Nové Clio Renault Sport: 145 kW ze dvou litrů bez přeplňování

Nové Clio Renault Sport: 145 kW ze dvou litrů bez přeplňování

 
 

Renault zveřejnil podrobnosti o novém sportovním Cliu, které pokračuje v tradici malých rychlých Renaultů. Francouzský Renault dokazuje svou technologickou kompetenci zavedením atmosférického zážehového čtyřválce 1998 cm3 o vysokém měrném výkonu.

Renault zveřejnil podrobnosti o novém sportovním Cliu, které pokračuje v tradici malých rychlých Renaultů. Francouzský Renault jako úspěšný účastník závodů formule 1 dokazuje svou technologickou kompetenci zavedením atmosférického zážehového čtyřválce 1998 cm3 o vysokém měrném výkonu.

Nové Clio Renault Sport (tak zní oficiální název) je, jak už tomu v této třídě bývá, vizuálně odlišeno od konfekčních reprezentantů této řady. Atleticky vymodelované díly karoserie proměňují auto roku v dravý hatchback, který nejen sportovně vypadá, ale také se tak má chovat.

Automobil s vnějšími rozměry 3991 x 1768 x 1484 mm, rozvorem 2585 mm (+ 10 mm) a většími rozchody kol (1520 (+48 mm)/1520 mm (+50 mm)) má širší přední i zadní blatníky, které pojmou kola s pneumatikami 215/45 R17. Vedle změn na podvozku a vnějších karosářských dílech byla vyměněna také podlaha v zadní části vozu. Původní díl s prolisem na rezervní kolo byl nahrazen plochou podlahou bez prolisu, která uvolnila místo pod vozem pro sportovní výfukovou soustavu se dvěma koncovkami.

V nabídce bude 5 exkluzivních barevných odstínů karoserie: dvě nemetalické barvy (červená Toro a modrá Dynamic) a tři metalické (modrá Monaco, černá Deep a šedá Makaha).

Novinkou tohoto Clia je zadní difuzor na podlaze a zádi vozu, při jehož návrhu byly využívány zkušenosti se stejným principem používaným dlouhá léta ve formulových disciplínách. Tvarování spodní části vozu má omezit vztlakové síly na zadní nápravě ve vysokých rychlostech, pomocí generování oblasti s nízkým tlakem při jízdě. Konkrétně u Clia je dosaženo přítlaku odpovídajícímu zatížení zádě hmotností až 70 kg, aniž by bylo třeba využít záďového spojleru, který by negativně ovlivnil propracovanou aerodynamiku vozu. Aby byl efekt difuzoru maximálně využit, jsou koncovky výfuku integrální součástí tvarování zadního nárazníku.

Za předními koly jsou umístěny ventilační otvory (nejde tedy jen o stylistický prvek), které podporují proudění vzduchu motorovým prostorem a optimalizují jak chlazení tak aerodynamický odpor.

Rychlé Clio dostalo pochopitelně vylepšený podvozek, který bude lépe odpovídat zaměření vozu. Přední náprava má novou konstrukci využívající řady dílů z hliníkové slitiny. Tzv. dvouosá geometrie omezuje vlivy sil vznikajících při akceleraci vozu s předním pohonem v zatáčce. Osa řízení je zcela nezávislá na geometrii kola při propružení, na rozdíl od klasického zavěšení McPherson, kde je osa natáčení kola tvořena spojnicí uchycení ve spodním rameni a bodem uchycení tlumiče v karoserii. Zadní náprava dostala tužší torzně poddajnou příčku a o 25 % tužší stabilizátor.

Brzdová soustava staví na kotoučových brzdách Brembo s průměrem 312 mm vpředu (vrtané kotouče, čtyřpístkové třmeny) a 300 mm vzadu.

Zřejmě největší novinkou Clia Renault Sport je nový čtyřválec 2.0 16V, který dává řidiči k dispozici 145 kW při 7250 ot./min a 215 Nm při 5500 ot./min. Nejvyšší otáčky motoru činí 7500 ot./min. Litrový výkon se díky mnoha změnám přiblížil k výborné hodnotě 100 k/l, aniž by bylo nutné zařadit do konstrukce motoru některý ze způsobů přeplňování.

