rychlost [km/h]240242250
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,46,35,2
Komb. spotřeba [l/100 km]10,210,510,3
Cena [Kč]??1.148.800,-
Spolupracujeme s TipCars.com
ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv

Volební výsledek KSČM je nejhorší od roku 1992. Pokud…

 
 

Přidat názorDiskuse: Mitsubishi: Nechceme, aby Lancer Evolution…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

 



Ojetý Mitsubishi Lancer (CY, CX): Když lancer, tak benzin! Ojetý Mitsubishi Lancer (CY, CX): Když lancer, tak benzin!

Lancer není jen legendární vrcholná verze Evolution, ale…

Mitsubishi Lancer vs. kráva: Jak jinak mohla tahle bouračka skončit? (video) Mitsubishi Lancer vs. kráva: Jak jinak mohla tahle bouračka skončit? (video)

Každému řidiči se občas stane, že jej na silnici někdo z…

 



 
Výměnné náhradní díly skupiny Volkswagen: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly skupiny Volkswagen: Víme o nich vše!

Dnes 15:57

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

V Letňanech vyrostlo město ve městě. Děti se s kamiony proháněly po silnicích i v terénu

V Letňanech vyrostlo město ve městě. Děti se s…

Město ve městě - a nejen to! Malí i velcí si v sobotu 21. října užívali v Letňanech den plný her. V rámci…

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte si zimu v teple!

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte…

Vánoce na blátě a Silvestr před televizní obrazovkou. Také vás taková představa moc neláká? Stále stoupající…

 

iSport.cz

CELÝ SESTŘIH: Teplice - Karviná 1:0. Výhru v závěru trefil Vaněček

CELÝ SESTŘIH: Teplice - Karviná 1:0. Výhru v závěru…

Fotbalisté Teplic v duelu 11. kola první ligy doma porazili Karvinou 1:0. Dvě minuty před koncem se o to…

Český talent zářil za Salzburg! NEJ brankář turnaje zastavil Chelsea i Inter

Český talent zářil za Salzburg! NEJ brankář turnaje…

Češi toto místo během letních prázdnin obsazují pro své dovolené, talentovaní fotbalisté do 16 let napříč…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a vlevo, ale stát jako firma

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a…

Jako zásadní změnu vnímání politiky vidí výsledky letošních voleb (a nejen těch v Česku) psychiatr Cyril Höschl.…