Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Ellure: Nové sedany budou, minimálně v Americe

David Bureš
Diskuze (8)
Nissan na autosalonu v Los Angeles ukazuje, jak mohou vypadat jeho budoucí sedany.

Zatímco v Evropě se z Nissanu stala značka specializovaná na okrajové segmenty, na americkém trhu se i nadále úspěšně prodávají tříprostorové modely Maxima, Altima nebo Sentra. Japonci s populárním druhem karoserie počítají i do budoucna, a tak konceptem Ellure alespoň naznačili, kterým směrem se příští sedany mohou vydat.

Nissan zdůrazňuje, že Ellure není předzvěstí žádného plánovaného modelu, ale pouze designérským cvičením. Moderní vůz má oslovit především ženy, podle tvůrců splňuje přání rebelujících třicátnic a čtyřicátnic se smyslem pro sofistikovanost. Velikostně se tento prototyp řadí mezi středně velké sedany.

Velkoryse rozkročená silueta s dlouhým rozvorem vytváří velký vnitřní prostor a současně futuristický výraz vozidla. Karoserie konceptu se pyšní plynulými liniemi a některými detaily ze současných modelů Nissan. Zatmavená skla kontrastují s bílým lakem, do nějž jsou přimíchány modré vločky, čelní sklo přechází přes prosklenou střechu až k tomu zadnímu.

Chromovaná přední maska směřuje vzduch pod a nad auto, podle slov designérů je inspirována formálním kabátem samurajů, tzv. Kamishinem. Záď naopak využívá prvky Torri, což jsou brány japonských svatyň. Čtveřice dveří se otevírá do úhlu 90°, zadní dveře se otevírají proti směru jízdy.

Spolu s celkovými tvary karoserie pomáhají aerodynamické účinnosti chybějící zrcátka (nahradily je zpětné kamery), zakrytý spodek auta nebo minimalistické podběhy se speciálními 21palcovými pětipaprskovými hliníkovými koly. Ta obouvají pneumatiky Michelin s nízkým valivým odporem.

Tzv. Molten interiér používá trojici barev, černou, bílou a červenou a má evokovat roztavené materiály. Plovoucí středová konzole přechází přes dveře do trojice zadních sedaček a odkazuje na křivky karoserie. Základem přístrojové desky je širokoúhlý displej, speciálně upravená kůže snižuje oslnění řidiče. Přední sedadla jsou čalouněna černým eko-semišem, který využívá recyklovaná ultra mikrovlákna PET. Sedadlo spolujezdce je možné otočit dozadu.

V Los Angeles vystavený exemplář sice nemá ve svých útrobách skutečné pohonné ústrojí, ale Ellure byl navrhován pro 2,5litrový řadový čtyřválec, spojený s 25 kW elektromotorem. Výkon má být posílán na přední kola skrz bezestupňovou převodovku Xtronic CVT. Hybridní soustava nové generace rekuperuje pohybovou energii, kterou následně ukládá do lithiového akumulátoru. Řízení je typu drive-by-wire, tedy bez přímé mechanické vazby volantu a předních kol.

Díky využívanému pohonu by se Nissan Ellure stal členem řady „PURE DRIVE.“ Tímto znakem Nissan označuje hybridní vozy, nebo auta s nízkou spotřebou paliva.

David Bureš
Diskuze (8)
Avatar - pelikoš
20. 11. 2010 19:07
Re: paráda
cube je takový lifestyle model,něco jako 500,2cv,brouk...
Avatar - Glaukos
20. 11. 2010 18:36
Re: paráda
Asi nejsem pravý evropan, ale poslední Toledo se mi líbí mnohem víc než Altea XL, na Cube mi nesahej, to je moje srdcovka, ale s Tiidou máš pravdu, tohle se do evropy nehodilo
Avatar - pelikoš
20. 11. 2010 11:36
Re: paráda
přesně tak :-!
Avatar - pelikoš
20. 11. 2010 11:35
Re: bomba
souhlas...
Avatar - Glaukos
19. 11. 2010 10:26
Re: paráda
Cube je Evropou nepochopená designová bomba