Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Suzuki Jimny zachyceno ze všech stran! Vypadá jako zmenšený Mercedes

David Bureš
Diskuze (11)
Po 20 letech se kariéra třetí generace Suzuki Jimny blíží ke konci. Nástupce si uchová hranatou karoserii, pod retro kabátem ale najdeme moderní techniku.

Suzuki se připravuje na mezigenerační výměnu svého legendárního modelu Jimny. Příchod nové generace maličkého offroadu bude patřit mezi důležité události automobilového světa, vždyť dnešní provedení je na trhu už bezmála 20 let. Po v létě uniklých nákresech novinky tu máme nové Jimny na videu, hezky v pohybu, ze všech stran. Podle dostupných zpráv se světu poprvé ukáže již tento měsíc, na letošním tokijském autosalonu.

Vzhled nového Jimny sice zůstává ukryt pod vrstvou kamufláže, přesto je jasně patrné uchování typické hranaté karoserie. Třídveřový offroad bude svojí siluetou evokovat mnohem větší Mercedes-Benz G, vpředu jej bude zdobit charakteristická maska chladiče, na zádi nebude chybět rezervní kolo. Zajímavým detailem pak bude „prolomené“ boční prosklení, což bude jeden z mála ozdobných prvků jinak přísně účelně navrženého vozidla.

Charakter předchůdců si automobil rozhodně uchová, Suzuki nové Jimny vyvíjí s ohledem na zkušenosti stávajících majitelů. Ti nejvíce oceňují jeho terénní schopnosti, na kterých se nic zhoršovat nebude. Redukční převodovka nebo pohon všech kol tak zůstanou zachovány, stejně jako žebřinový rám.

Přesto se auto přizpůsobí dnešnímu světu a uvnitř nabídne třeba multimediální systém s dotykovou obrazovkou. Měl by být také pohodlnější na běžných silnicích, čemuž mělo pomoci testování na britských silnicích. A bude také stylovější, díky různým barevným kombinacím.

Navíc se údajně počítá se zástavbou přeplňovaného motoru, konkrétně tříválce 1.0 BoosterJet. K dispozici by měl být také atmosférický agregát – v Evropě patrně půjde o dvanáctistovku z Ignise.

Suzuki Jimny se sice vyrábí již od dubna 1970, chystaná novinka ale bude v pořadí teprve čtvrtou generací. Všichni předchůdci na poměry automobilového světa dosáhli úctyhodného věku, první generace vydržela ve výrobě 11 let, druhá (známá také jako Samurai) 17 let a třetí se prodává dokonce takřka 20 let. Vyrábět se začala v lednu 1998.

David Bureš
Diskuze (11)
Avatar - LuCZiano
13. 10. 2017 16:09
stopka
Ten borec tu stopku v tom videu nějak přehlédnul :-)
Avatar - Beefcake
13. 10. 2017 11:01
Re: Samurai pro 21. století
Samuraja som vcera obdivoval zaparkovaneho na nasej ulici. Pekne auticko.
Ale ked odisiel, ostala po nom velka kaluz oleja, mozno aj 0.5litra..... Ktoru som si samozrejme vsimol az vtedy, ked som do nej vbehol zadnym kolesom pri parkovani.
Avatar - wakantanka
13. 10. 2017 10:41
Re: Samurai pro 21. století
:yes: :yes: :yes: :-) tak ale bulvárny nadpis robí kliky :-)
12. 10. 2017 21:27
Samurai pro 21. století
Spíš než Gečko v tom vidím moderní reinkarnaci Samuraie. A u Suzuki si to jistě myslí také :-).
Avatar - Beefcake
12. 10. 2017 21:23
Re: zatiaľ dobré
Dizel nestaci, musi to byt dCi.