Nové Clio Renault Sport: 145 kW ze dvou litrů bez přeplňování

Nové Clio Renault Sport: 145 kW ze dvou litrů bez přeplňování

 
 

Renault zveřejnil podrobnosti o novém sportovním Cliu, které pokračuje v tradici malých rychlých Renaultů. Francouzský Renault dokazuje svou technologickou kompetenci zavedením atmosférického zážehového čtyřválce 1998 cm3 o vysokém měrném výkonu.

Renault zveřejnil podrobnosti o novém sportovním Cliu, které pokračuje v tradici malých rychlých Renaultů. Francouzský Renault jako úspěšný účastník závodů formule 1 dokazuje svou technologickou kompetenci zavedením atmosférického zážehového čtyřválce 1998 cm3 o vysokém měrném výkonu.

Nové Clio Renault Sport (tak zní oficiální název) je, jak už tomu v této třídě bývá, vizuálně odlišeno od konfekčních reprezentantů této řady. Atleticky vymodelované díly karoserie proměňují auto roku v dravý hatchback, který nejen sportovně vypadá, ale také se tak má chovat.

Automobil s vnějšími rozměry 3991 x 1768 x 1484 mm, rozvorem 2585 mm (+ 10 mm) a většími rozchody kol (1520 (+48 mm)/1520 mm (+50 mm)) má širší přední i zadní blatníky, které pojmou kola s pneumatikami 215/45 R17. Vedle změn na podvozku a vnějších karosářských dílech byla vyměněna také podlaha v zadní části vozu. Původní díl s prolisem na rezervní kolo byl nahrazen plochou podlahou bez prolisu, která uvolnila místo pod vozem pro sportovní výfukovou soustavu se dvěma koncovkami.

V nabídce bude 5 exkluzivních barevných odstínů karoserie: dvě nemetalické barvy (červená Toro a modrá Dynamic) a tři metalické (modrá Monaco, černá Deep a šedá Makaha).

Novinkou tohoto Clia je zadní difuzor na podlaze a zádi vozu, při jehož návrhu byly využívány zkušenosti se stejným principem používaným dlouhá léta ve formulových disciplínách. Tvarování spodní části vozu má omezit vztlakové síly na zadní nápravě ve vysokých rychlostech, pomocí generování oblasti s nízkým tlakem při jízdě. Konkrétně u Clia je dosaženo přítlaku odpovídajícímu zatížení zádě hmotností až 70 kg, aniž by bylo třeba využít záďového spojleru, který by negativně ovlivnil propracovanou aerodynamiku vozu. Aby byl efekt difuzoru maximálně využit, jsou koncovky výfuku integrální součástí tvarování zadního nárazníku.

Za předními koly jsou umístěny ventilační otvory (nejde tedy jen o stylistický prvek), které podporují proudění vzduchu motorovým prostorem a optimalizují jak chlazení tak aerodynamický odpor.

Rychlé Clio dostalo pochopitelně vylepšený podvozek, který bude lépe odpovídat zaměření vozu. Přední náprava má novou konstrukci využívající řady dílů z hliníkové slitiny. Tzv. dvouosá geometrie omezuje vlivy sil vznikajících při akceleraci vozu s předním pohonem v zatáčce. Osa řízení je zcela nezávislá na geometrii kola při propružení, na rozdíl od klasického zavěšení McPherson, kde je osa natáčení kola tvořena spojnicí uchycení ve spodním rameni a bodem uchycení tlumiče v karoserii. Zadní náprava dostala tužší torzně poddajnou příčku a o 25 % tužší stabilizátor.

Brzdová soustava staví na kotoučových brzdách Brembo s průměrem 312 mm vpředu (vrtané kotouče, čtyřpístkové třmeny) a 300 mm vzadu.

Zřejmě největší novinkou Clia Renault Sport je nový čtyřválec 2.0 16V, který dává řidiči k dispozici 145 kW při 7250 ot./min a 215 Nm při 5500 ot./min. Nejvyšší otáčky motoru činí 7500 ot./min. Litrový výkon se díky mnoha změnám přiblížil k výborné hodnotě 100 k/l, aniž by bylo nutné zařadit do konstrukce motoru některý ze způsobů přeplňování.

