Mitsubishi: Nechceme, aby Lancer Evolution pokračoval v roli konkurenta Imprezy WRX STI

Mitsubishi: Nechceme, aby Lancer Evolution pokračoval v roli konkurenta Imprezy WRX STI

 
 

"Zákazníci, kteří u nás kupovali posledních 16 let Lancery Evo, byli zcela jiní než ti, kteří chodili pro obyčejné Lancery. Nová generace Lanceru by to měla změnit." I to je v pozadí uvedení destáté generace legendárního Eva.

Na mezinárodní prezentaci nového Mitsubishi Lancer Evolution došlo i na marketing nové generace populární ikony. K překvapení mnoha přítomných byla přednesena nová vize, osvětlující kam výrobce hodlá nový Lancer Evolution posunout.

"Od roku 1992, kdy se na trhu objevila první evoluční verze Lanceru, jsme začali rozevírat nůžky mezi obyčejným Lancerem a ikonou, která sbírala trofeje ve světových soutěžích. Zákazníci, kteří kupovali Evo byli nadšení, ale oni si nechodili pro Mitsubishi, kupovali něco, co byla v podstatě samostatná značka," začal svou řeč šéf vnější komunikace Mitsubishi Motors Europe Daniel Nacass. "Ti, co si kupovali obyčejné Lancery, nepřišli kvůli tomu, že jsme měli Evo, jejich motivy byli mnohdy úplně jiné, už proto, že ty auta neměly mnoho společného. To teď chceme změnit."

Nový Lancer je postaven na platformě, kterou sdílí již teď s modely Outlander, Delica D5 (MPV, v prodeji pouze mimo Evropu) nebo Lancer Evolution. Chystá se Lancer Ralliart (v prodeji v závěru roku 2008) a také pětidveřový Lancer Sportback. Nový Lancer Evolution bude na většině trhů prodáván s označením bez pořadového čísla 10. Důvodem k tomu je revoluční přístup v zacílení nového evolučního modelu. Desítka se v názvu objeví z historických důvodů např. na britském trhu, který je v Evropě pro Evo nejdůležitější. "Spolu se Subaru Impreza WRX STI se Lancer Evo dostal do jakéhosi automobilového ghetta. Technika se za poslední roky neuvěřitelně posunula kupředu, ale my už nehodláme soupeřit v kategorii jednoúčelového zboží se Subaru. Chceme nabízet automobil pro každodenní ježdění, který ale neztratil nic z rychlosti a schopností původního konceptu řady evolucí Lanceru," zaznělo na tiskové konferenci ve španělské Granadě.

Při vývoji Lanceru byla stanovena poněkud jiná měřítka, než dosud. Nová koncepce má přinést zvýšení odbytu značky na silných trzích v Evropě. Z hlediska dynamických a jízdních vlastností byla vzorem ještě Alfa Romeo 156, pod termínem "aspirational target" byly prezentovány modely značek Volvo, Audi a BMW. Není to však tak, že by Lancer měl nyní konkurovat uvedeným značkám a jejich modelům. Automobilka sama se v Evropě cítí být mimo hlavní mainstreamovou skupinu značek a stejně tak chce zůstat neprémiovou značkou. Změnit by se měl charakterový profil Lancerů, který už nebude tak racionální a zaměřený na kriterium hodnota za peníze, ale mnohem více na dynamické vlastnosti a emoce. Evolution je na vrcholu řady Lancer, pod ním bude seškrcená kompromisní verze Ralliart se stejným motorem, ale nižší výkonem. I obyčejné Lancery by na trhu měly těžit z vizuální podobnosti s Evem.

Mitsubishi loni prodalo v Evropě necelých 228 tisíc aut, v krátkodobém horizontu by se tento údaj měl díky novým modelům na platformě Lanceru zvýšit asi na 250 tisíc vozů.

