Nové Clio Renault Sport: 145 kW ze dvou litrů bez přeplňování

Nové Clio Renault Sport: 145 kW ze dvou litrů bez přeplňování

 
 

Renault zveřejnil podrobnosti o novém sportovním Cliu, které pokračuje v tradici malých rychlých Renaultů. Francouzský Renault dokazuje svou technologickou kompetenci zavedením atmosférického zážehového čtyřválce 1998 cm3 o vysokém měrném výkonu.

Renault zveřejnil podrobnosti o novém sportovním Cliu, které pokračuje v tradici malých rychlých Renaultů. Francouzský Renault jako úspěšný účastník závodů formule 1 dokazuje svou technologickou kompetenci zavedením atmosférického zážehového čtyřválce 1998 cm3 o vysokém měrném výkonu.

Nové Clio Renault Sport (tak zní oficiální název) je, jak už tomu v této třídě bývá, vizuálně odlišeno od konfekčních reprezentantů této řady. Atleticky vymodelované díly karoserie proměňují auto roku v dravý hatchback, který nejen sportovně vypadá, ale také se tak má chovat.

Automobil s vnějšími rozměry 3991 x 1768 x 1484 mm, rozvorem 2585 mm (+ 10 mm) a většími rozchody kol (1520 (+48 mm)/1520 mm (+50 mm)) má širší přední i zadní blatníky, které pojmou kola s pneumatikami 215/45 R17. Vedle změn na podvozku a vnějších karosářských dílech byla vyměněna také podlaha v zadní části vozu. Původní díl s prolisem na rezervní kolo byl nahrazen plochou podlahou bez prolisu, která uvolnila místo pod vozem pro sportovní výfukovou soustavu se dvěma koncovkami.

V nabídce bude 5 exkluzivních barevných odstínů karoserie: dvě nemetalické barvy (červená Toro a modrá Dynamic) a tři metalické (modrá Monaco, černá Deep a šedá Makaha).

Novinkou tohoto Clia je zadní difuzor na podlaze a zádi vozu, při jehož návrhu byly využívány zkušenosti se stejným principem používaným dlouhá léta ve formulových disciplínách. Tvarování spodní části vozu má omezit vztlakové síly na zadní nápravě ve vysokých rychlostech, pomocí generování oblasti s nízkým tlakem při jízdě. Konkrétně u Clia je dosaženo přítlaku odpovídajícímu zatížení zádě hmotností až 70 kg, aniž by bylo třeba využít záďového spojleru, který by negativně ovlivnil propracovanou aerodynamiku vozu. Aby byl efekt difuzoru maximálně využit, jsou koncovky výfuku integrální součástí tvarování zadního nárazníku.

Za předními koly jsou umístěny ventilační otvory (nejde tedy jen o stylistický prvek), které podporují proudění vzduchu motorovým prostorem a optimalizují jak chlazení tak aerodynamický odpor.

Rychlé Clio dostalo pochopitelně vylepšený podvozek, který bude lépe odpovídat zaměření vozu. Přední náprava má novou konstrukci využívající řady dílů z hliníkové slitiny. Tzv. dvouosá geometrie omezuje vlivy sil vznikajících při akceleraci vozu s předním pohonem v zatáčce. Osa řízení je zcela nezávislá na geometrii kola při propružení, na rozdíl od klasického zavěšení McPherson, kde je osa natáčení kola tvořena spojnicí uchycení ve spodním rameni a bodem uchycení tlumiče v karoserii. Zadní náprava dostala tužší torzně poddajnou příčku a o 25 % tužší stabilizátor.

Brzdová soustava staví na kotoučových brzdách Brembo s průměrem 312 mm vpředu (vrtané kotouče, čtyřpístkové třmeny) a 300 mm vzadu.

Zřejmě největší novinkou Clia Renault Sport je nový čtyřválec 2.0 16V, který dává řidiči k dispozici 145 kW při 7250 ot./min a 215 Nm při 5500 ot./min. Nejvyšší otáčky motoru činí 7500 ot./min. Litrový výkon se díky mnoha změnám přiblížil k výborné hodnotě 100 k/l, aniž by bylo nutné zařadit do konstrukce motoru některý ze způsobů přeplňování.

Optimální odezva motoru během celého otáčkového spektra byla jedním z hlavních cílů konstruktérů. Ti se zaměřili mj. na zlepšení vnitřní aerodynamiky motoru, kalibraci vaček (zdvih ventilů 11,5 mm místo původních 9 mm), tvar spalovacího prostoru se zvýšeným kompresním poměrem 11,5:1 a návrh plynule variabilního časování ventilů.

Nová šestistupňová převodovka je první svého druhu v rámci aliance Renault Nissan, která dokáže přenášet točivý moment až 240 Nm. Clio Reanault Sport s ní dokáže akcelerovat díky krátkým převodů a výkonnému motoru za 6,9 s z 0 na 100 km/h, kilometr s pevným startem zvládá za 27,5 sekund a nejvyšší konstrukční rychlost činí 215 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném jízdním cyklu má dosahovat 8,9 l/100 km.

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala

Český ceník Dacie Duster zatím není k dispozici, a podle…

Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík

Konfigurátor Lamborghini Urus ukazuje poměrně zajímavé…

 



Evropské Automobily roku: Renault Clio (2006) Evropské Automobily roku: Renault Clio (2006)

Třetí generace Clia komerčním úspěchem navázala na své…

Video: Zajíc jako účastník rallye Video: Zajíc jako účastník rallye

Velikonoční svátky jsou v plném proudu a jedním z jejich…

 



 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Včera

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na dodavatele potravin

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na…

Řetězec Globus dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 183 milionů korun, a to za porušení…

 

iSport.cz

Bojovník! Kouč Sevilly 16 dní po operaci rakoviny překvapil na lavičce

Bojovník! Kouč Sevilly 16 dní po operaci rakoviny…

Trenér fotbalistů Sevilly Eduardo Berizzo, bojující s rakovinou prostaty, se pouhých 16 dnů po operaci vrátil ke…

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach porazil Hamburk

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach…

Na spolupráci se slavnějším bratrem Edenem v Chelsea nedošlo, Thorgan Hazard si ale získává jméno v německém…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…