Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová značka Seatu: Co chtějí Cuprou vlastně říct?

Martin Machala
Diskuze (82)
Podobných exkluzivních subznaček se v posledních letech pár objevilo. Proč by měla uspět zrovna Cupra?

O svojí okruhové úchylce jsem už párkrát psal a teď jsem zase jednou skákal radostí. Seat totiž představení své nové značky situoval na okruh Terramar, nádherný historický ovál (měl být teprve druhým v Evropě), na němž se v roce 1923 konala španělská grand prix. Velká cena ovšem skončila neslavně, jezdci si stěžovali mimo jiné na rekordní šedesátistupňový sklon zatáček a mezinárodní závodění bylo v Terramaru nakonec zakázáno. Do dnešních let se však ovál zachoval v kompletní délce, patinu samozřejmě má, tím víc ale jde o nádherný kus historie. Nachází se půl hodinky autem od Barcelony, za návštěvu určitě stojí.

A právě tady nám Seat oznámil, co a jak se značkou Cupra zamýšlí. Asi si budu muset na vizuál a celkový styl trochu zvykat, logo symbolizující nejspíš jakési splynutí, dvě těla zrcadlově zaklesnutá do sebe (nevím, já tam pořád vidím býka) a ještě k tomu ta zlatavá barva… Kdybych nevěděl, že jde o Cupru a tedy sportovní značku, považoval bych nový seaťácký počin spíš za konkurenci pro DS a forďácký pokus Vignale. Tedy dva zatím dost rozpačité exkluzivní projekty. „To není zlatá barva, ale měděná,“ upozornil mě hned na začátku Antonio Labate, šéf nově osamostatněné Cupry. Před tím vedl Abarth, takže s „detašovanými“ značkami už docela zkušenost má. „O luxus a exkluzivitu rozhodně nejde, nechtěli jsme vytvořit značku pro pár vyvolených. Cupra opravdu znamená hlavně sport a emoce,“ snažil se mi přiblížit svět Cupry italský švihák. A pro koho je tedy cupra vlastně určená? „Pro všechny,“ usmál se Antonio. A znovu připomněl, že emotivně laděná Cupra nemá být předraženým luxusem. Typického zákazníka prý však modely nové značky mít nebudou, počítá se i s tím, že se bude líbit holkám. Koneckonců, první představenou cuprou je SUV Ateca… To mi u sportovně laděného brandu přišlo trochu zvláštní.

„Nebudu zastírat, že jsme si atecu vybrali kvůli aktuální popularitě segmentu SUV. Může to vypadat trochu nelogicky, než ale Cupru Atecu odsoudíte, měli byste se s ní svézt. Stojí to za to,“ slibuje Antonio. Mohl by mít pravdu, když Cupra Ateca dostala dvoulitrové TSI s výkonem 221 kW, díky němuž zrychlí na stovku za 5,4 s. A chybět nebude ani filtr pevných částic. To už moc sportovní není, já jenom, abychom si na tyhle novoty zvykali.

Tohle je teda první cupra, na okruhu v Terramar jsme však viděli ještě třeba ibizu, ta však ještě nebyla ve finální verzi. „Zatím jsme nerozhodli, jestli se bude Cupra Ibiza vyrábět. Čekáme na reakce, třeba i od vás novinářů,“ uzavřel šéf Cupry. Dobře, Antonio, za mě tedy určitě ano, ale nechcete ještě něco udělat s tím logem?

A máme se prý těšit na Ženevu. Tady pro nás Cupra chystá něco hodně zajímavého. Zaslechl jsem, že by mělo jít o elektrický závoďák… No, tak to by bylo tedy opravdu zajímavé… Nevadí, Cupra Ateca, byť tedy jde o SUV, vypadá nadějně a na svezení se docela těším. A třeba se dočkáme i té ibizy!

Martin Machala
Diskuze (82)
Avatar - Emel
26. 2. 2018 11:49
Re: Marketingová seppuku
Ty víš, kde se bude vyrábět nová malá Škodovka? Nebyl bych zase tak překvapený, kdyby to nebylo u nás, ale v Matorellu, případně v Setúbalu... vzhledem ke kapacitám.

Jo, Touareg i T-Roc nějakou podobu mají, ale ta linka je pak vzadu jinak ukončená (takovým vyboulením přes blatník [odkaz] , zatímco u Škodovek a u Atecy pokračuje až dozadu). Prostě... Ateca nemá typické markanty své značky - kromě přední masky+světel vlastně žádné.
26. 2. 2018 11:24
Re: Marketingová seppuku
Už jenom ve stručnosti.. k věci, nemám čas.. zkus si vygooglit novýho Touarega 2018 který se letos představí.. tam to máš komplet prolisy i tu linii nad klikou ;-) I např. takovej TRoc, novej Touran maj úplně stejnej styl prolisu na dveřích atd. Jinak co se týká designu vw a škodovky tak maj k sobě designově strašně blízko.. nejen těma prolisama a liniema :-) je to všechno podobný.. ale ne stejný samozřejmě.

Arona je přece úplně jinej případ než Ateca, Arona se přece nebude vyrábět na jedné se škodovkou, tam lisování stejných dílů na jednom místě a přepravovat je někam do pryč nemá z ekonomického hlediska žádný význam. Navíc Seat od začátku říkal, že Arona bude působit dynamičtěji než Ateca, že to auto bude mít větší švih, náboj, tam linie seatu pasujou dobře, kdežto Ateca měla být uniformnější, usedlejší alá styl vw, proto i ty prolisy atd.. U Tarraca taky tyhle seaťácké linie nebudou, je to záměr lovit v jiných vodách..
26. 2. 2018 09:00
Re: No chtějí potvrdit Citroënu, že
Viem si este predstavit, ze ostane pod Seatom nieco ako "Cupra line" co bude nieco ako RS u Skody. Silnejsie nez bezna produkcia, ale stale o krok pod R (Cuprou).
Ono vlastne to iste robi Audi u S modelov, vrchol beznej produkcie, ale oproti specialitam z radu RS je to len silna konfekcia :-)
Avatar - Emel
26. 2. 2018 08:54
Re: Marketingová seppuku
Který VW? Hoď odkaz... za mě ne, Tiguan má jinou jak tu boční linku, která vede přes kliku, tak ty prolisy.

Je to koncern, ale opravdu své modely si designuje každá značka sama. Vezmi libovolnou Fabii a ukaž mi společné markanty s VW nebo SEATem. Výraznější podoba byla naposledy Superb I... no a pak samozřejmě CitiGo, to je taky podobný příběh "cizího" auta.

Mimochodem, ještě k těm dveřím... je pravděpodobné, že i Arona bude mít svého brášku, ale tam si tu práci dali a dvojitou SEAT-linku tam najdeš... racionalizaci navzdory.
Avatar - woody-alien
26. 2. 2018 08:29
Re: Cupra
A co ti nabídli ? Miičko ? >:D ;-)