Mitsubishi Lancer Evolution je již možné objednávat, cena ale zatím nebyla stanovena. První vozy jsou v ČR očekávány v červnu. K dispozici budou dvě úrovně výbavy. Levnější GSR bude dodávána s novou pětistupňovou ručně řazenou převodovkou, vrcholná MR pak se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

A jaké nové Evo je? Jsou ústupky, které po výše uvedených odstavcích asi očekáváte, zásadní překážkou v životaschopnosti Eva jak jej známe? To zatím neprozradíme, první dojmy ze svezení zveřejníme v nejbližších dnech.

Mitsubishi Lancer Evolution vs. Subaru Impreza WRX STI
ModelLancer Evo GSRLancer Evo MRImpreza WRX STI
Motor5MT6 SST6MT
Zdvihový objem [cm3]199819982457
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]217/6500217/6500221/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]366/3500366/3500407/4000
Max. rychlost [km/h]240242250
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,46,35,2
Komb. spotřeba [l/100 km]10,210,510,3
Cena [Kč]??1.148.800,-
Spolupracujeme s TipCars.com
Bohatí Češi věří fondům kvalifikovaných investorů, vkládají do nich stále více Bohatí Češi věří fondům kvalifikovaných investorů, vkládají do nich stále více

Bohatí Češi přicházejí na chuť investování do fondů…

Praha a Vídeň představí svá inovativní řešení v rámci Dnů Vídně Praha a Vídeň představí svá inovativní řešení v rámci Dnů Vídně

Inovativní plánování chytrých měst, zakládání městských…

Stropnickému v odchodu z ministerstva bránit nebudu, řekl prezident Stropnickému v odchodu z ministerstva bránit nebudu, řekl prezident

Odstupovat by měli spíš až pravomocně odsouzení členové…

Amazon bude dodávat zboží až do auta, i bez přítomnosti majitele Amazon bude dodávat zboží až do auta, i bez přítomnosti majitele

Americká společnost Amazon, která koncem loňského roku…

 
 

Přidat názorDiskuse: Mitsubishi: Nechceme, aby Lancer Evolution…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m! Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m!

Pod kapotou bílého Superbu je dvoulitr TSI o původním…

Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

 



Ojetý Mitsubishi Lancer (CY, CX): Když lancer, tak benzin! Ojetý Mitsubishi Lancer (CY, CX): Když lancer, tak benzin!

Lancer není jen legendární vrcholná verze Evolution, ale…

Mitsubishi Lancer vs. kráva: Jak jinak mohla tahle bouračka skončit? (video) Mitsubishi Lancer vs. kráva: Jak jinak mohla tahle bouračka skončit? (video)

Každému řidiči se občas stane, že jej na silnici někdo z…

 



 
Jak je to s tím tajemstvím loga Škodovky na krytu motoru? Podívejte se s námi pod kapotu Kodiaqu

Jak je to s tím tajemstvím loga Škodovky na krytu motoru? Podívejte se s námi pod kapotu Kodiaqu

Včera

Škodovky prý v motorovém prostoru ukrývají logo VW zakryté okřídleným šípem. Zkusili jsme kouknout pod kapotu Kodiaqu Sportline.




Blesk.cz

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo vůbec odletět

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo…

Pořádné zdržení zažili cestující, kteří měli letět v pondělí večer z dánské Kodaně do Prahy. Jejich letoun se…

Gott se na Slovensku dočkal ponížení! Na pódiu to pak zbytečně ještě rozmázl!

Gott se na Slovensku dočkal ponížení! Na pódiu to…

Karel Gott (78) na koncertech všem rozdává radost, on sám se ale tentokrát dočkal jen nemilého překvapení! Na…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Český tým před MS posílí Zohorna. Z NHL chtějí přijet Gudas a Zacha

Český tým před MS posílí Zohorna. Z NHL chtějí…

Poslední čas na vyzbrojení, vypilování a jede se na ostro. Českou hokejovou reprezentaci čeká poslední akce před…

 

Reflex.cz

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat město? Kde začíná cenzura?

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat…

Brno žije! Divadlo žije! Národní divadlo Brno zařadilo do květnového festivalu Divadelní svět Brno představení…

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Socha kamenného rytíře s brněním nebo pláštěm a taseným mečem se opírá o erb s městskými znaky. Každý obchodník,…