Nové Clio Renault Sport: 145 kW ze dvou litrů bez přeplňování

Nové Clio Renault Sport: 145 kW ze dvou litrů bez přeplňování

 
 

Renault zveřejnil podrobnosti o novém sportovním Cliu, které pokračuje v tradici malých rychlých Renaultů. Francouzský Renault dokazuje svou technologickou kompetenci zavedením atmosférického zážehového čtyřválce 1998 cm3 o vysokém měrném výkonu.

Renault zveřejnil podrobnosti o novém sportovním Cliu, které pokračuje v tradici malých rychlých Renaultů. Francouzský Renault jako úspěšný účastník závodů formule 1 dokazuje svou technologickou kompetenci zavedením atmosférického zážehového čtyřválce 1998 cm3 o vysokém měrném výkonu.

Nové Clio Renault Sport (tak zní oficiální název) je, jak už tomu v této třídě bývá, vizuálně odlišeno od konfekčních reprezentantů této řady. Atleticky vymodelované díly karoserie proměňují auto roku v dravý hatchback, který nejen sportovně vypadá, ale také se tak má chovat.

Automobil s vnějšími rozměry 3991 x 1768 x 1484 mm, rozvorem 2585 mm (+ 10 mm) a většími rozchody kol (1520 (+48 mm)/1520 mm (+50 mm)) má širší přední i zadní blatníky, které pojmou kola s pneumatikami 215/45 R17. Vedle změn na podvozku a vnějších karosářských dílech byla vyměněna také podlaha v zadní části vozu. Původní díl s prolisem na rezervní kolo byl nahrazen plochou podlahou bez prolisu, která uvolnila místo pod vozem pro sportovní výfukovou soustavu se dvěma koncovkami.

V nabídce bude 5 exkluzivních barevných odstínů karoserie: dvě nemetalické barvy (červená Toro a modrá Dynamic) a tři metalické (modrá Monaco, černá Deep a šedá Makaha).

Novinkou tohoto Clia je zadní difuzor na podlaze a zádi vozu, při jehož návrhu byly využívány zkušenosti se stejným principem používaným dlouhá léta ve formulových disciplínách. Tvarování spodní části vozu má omezit vztlakové síly na zadní nápravě ve vysokých rychlostech, pomocí generování oblasti s nízkým tlakem při jízdě. Konkrétně u Clia je dosaženo přítlaku odpovídajícímu zatížení zádě hmotností až 70 kg, aniž by bylo třeba využít záďového spojleru, který by negativně ovlivnil propracovanou aerodynamiku vozu. Aby byl efekt difuzoru maximálně využit, jsou koncovky výfuku integrální součástí tvarování zadního nárazníku.

Za předními koly jsou umístěny ventilační otvory (nejde tedy jen o stylistický prvek), které podporují proudění vzduchu motorovým prostorem a optimalizují jak chlazení tak aerodynamický odpor.

Rychlé Clio dostalo pochopitelně vylepšený podvozek, který bude lépe odpovídat zaměření vozu. Přední náprava má novou konstrukci využívající řady dílů z hliníkové slitiny. Tzv. dvouosá geometrie omezuje vlivy sil vznikajících při akceleraci vozu s předním pohonem v zatáčce. Osa řízení je zcela nezávislá na geometrii kola při propružení, na rozdíl od klasického zavěšení McPherson, kde je osa natáčení kola tvořena spojnicí uchycení ve spodním rameni a bodem uchycení tlumiče v karoserii. Zadní náprava dostala tužší torzně poddajnou příčku a o 25 % tužší stabilizátor.

Brzdová soustava staví na kotoučových brzdách Brembo s průměrem 312 mm vpředu (vrtané kotouče, čtyřpístkové třmeny) a 300 mm vzadu.

Zřejmě největší novinkou Clia Renault Sport je nový čtyřválec 2.0 16V, který dává řidiči k dispozici 145 kW při 7250 ot./min a 215 Nm při 5500 ot./min. Nejvyšší otáčky motoru činí 7500 ot./min. Litrový výkon se díky mnoha změnám přiblížil k výborné hodnotě 100 k/l, aniž by bylo nutné zařadit do konstrukce motoru některý ze způsobů přeplňování.

Optimální odezva motoru během celého otáčkového spektra byla jedním z hlavních cílů konstruktérů. Ti se zaměřili mj. na zlepšení vnitřní aerodynamiky motoru, kalibraci vaček (zdvih ventilů 11,5 mm místo původních 9 mm), tvar spalovacího prostoru se zvýšeným kompresním poměrem 11,5:1 a návrh plynule variabilního časování ventilů.

