Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dočkali jsme se! Nové Audi RS 4 Avant odhaluje českou cenu. Kolik stojí?

David Bureš
Diskuze (4)
Audi RS 4 Avant je šestiválcový kombík o výkonu 331 kW, který dokáže na stovku zrychlit za 4,1 sekundy.

Bezmála půl roku po výstavní premiéře jsme se konečně dočkali. Nová generace Audi RS 4 Avant vstupuje na český trh, spolu s čímž importér odhalil její českou cenu. Za šestiválcové sportovní kombi zaplatíte 2.194.900 korun.

Audi RS 4 Avant se tak stává jasně nejdražší verzí tohoto kombíku střední třídy. Titul vrcholu nabídky přebírá po S4 Avant, které přijde na 1.675.900 korun.

Novinka možná používá objemově menší motor než S4, pohání ho dvakrát přeplňované 2.9 TFSI, zatímco S4 má pod kapotou jednoturbové 3.0 TFSI, výkonově je však úplně jinde. Dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 2,9 litru je vyladěn na 331 kW a 600 N.m, zatímco S4 poskytuje „jen“ 260 kW a 500 N.m. Spárován je s osmistupňovým automatem tiptronic.

Audi RS 4 Avant díky této síle zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy, tedy o 0,6 sekundy dříve než dosavadní model, který byl poháněn osmiválcem 4.2 FSI. Auto dosahuje maximální rychlosti 250 km/h, za příplatek 42.900 korun však lze navýšit na 280 km/h.

Audi RS 4 Avant – srovnání s konkurencí
ModelAudi RS 4 AvantMercedes-AMG C 63 kombi
Motor2.9 TFSI biturbo4.0 V8 biturbo
Pohonvšechzadní
Zdvihový objem [cm3]28943982
Válce/ventily6/48/4
Největší výkon [kW/min]331/5700-6700350/5500-6250
Točivý moment [N.m/min]600/1900-5000650/1750-4500
Převodovka8A7A
Max. rychlost [km/h]200 (280)250
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,14,2
Komb. spotřeba [l/100 km]8,88,4
Základní cena [Kč]2.194.9002.125.970

Silný motor pod kapotou a sportovní vizáž doplňuje i slušná výbava. Standardem jsou parkovací senzory, asistent pro změnu pruhu, automatická klimatizace tempomat, elektricky ovládané víko zavazadelníku, hudební systém s 10 reproduktory o výkonu 180 W nebo elektricky nastavitelné tlumiče. RS 4 Avant nechybí ani diodové světlomety, dojezdová rezerva, vyhřívaná přední sportovní sedadla s elektricky nastavitelnou bederní opěrkou nebo čalounění kombinující alcantaru s kůží.

Připlatit si lze mimo jiné za sportovní výfuk (+34.300,-), karbon-keramické brzdy (+171.500,-) nebo dynamický paket RS, který za 168.600 korun zvýší maximálku na 280 km/h a výbavu doplní o pohon všech kol se sportovním diferenciálem, dynamické řízení, sportovní podvozek s adaptivními tlumiči a diodové Matrix světlomety.

Nové Audi RS 4 Avant je v pořadí již čtvrtou generací takto označeného automobilu. První generace dorazila v roce 1999 jako nástupce legendárního Audi RS2 Avant vyvinutého s Porsche, poháněl ji 2,7litrový šestiválec biturbo s 280 kW, který byl kombinován s šestistupňovým manuálem. Následující dvě generace přešly na 4,2litrový atmosférický osmiválec, aby se ve čtvrté generaci RS 4 vrátila ke svým šestiválcovým kořenům.

David Bureš
Diskuze (4)
Avatar - lamal
15. 2. 2018 00:24
Pekelna micina
Zislo by sa napisat aspon, ze to je generacia B9, ale budis ...

Koncern fakt niee, ale musim uznat ze vyzera najlepsie zo vsetkych, ako taka B5, ale B7+B8 cele zle, B9 vyzera fakt dobre, vyvazene, prepracovane a muskulaturne bez onej podivnej tazkopadnosti... muscle atlet a fakt premakany, trochu vylinkovany, ale funguje to... vec dalsia MQB EVO + tam tie vykony + karbon keramicke + sport diff to bude asi dost maso, sice nie pure drive, ale konecne by sa dalo nazvat - naskok vdaka technike :-)
Avatar - white label
14. 2. 2018 21:59
Re: Co chytis to poseres
Jo, bohužel je to tak a ne jinak...
14. 2. 2018 16:07
Co chytis to poseres
Bures oprav si tu maximalku v tej tabulke