Nové Clio Renault Sport: 145 kW ze dvou litrů bez přeplňování

Nové Clio Renault Sport: 145 kW ze dvou litrů bez přeplňování

 
 

Renault zveřejnil podrobnosti o novém sportovním Cliu, které pokračuje v tradici malých rychlých Renaultů. Francouzský Renault dokazuje svou technologickou kompetenci zavedením atmosférického zážehového čtyřválce 1998 cm3 o vysokém měrném výkonu.

Renault zveřejnil podrobnosti o novém sportovním Cliu, které pokračuje v tradici malých rychlých Renaultů. Francouzský Renault jako úspěšný účastník závodů formule 1 dokazuje svou technologickou kompetenci zavedením atmosférického zážehového čtyřválce 1998 cm3 o vysokém měrném výkonu.

Nové Clio Renault Sport (tak zní oficiální název) je, jak už tomu v této třídě bývá, vizuálně odlišeno od konfekčních reprezentantů této řady. Atleticky vymodelované díly karoserie proměňují auto roku v dravý hatchback, který nejen sportovně vypadá, ale také se tak má chovat.

Automobil s vnějšími rozměry 3991 x 1768 x 1484 mm, rozvorem 2585 mm (+ 10 mm) a většími rozchody kol (1520 (+48 mm)/1520 mm (+50 mm)) má širší přední i zadní blatníky, které pojmou kola s pneumatikami 215/45 R17. Vedle změn na podvozku a vnějších karosářských dílech byla vyměněna také podlaha v zadní části vozu. Původní díl s prolisem na rezervní kolo byl nahrazen plochou podlahou bez prolisu, která uvolnila místo pod vozem pro sportovní výfukovou soustavu se dvěma koncovkami.

V nabídce bude 5 exkluzivních barevných odstínů karoserie: dvě nemetalické barvy (červená Toro a modrá Dynamic) a tři metalické (modrá Monaco, černá Deep a šedá Makaha).

Novinkou tohoto Clia je zadní difuzor na podlaze a zádi vozu, při jehož návrhu byly využívány zkušenosti se stejným principem používaným dlouhá léta ve formulových disciplínách. Tvarování spodní části vozu má omezit vztlakové síly na zadní nápravě ve vysokých rychlostech, pomocí generování oblasti s nízkým tlakem při jízdě. Konkrétně u Clia je dosaženo přítlaku odpovídajícímu zatížení zádě hmotností až 70 kg, aniž by bylo třeba využít záďového spojleru, který by negativně ovlivnil propracovanou aerodynamiku vozu. Aby byl efekt difuzoru maximálně využit, jsou koncovky výfuku integrální součástí tvarování zadního nárazníku.

Za předními koly jsou umístěny ventilační otvory (nejde tedy jen o stylistický prvek), které podporují proudění vzduchu motorovým prostorem a optimalizují jak chlazení tak aerodynamický odpor.

Rychlé Clio dostalo pochopitelně vylepšený podvozek, který bude lépe odpovídat zaměření vozu. Přední náprava má novou konstrukci využívající řady dílů z hliníkové slitiny. Tzv. dvouosá geometrie omezuje vlivy sil vznikajících při akceleraci vozu s předním pohonem v zatáčce. Osa řízení je zcela nezávislá na geometrii kola při propružení, na rozdíl od klasického zavěšení McPherson, kde je osa natáčení kola tvořena spojnicí uchycení ve spodním rameni a bodem uchycení tlumiče v karoserii. Zadní náprava dostala tužší torzně poddajnou příčku a o 25 % tužší stabilizátor.

Brzdová soustava staví na kotoučových brzdách Brembo s průměrem 312 mm vpředu (vrtané kotouče, čtyřpístkové třmeny) a 300 mm vzadu.

Zřejmě největší novinkou Clia Renault Sport je nový čtyřválec 2.0 16V, který dává řidiči k dispozici 145 kW při 7250 ot./min a 215 Nm při 5500 ot./min. Nejvyšší otáčky motoru činí 7500 ot./min. Litrový výkon se díky mnoha změnám přiblížil k výborné hodnotě 100 k/l, aniž by bylo nutné zařadit do konstrukce motoru některý ze způsobů přeplňování.