Nová šestistupňová převodovka je první svého druhu v rámci aliance Renault Nissan, která dokáže přenášet točivý moment až 240 Nm. Clio Reanault Sport s ní dokáže akcelerovat díky krátkým převodů a výkonnému motoru za 6,9 s z 0 na 100 km/h, kilometr s pevným startem zvládá za 27,5 sekund a nejvyšší konstrukční rychlost činí 215 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném jízdním cyklu má dosahovat 8,9 l/100 km.

Spolupracujeme s TipCars.com
Internet Mall výrazně snížil ztrátu Internet Mall výrazně snížil ztrátu

Internetový prodejce Internet Mall provozující e-shop…

Zeman: Obsazení ministerstva zahraničí je uzavřenou otázkou Zeman: Obsazení ministerstva zahraničí je uzavřenou otázkou

Prezident Miloš Zeman považuje v současné chvíli otázku…

Migrace jako lidské právo? Maďarsko se chystá vystoupit z globálního paktu OSN Migrace jako lidské právo? Maďarsko se chystá vystoupit z globálního paktu OSN

Maďarsko zahájí proceduru odchodu z jednání OSN o…

Glosa Martina Čabana: Ministryně bez programu Glosa Martina Čabana: Ministryně bez programu

Ten kontrast mezi rezignacemi ministrů kvůli akademickému…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nové Clio Renault Sport: 145 kW ze dvou…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda 110 Super Sport: Domácí UFO skončilo jako Ferat Vampire Škoda 110 Super Sport: Domácí UFO skončilo jako Ferat Vampire

Placatou Škodu z počátku 70. let si většina z nás…

Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další? Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další?

Umíte si představit Prius navržený Toyotou v 70. letech,…

 



Evropské Automobily roku: Renault Clio (2006) Evropské Automobily roku: Renault Clio (2006)

Třetí generace Clia komerčním úspěchem navázala na své…

Video: Zajíc jako účastník rallye Video: Zajíc jako účastník rallye

Velikonoční svátky jsou v plném proudu a jedním z jejich…

 



 
Opel Insignia GSi 2.0 CDTI 8A 4x4 – Krásná, ale opravdu sportovní?

TEST: Opel Insignia GSi 2.0 CDTI 8A 4x4 – Krásná, ale opravdu sportovní?

Dnes 12:56

Prahnete-li po vlajkové lodi Opelu v ostřejším provedení, řešením je verze GSi. Jak moc se vyplatí manažerům s oblibou sportovat?




Blesk.cz

Bestiální byznys u Berouska: Tygry vařili 5-12 dní, preparátora chytili při kuchání

Bestiální byznys u Berouska: Tygry vařili 5-12 dní,…

Byznys kolem Berouskova zooparku, kde se mělo obchodovat s mrtvými tygry, nabírá hrůzných rozměrů. Každou šelmu…

David Gránský z Tváře: Svatba? Řekla ANO! Gratulace slavných se jenom hrnou

David Gránský z Tváře: Svatba? Řekla ANO! Gratulace…

Herec a zpěvák David Gránský (26) se rozhodl do toho praštit. Požádal totiž o ruku svoji přítelkyni Nikolu a je…

 

iSport.cz

Pešán sbíral inspiraci v Bostonu: Učil jsem se. A Říha je dobrá volba!

Pešán sbíral inspiraci v Bostonu: Učil jsem se. A…

Pod Ještědem do toho šlápli. Venku ke třicítce, jenže když máte co napravovat, nehledí se na žár. V Liberci, kde…

ANALÝZA: Sparta hledá cestu ze tmy. Co řeší na hřišti i uvnitř klubu?

ANALÝZA: Sparta hledá cestu ze tmy. Co řeší na…

Po skončení minulé sezony Letná potemněla. Konečná pátá příčka v lize přitáhla nad sparťanský svatostánek…

 

Reflex.cz

Ministr Krčál kvůli opsané diplomce rezignoval zbytečně!

Ministr Krčál kvůli opsané diplomce rezignoval zbytečně!

Ministr práce a sociálních věcí Petr Krčál z ČSSD se stal obětí tak nechutné mediální štvanice kvůli shodám…

Terry Gilliam: Mrtvý už jsem byl a dostal za to 2 krabice vína. Znovu zažít to ale nechci!

Terry Gilliam: Mrtvý už jsem byl a dostal za to 2…

Asi nejzajímavější na setkání s Terrym Gilliamem (77) je, že se neustále směje. Chichotá se, když se mu nedaří,…