Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový diesel Renault 2.0 dCi: další útok na TDI

Ondřej Láník
Diskuze (36)
Francouzské Renaulty a japonské Nissany se brzy dočkají moderního dieselu, který se zařadí na současnou špičku v objemové kategorii do dvou litrů.

Francouzské Renaulty a japonské Nissany se brzy dočkají moderního dieselu, který se zařadí na současnou špičku v objemové kategorii do dvou litrů.

Renault na letošní podzim přichystal premiéru nového motoru 2.0 dCi, který nahradí starší agregáty hned v několika modelových řadách. V novém motoru najdeme vše, co je v současnosti spojováno s posledním technickým vývojem v oblasti vznětových motorů pro osobní automobily: piezoelektrické vstřikovače, čtyřventilový rozvod a dokonce také vyvažovací hřídele. Renault předpokládá, že se s novým agregátem dostane na špičku segmentu díky vysokým výkonům, vylepšením vnitřní aerodynamiky motoru a také díky zásadně vylepšeným akustickým vlastnostem.

Nový motor s interním označením M9R má zdvihový objem 1995 cm3, vrtání 84 a zdvih 90 mm, kompresní poměr 16:1. Čtyřventilový rozvod je obsluhován dvěma vačkovými hřideli, poháněnými řetezovým převodem od klikové hřídele. Zajímavostí je, že sací a výfukový ventil jsou vždy proti sobě, takže každý z vačkových hřídelů ovládá jeden sací a jeden výfukový ventil, což je uspořádání, které usnadní výměnu směsi ve válci.

Vstřikování common-rail s piezoelektrickými vstřikovači, které je schopno pracovat až s pěti vstřiky během pracovního cyklu, dodává Bosch. Vedle rozdělení hlavní dávky paliva na několik vstřiků, se na zklidnění chodu vznětového motoru podílí také dvojice vyvažovacích hřídelů.

Na trhu se nejdříve objeví Renault Laguna s motorem 2.0 dCi (110 kW), s motorem jehož nejvyšší točivý moment činí 340 Nm při 2000 ot./min. S tímto agregátem dokáže Laguna zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,9 s, ale kombinovaná spotřeba paliva činí jen 5,8 l/100 km.

Nejvýkonnější verze motoru 2.0 dCi bude disponovat 125 kW a stane se tak podle Renaultu lídrem v rámci této kategorie.

Celková investice do nového motoru činí 500 miliónů Euro, z čehož 200 miliónů připadlo na vývoj, 250 miliónů na výrobní zařízení a 50 miliónů na dodavatele. Motor vzniká v závodě Cléon v Normandii, kde je situována největší motorárna skupiny Renault-Nissan (v roce 2004 vyrobila 856 tisíc motorů a 1,05 milionu převodovek).

Nový motor bude dodáván s novou šestistupňovou manuální převodovkou PK4, která je odvozená od současné PK6, používané ve výkonných vozech koncernu. Nejvyšší točivý moment, která tato převodovka bude schopna přenášet činí 360 Nm.

Ondřej Láník
Diskuze (36)
10. 7. 2005 11:43
Re: Novy R. Alpine
Jo,jo,jo... Člověk zapomíná, máš pravdu.
9. 7. 2005 11:26
Re: Řetěz, převodovka, VW
Tak ti nevím, zda nepíšeš náhodou o ponornejch čerpadlech Ale, že by auto mělo mít naftu... no to je hodně odvážný názor. P.S. Vysvětli to u Ferrari, tohle tam ještě neví.
8. 7. 2005 21:34
Re: Řetěz, převodovka, VW
Pokud ti u snídaně nesmí chybět oblíbený šálek nafty, tak chápu tvou starost. Tohle mě nechává zcela chladným. Motor v osobáku má jet na benzin. Přijde doba, kdy pojedeme na elektřinu, ale naftu, tu uměly doře zpracovávat Zetory v každém JZD (jednotné zemědělské družstvo, pokud jsi nerozorával meze)
8. 7. 2005 21:30
Re: Novy R. Alpine
Alpine... vzpomíním a mlží se mi oči... tmavěmodrá... řídíval ji tu závodník Bobek... legenda. On i auto.