Optimální odezva motoru během celého otáčkového spektra byla jedním z hlavních cílů konstruktérů. Ti se zaměřili mj. na zlepšení vnitřní aerodynamiky motoru, kalibraci vaček (zdvih ventilů 11,5 mm místo původních 9 mm), tvar spalovacího prostoru se zvýšeným kompresním poměrem 11,5:1 a návrh plynule variabilního časování ventilů.

Nová šestistupňová převodovka je první svého druhu v rámci aliance Renault Nissan, která dokáže přenášet točivý moment až 240 Nm. Clio Reanault Sport s ní dokáže akcelerovat díky krátkým převodů a výkonnému motoru za 6,9 s z 0 na 100 km/h, kilometr s pevným startem zvládá za 27,5 sekund a nejvyšší konstrukční rychlost činí 215 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném jízdním cyklu má dosahovat 8,9 l/100 km.

Spolupracujeme s TipCars.com
Brexit by neměl ohrozit finanční stabilitu eurozóny, tvrdí ECB Brexit by neměl ohrozit finanční stabilitu eurozóny, tvrdí ECB

Odchod Británie z Evropské unie by neměl představovat…

Lidovce a starosty povede v Praze do voleb Gazdík, dvojkou bude Herman Lidovce a starosty povede v Praze do voleb Gazdík, dvojkou bude Herman

Koalici KDU-ČSL a Starostů a nezávislých (STAN) povede v…

IKEA vymění ředitele, do čela nastoupí Jesper Brodin IKEA vymění ředitele, do čela nastoupí Jesper Brodin

Švédský nábytkářský řetězec IKEA Group jmenoval novým…

Komentář Bohumila Pečinky: Zajímavá bude hlavně koncovka Komentář Bohumila Pečinky: Zajímavá bude hlavně koncovka

Pokud si někdo myslí, že výměnou ministra financí skončí…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Evropské Automobily roku: Renault Clio (2006) Evropské Automobily roku: Renault Clio (2006)

Třetí generace Clia komerčním úspěchem navázala na své…

Video: Zajíc jako účastník rallye Video: Zajíc jako účastník rallye

Velikonoční svátky jsou v plném proudu a jedním z jejich…

 



 
Budoucnost BMW: Autonomita „s mírou”, palivové články a diesel!

Budoucnost BMW: Autonomita „s mírou”, palivové články a diesel!

Dnes 08:00

Bavorská automobilka má v plánu se více zabývat autonomními vozidly. A nejen tím. Tradiční „orientace na řidiče“ však z vozů BMW údajně nevymizí.




Blesk.cz

Jak dnes žije rodina z Dovolené v protektorátu? Děsivé zážitky v nás zůstaly! Vážíme si svobody a jídla

Jak dnes žije rodina z Dovolené v protektorátu?…

 Jsou to dva roky, co rodina Dočekalových a Lustykových žila po dobu dvou měsíců zpět v době protektorátu Čechy…

Cisterna s 28 tunami cementu se zřítila ze srázu na Chrudimsku: Řidič jako zázrakem přežil

Cisterna s 28 tunami cementu se zřítila ze srázu na…

Rychlá jízda se málem stala osudnou řidiči cisterny z ciziny. V nebezpečném úseku na Chrudimsku se v sobotu i s…

 

iSport.cz

United můžou ve finále pomoci Zlínu. Jde jim o peníze či Griezmanna

United můžou ve finále pomoci Zlínu. Jde jim o…

Již dnes usednou fotbalisté, vedení i fanoušci Zlína k televizi a budou fandit Manchesteru United. Pokud totiž…

Hotovo! Vukadinovič jde do Sparty, Jugas upřednostnil Slavii

Hotovo! Vukadinovič jde do Sparty, Jugas upřednostnil Slavii

Přestupová sága dvou zlínských hvězd končí. Stoper Jakub Jugas (24) podepsal tříletý kontrakt se Slavií a…

 

Reflex.cz

Nový policejní prezident i likvidátor Sobotky. Internet si dělá legraci z Kajínkova propuštění

Nový policejní prezident i likvidátor Sobotky.…

Je to pár hodin, co se Jiří Kajínek zjevil před zástupem novinářů ve svítivě zeleném tílku a po 23 letech poprvé…

Polepšení bojovníci: Co bude s příslušníky kolumbijských geril ve výslužbě?

Polepšení bojovníci: Co bude s příslušníky…

Letos po více než padesáti letech podepsala kolumbijská vláda s nejstarší gerilou v zemi FARC dohodu o příměří.…