Optimální odezva motoru během celého otáčkového spektra byla jedním z hlavních cílů konstruktérů. Ti se zaměřili mj. na zlepšení vnitřní aerodynamiky motoru, kalibraci vaček (zdvih ventilů 11,5 mm místo původních 9 mm), tvar spalovacího prostoru se zvýšeným kompresním poměrem 11,5:1 a návrh plynule variabilního časování ventilů.

Nová šestistupňová převodovka je první svého druhu v rámci aliance Renault Nissan, která dokáže přenášet točivý moment až 240 Nm. Clio Reanault Sport s ní dokáže akcelerovat díky krátkým převodů a výkonnému motoru za 6,9 s z 0 na 100 km/h, kilometr s pevným startem zvládá za 27,5 sekund a nejvyšší konstrukční rychlost činí 215 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném jízdním cyklu má dosahovat 8,9 l/100 km.

Spolupracujeme s TipCars.com
Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu

Horní komora polského parlamentu, Senát, dnes v noci…

Devět gigantů, které brázdí moře: od obří jachty po největší nákladní loď světa Devět gigantů, které brázdí moře: od obří jachty po největší nákladní loď světa

Podívejte se na devět největších lodí různých kategorií.…

Komentář: Realitní bublina je opět ve hře Komentář: Realitní bublina je opět ve hře

Ve středu byla zveřejněna statistika Eurostatu vývoje cen…

Češi mohou opravit největší rafinérii v Iráku. Obnova země má tlumit migraci Češi mohou opravit největší rafinérii v Iráku. Obnova země má tlumit migraci

Irácký velvyslanec Valíd Šiltágh vyzval české firmy k…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 



Evropské Automobily roku: Renault Clio (2006) Evropské Automobily roku: Renault Clio (2006)

Třetí generace Clia komerčním úspěchem navázala na své…

Video: Zajíc jako účastník rallye Video: Zajíc jako účastník rallye

Velikonoční svátky jsou v plném proudu a jedním z jejich…

 



 
Velký test filtrů pevných částic pro Škodu Octavia 1.6 TDI. Levný, levnější a žádný

Velký test filtrů pevných částic pro Škodu Octavia 1.6 TDI. Levný, levnější a žádný

Dnes 08:00

Škoda radikálně zlevnila filtry pevných částic. Zároveň však zavedla dvě řady: vedle originální ještě ekonomickou. Už za 10.000 Kč pak pořídíte filtr z Polska. Důkladně jsme jej prověřili.




Blesk.cz

Hogo fogo mejdan očima Františky: Boháči se neshodli

Hogo fogo mejdan očima Františky: Boháči se neshodli

Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary, jenž na počátku prázdnin atraktivně uzavřel společenskou sezónu,…

V sobotu se budeme „ploužit“, čeká nás až 35 °C. Pak přijdou bouřky

V sobotu se budeme „ploužit“, čeká nás až 35 °C. Pak…

Také sobotním dnem nás budou provázet místy silné bouřky. Očekáváme polojasno až oblačno, během dne přibývání…

 

iSport.cz

S Froomem hraje sám ďábel. Dovolil si parádičku a zdravil legendu Tour

S Froomem hraje sám ďábel. Dovolil si parádičku a…

PŘÍMO Z FRANCIE | V naprosté pohodě je na Tour de France obhájce titulu Chris Froome. Až v takové, že si během…

Kučera po debaklu Baníku: Katastrofa! Případné otazníky mám vyřešené

Kučera po debaklu Baníku: Katastrofa! Případné…

Pětigólový ranec si odnesl ostravský Baník z generálky proti druholigovému Třinci. Soupeři, s nímž v minulé…

 

Reflex.cz

Týpek v klobouku Jamiroquai: Od jazzu a funku k disku a zase zpět

Týpek v klobouku Jamiroquai: Od jazzu a funku…

Po sedmi letech strávených hlavně péčí o rodinu a své dvě děti se letos na jaře na hudební scénu vrátil…

Velké Británii dochází vzdušný prostor. Nemá už kudy vést letadla, situace začíná být alarmující

Velké Británii dochází vzdušný prostor. Nemá už kudy…

Ředitel britského Národního úřadu řízení leteckého provozu uvádí, že pokud nedojde ve Velké Británii k radikální…