Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan GT-R 2011: O půlsekundu rychlejší sprint

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (17)
Nissan prostřednictvím stručné tiskové zprávy oznámilčas potřebný pro zrychlení modernizovaného GT-R z 0 na 100 km/h.

Modernizovaný Nissan GT-R se poprvé představil na autosalonu v Paříži. Zde se ale návštěvníci mohli pouze seznámit s úpravami vzhledu, z nichž nejviditelnější je nový design přídě.

Bližší informace o technice ukryté pod karoserií si Nissan nechal na později a až v druhé polovině října odhalil změny provedené pod kapotou. Agregát VR38DETT, 3,8litrový šestiválec biturbo, posílil z 357 na 390 kW při 6400 min-1. Maximum točivého momentu má u modelu 2011 hodnotu 612 Nm mezi 3200 a 6000 min-1, to je zlepšení o 24 Nm.

Stále ale nebyly zveřejněny žádné informace o jízdních výkonech modernizovaného GT-R. Až na přelomu listopadu a prosince vydala japonská automobilka stručnou tiskovou zprávu, která uvádí, že čas potřebný k zrychlení z 0 na 100 km/h se zkrátil z 3,5 s na 3,0 s.

Tohoto času bylo podle tiskové zprávy dosaženo na závodním okruhu v Sendai ve dnech 12. a 13. listopadu. Nissan GT-R v sériovém provedení pro rok 2011 na standardních pneumatikách dosáhl v obou dnech, kdy bylo oblačno a teploty 14,9 a 18,6 °C zrychlení z 0 na 100 km/h za rovné 3,0 s. Vůz byl při měřených jízdách v režimu R mode, který umožňuje maximální možnou akceleraci.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (17)
11. 1. 2012 21:30
je to podle me blbost
Pratele a priznivci techniky...
nemejte mi to za zle, ale z fyzikalniho principu je to cele nesmysl.
Rekneme pro jednoduchost, ze jsou nektere veci, ktere u auta ovlivnite (vykon motoru, grip pneumatik, hmotnost auta, aerodynamicky pritlak) a nektere neovlivnite (adheze cesty, venkovni teplota, nadmorska vyska ....)

Do urcite miry (rekneme do zrychleni kolem 4s na sto) je to o motoru a trakci a aerodynamice. Pokud pridate vic vykonu, uz moc nezrychlite, akorat bude auto mene ovladatelne. Volnym padem ve vakuu zrychlite za 3 sekundy presne na 30 m/s coz je 108 km/h. Ti novinari nam tlucou do hlavy, ze to auto ma vicemene 100% prilnavost, jinymi slovy, ze umi lezt po stene jako moucha,kdyz zrychluje vicemene stejne rychle jak volnym padem ve vakuu.... osobne bych na to byl hoooodne zvedavy. Samo, ma to aerodynamicky pritlak, ale ten se asi tezko uplatni v rychlostech 0-100 km/h v takove mire. A to nemluvim o tom, ze pneu prokluzuje a ze roli hraje i aerodynamicky odpor.

Jeste muzete namitnout, ze dragstery umi skoro 300 km/h za 4 sekundy. Ano, to je pravda. Ale pomahaji si figlem, ktery je pro normalni auto nedostupny. Aby to fungovalo, musi mit co nejdelsi cumak vysazeny dopredu a co nejvetsi prumer zadnich kol, jejichz hmotnost je k hmotnosti auta nezanedbatelna.. cim tezsi a cim vetsi prumer zadnich kol, tim vice vytvori mechanickeho pritlaku v okamziku startu tim, ze momentem setrvacnosti pri roztoceni vystreli cumak nahoru...
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Bomba
ludex - zanevřel s vyjímkou článku o GT-R nebo Sciru ;-)
Avatar - iudex
7. 12. 2010 12:56
Re: Bomba
Mojito, ja som myslel, že na ACZ si definitívne zanevrel. Alebo nie celkom?
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Bomba
white label - předtím si to moc nevypíchl (0,5 sec.),teď už ano,ludex na toto upozorňoval a já s tím souhlasím 0,5 sec. je vážně dost i když je to údaj alá ,,masírka,, Srovnáváním s Porsche docela souhlas ;-)
Avatar - white label
7. 12. 2010 11:28
Re: Bomba
Napsal jsem přece jasně, že výkony GT-R jsou ohromující, zvlášť s ohledem k jeho ceně, tak nevím co bys chtěl ode mě, na toto téma, víc "slyšet". Na druhou stranu je velký cenový rozdíl daný trhem, protože cenu GT-R která by se jen trochu blížila k 911 TurboS by trh neakceptoval, mít superrychlé Porsche, nebo Nissana je rozdíl, bez ohledu na desetiny ve zrychlení. Nissan nemůže vozy značky jako je Porsche na trhu přímo porazit, proto na to jde logicky přes cenu a tahání se (např.) o desetiny ve zrychlení 0-100, čímž Porsche nutí zrychlovat své vozy rychleji, princip konkurence funguje a tak to má být...
Ano rozdíl 0,5s je opravdu velký a jak toho dosáhli je druhá věc. Já psal spíš o té motivaci Nissanu porazit v tomto ohledu TurboS, které zatímo bylo o 0,2s lepší, takže "jen" nějaké dvě desetiny by zřejmě Nissanu nestačily k "uspokojení" jeho záměru...