24.2. 2018 Martin Machala Martin Machala

Nová značka Seatu: Co chtějí Cuprou vlastně říct?

 

Podobných exkluzivních subznaček se v posledních letech pár objevilo. Proč by měla uspět zrovna Cupra?

O svojí okruhové úchylce jsem už párkrát psal a teď jsem zase jednou skákal radostí. Seat totiž představení své nové značky situoval na okruh Terramar, nádherný historický ovál (měl být teprve druhým v Evropě), na němž se v roce 1923 konala španělská grand prix. Velká cena ovšem skončila neslavně, jezdci si stěžovali mimo jiné na rekordní šedesátistupňový sklon zatáček a mezinárodní závodění bylo v Terramaru nakonec zakázáno. Do dnešních let se však ovál zachoval v kompletní délce, patinu samozřejmě má, tím víc ale jde o nádherný kus historie. Nachází se půl hodinky autem od Barcelony, za návštěvu určitě stojí.

A právě tady nám Seat oznámil, co a jak se značkou Cupra zamýšlí. Asi si budu muset na vizuál a celkový styl trochu zvykat, logo symbolizující nejspíš jakési splynutí, dvě těla zrcadlově zaklesnutá do sebe (nevím, já tam pořád vidím býka) a ještě k tomu ta zlatavá barva… Kdybych nevěděl, že jde o Cupru a tedy sportovní značku, považoval bych nový seaťácký počin spíš za konkurenci pro DS a forďácký pokus Vignale. Tedy dva zatím dost rozpačité exkluzivní projekty. „To není zlatá barva, ale měděná,“ upozornil mě hned na začátku Antonio Labate, šéf nově osamostatněné Cupry. Před tím vedl Abarth, takže s „detašovanými“ značkami už docela zkušenost má. „O luxus a exkluzivitu rozhodně nejde, nechtěli jsme vytvořit značku pro pár vyvolených. Cupra opravdu znamená hlavně sport a emoce,“ snažil se mi přiblížit svět Cupry italský švihák. A pro koho je tedy cupra vlastně určená? „Pro všechny,“ usmál se Antonio. A znovu připomněl, že emotivně laděná Cupra nemá být předraženým luxusem. Typického zákazníka prý však modely nové značky mít nebudou, počítá se i s tím, že se bude líbit holkám. Koneckonců, první představenou cuprou je SUV Ateca… To mi u sportovně laděného brandu přišlo trochu zvláštní.

„Nebudu zastírat, že jsme si atecu vybrali kvůli aktuální popularitě segmentu SUV. Může to vypadat trochu nelogicky, než ale Cupru Atecu odsoudíte, měli byste se s ní svézt. Stojí to za to,“ slibuje Antonio. Mohl by mít pravdu, když Cupra Ateca dostala dvoulitrové TSI s výkonem 221 kW, díky němuž zrychlí na stovku za 5,4 s. A chybět nebude ani filtr pevných částic. To už moc sportovní není, já jenom, abychom si na tyhle novoty zvykali.

Seat představuje samostatnou značku, jako první přijede Cupra Ateca

Tohle je teda první cupra, na okruhu v Terramar jsme však viděli ještě třeba ibizu, ta však ještě nebyla ve finální verzi. „Zatím jsme nerozhodli, jestli se bude Cupra Ibiza vyrábět. Čekáme na reakce, třeba i od vás novinářů,“ uzavřel šéf Cupry. Dobře, Antonio, za mě tedy určitě ano, ale nechcete ještě něco udělat s tím logem?

A máme se prý těšit na Ženevu. Tady pro nás Cupra chystá něco hodně zajímavého. Zaslechl jsem, že by mělo jít o elektrický závoďák… No, tak to by bylo tedy opravdu zajímavé… Nevadí, Cupra Ateca, byť tedy jde o SUV, vypadá nadějně a na svezení se docela těším. A třeba se dočkáme i té ibizy!

ZOH 2018: Kompletní přehled o zimních olympijských hrách v Koreji najdete ve speciálu isport.cz >>

Spolupracujeme s TipCars.com
Jak na nejlepší e-shop? Nechte si postavit řešení na míru a splácejte ho postupně Jak na nejlepší e-shop? Nechte si postavit řešení na míru a splácejte ho postupně

Každý, komu se daří na poli internetového prodeje, vám…

Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla

Návrh italského rozpočtu na příští rok obzvlášť závažným…

Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby

Na jihu Ruska se při cvičném letu zřítil letoun L-39,…

 

Štítky Seat

 

Přidat názorDiskuse: Nová značka Seatu: Co chtějí Cuprou vlastně říct?







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

Americká Tesla chce veřejnosti dokázat, že i pohonné…

 





 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Včera

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče poslal do továrny

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče…

Třeba se vás plachej? Ne, to nehrozí. Ačkoli jde o klub, jehož vedení bylo dlouho a přehnaně shovívavé k…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…