Optimální odezva motoru během celého otáčkového spektra byla jedním z hlavních cílů konstruktérů. Ti se zaměřili mj. na zlepšení vnitřní aerodynamiky motoru, kalibraci vaček (zdvih ventilů 11,5 mm místo původních 9 mm), tvar spalovacího prostoru se zvýšeným kompresním poměrem 11,5:1 a návrh plynule variabilního časování ventilů.

Nová šestistupňová převodovka je první svého druhu v rámci aliance Renault Nissan, která dokáže přenášet točivý moment až 240 Nm. Clio Reanault Sport s ní dokáže akcelerovat díky krátkým převodů a výkonnému motoru za 6,9 s z 0 na 100 km/h, kilometr s pevným startem zvládá za 27,5 sekund a nejvyšší konstrukční rychlost činí 215 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném jízdním cyklu má dosahovat 8,9 l/100 km.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Majetkový úřad uspěl v soudním sporu s firmou spoluvlastněnou Václavem Fischerem Majetkový úřad uspěl v soudním sporu s firmou spoluvlastněnou Václavem Fischerem

Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových (ÚZSVM)…

Komentář Martina Čabana: Berňák a Babišovo dvojité závaží Komentář Martina Čabana: Berňák a Babišovo dvojité závaží

Pozoruhodným tématem předvolebního boje se stala Finanční…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

 



Evropské Automobily roku: Renault Clio (2006) Evropské Automobily roku: Renault Clio (2006)

Třetí generace Clia komerčním úspěchem navázala na své…

Video: Zajíc jako účastník rallye Video: Zajíc jako účastník rallye

Velikonoční svátky jsou v plném proudu a jedním z jejich…

 



 
Mercedes-Benz S 400 d 4Matic – Nafta v řadě!

TEST: Mercedes-Benz S 400 d 4Matic – Nafta znovu v řadě! Co to přineslo?

Dnes 09:51

Je to sice jeden z nejméně nápadných faceliftů, o slušnou revoluci však přesto jde. Vznětové vidlicové jednotky nahrazují zbrusu nové řadové motory!




Blesk.cz

Květu Fialovou (88) převezli do nemocnice, její stav je velmi vážný!

Květu Fialovou (88) převezli do nemocnice, její stav…

Herečka Květa Fialová (88), která se už několik let potýká s Alzheimerovou chorobou ve specializovaném centru,…

Neuvěřitelná operace v Motole: Batole (1) s mechanickým srdcem se dočkalo záchrany

Neuvěřitelná operace v Motole: Batole (1) s…

Čtyři měsíce strachu s mimotělním mechanickým srdcem strávilo ve Fakultní nemocnici v Motole dítě, které čekalo…

 

iSport.cz

Gebre Selassie: spousta šancí, žádný gól! Po zápase vtipně reagoval

Gebre Selassie: spousta šancí, žádný gól! Po zápase…

Werder Brémy nezažívá dobrý vstup do sezony. Klub, v němž působí i tři čeští hráči Theodor Gebre Selassie, Jiří…

Brabec o Spartě: Fanoušci musí dát nové strategii čas, hráči jim to vrátí

Brabec o Spartě: Fanoušci musí dát nové strategii…

Se Spartou vyhrál v roce 2014 ligu i pohár a o dva roky později se vydal na svoje první zahraniční angažmá.…

 

Reflex.cz

Menší prsa, více špíny a divočiny. Nový Tomb Raider se představuje v první ukázce

Menší prsa, více špíny a divočiny. Nový Tomb Raider…

Jedna z nejvíce sexy postav videoherní historie Lara Croft se dočká svého filmového restartu. Po dlouhých 15…

Čínský problém: chatovací robot začal pomlouvat komunistickou stranu. Vypnuli ho

Čínský problém: chatovací robot začal pomlouvat…

Dvojice „chatbotů“, softwarových robotů schopných komunikovat s lidmi, byla v Číně vyřazena z provozu poté, co…