Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan bojuje proti používání telefonů za volantem. Faradayovou klecí!

Jan Mička
Diskuze (15)
Držení mobilního telefonu během jízdy je zakázáno silničním zákonem, přesto to ale řada řidičů ignoruje. Nissan přišel se zajímavým řešením, je ale stále potřebná dobrá vůle řidiče.

Když se rozhlédnete po našich silnicích, můžete nedostatky některých řidičů odhalit celkem snadno. Nepoužívání směrovek, špatné zipování, vybrzďování nebo špatné držení volantu jsou u nás na denním pořádku, nejenom v kolonách pak můžete spatřit šoféry s pohledem směřujícím spíše do klína než směrem k vozovce. Chápete správně – hledí do mobilního telefonu.

Silniční zákon sice držení přístroje během řízení zakazuje, někteří si to ale zřejmě stále neuvědomují a kvůli nepozornosti snadno udělají nějakou „botu“. Typicky ve zmíněných kolonách, kvůli čemuž vznikají naprosto zbytečné „ťukance“. Řidiči by si měli sami sáhnout do svědomí a zvážit, zda je posílání SMS zpráv, prohlížení sociálních sítí nebo dokonce pořizování snímků (občas dokonce sebe sama!) nutné. Nehovořím nyní o telefonování za jízdy například pomocí bluetooth handsfree, pro to přece kolikrát nemusíte ani sundat roce z volantu.

Rostoucí počet řidičů, kteří se „přiznali“ k používání mobilního telefonu během řízení, se snaží řešit britské zastoupení Nissanu. A dlužno dodat, že docela radikálním způsobem. Do interiéru Nissanu Juke instalovalo speciální loketní opěrku, které odráží veškeré signály přijímané mobilním telefonem. Přeruší se spojení s mobilní sítí, wifi a bluetooth, v podstatě budete „odtrženi“ od mobilního světa pouze tím, že mobilní telefon umístíte do dovnitř opěrky.

Nissan v podstatě využil princip Faradayovy klece, uvnitř schránky totiž nepůsobí žádné elektromagnetické pole. Možná si říkáte, co bude s uživateli, kteří během řízení rádi poslouchají hudbu uloženou v mobilním zařízení. I to půjde, stačí telefon s vozem spárovat prostřednictvím USB kabelu a nikoliv bluetooth, které je z mého pohledu možná o trochu příjemnější. Pro opětovné uvedení přístroje „do provozu“ pak není nic jednoduššího, než otevřít víko schránky a uvolnit tak cestu elektromagnetickému poli. A to jde, aniž byste spustili oči z vozovky.

Jan Mička
Diskuze (15)
4. 5. 2017 19:06
Re: ?
Je tam zmíněno, že lze telefon připojit přes kabel. Pak s telefonováním a offline spotify není problém. Navíc není problém umístit vysílač bluetooth do té faradayovy klece.
4. 5. 2017 14:01
Re: faradayova klec
A co se snažíš říct? Auto je Faradayovou klecí. S obyčejnými skly ale na daných frekvencích špatnou. Až s pokovenými skly je to zajímavé. Proto mají některá auta externí anténu.
4. 5. 2017 12:51
Re: Dobrá kravina
Až zakážou mnohem nebezpečnější kouření za volantem, tak začnu uvažovat o tom, že přestanu telefonovat za jízdy. >:-[]
4. 5. 2017 12:49
Re: Dobrá kravina
Samozrejme, také niečo treba dôkladne legislatívne ošetriť, inak to celé nemá zmysel. Piloti, rušňovodiči a ďalšie profesie netelefonujú, a musí to fungovať. Vieš ako sa hovorí - všetko ide, keď sa chce.
Obchoďáka som robil asi pol roka, pretože mi tá robota proste nesadla. Telefón za jazdy zásadne nedvíham, a nerobil som to ani vtedy. Každý prichádzajúci hovor bol skrátka zrušený s odkazom, že ich zavolám naspäť hneď ako to bude možné. A počas dňa som si predtým naplánoval 2-3 pauzy na vybavenie telefonátov a zápisy po stretnutiach. Dalo sa to zvládať. Výhovorka, že šéfovi alebo klientovi musím zdvihnúť hneď za každých okolností proste neobstojí.
4. 5. 2017 12:29
Re: Dobrá kravina
organizáciou práce to neporiešiš, mobil berieš všade so sebou a keď ti zavolá nadriadený alebo klient, je problém nezdvihnúť a je po organizácii.