Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Ford Focus: první informace a fotografie

Ondřej Láník
Diskuze (44)
Důležitý Fordův reprezentant v nižší střední třídě - Ford Focus - se dočkal nástupce. Golf i Astra dostanou v Paříži zbrusu nového konkurenta, s umírněnějším vzhledem a velkorysými rozměry.

Design novinky si ponechává základní proporce prvního Focusu. Čelní i zadní sklo jsou ale výrazněji skloněné, karosérie narostla do délky (+168 mm!) i do šířky a úměrně tomu se zvětšil také rozvor (+25 mm). Ostré "New Edge" hrany dostaly decentnější ráz, čelní maska a zejména světlomety mají nyní blíže k Mondeu. Zadní svítilny, které dříve hrály důležitou roli ve vzhledu vozu, jsou nyní méně výrazné.

Nový Ford Focus
 Nový FocusStarý FocusNový FocusStarý Focus
Vnější rozměry3 a 5dveřový hatchback3 a 5dveřový hatchbackkombikombi
Délka [mm]4342417444734454
Šířka [mm]1840170218401702
Výška [mm]1447143014471447
Rozvor [mm]2640261526402615
Zavazadlový prostor
Šírka [mm]1050105011591156
Délka* [mm]92788010421048
Délka** [mm]1530145016701658
Základní objem [l]385350475520
Max. objem po střechu při sklop. sed. [l]1245120515251580

Karosérie nového Focusu je o 10% tužší v krutu než u předchozího modelu. Podvozek a některé další komponenty pocházejí z platformy koncernu Ford, kterou používají například Mazda3, nové Volvo S40 a V50, nebo Focus C-Max. Zadní víceprvková náprava proslavila jízdní vlastnosti prvního vydání a její uplatnění pokračuje se drobnými změnami i v novém Focusu. Focus dostává, podobně jako jiné vozy ve třídě, elektrohydraulický posilovač řízení, s proměnlivým účinkem (závísí na rychlosti jízdy).

Motorová nabídka sestává ze čtyř zážehových motorů, jejichž původ lze hledat v minulé generaci Focusu. Zcela nový je motor 1.6 Ti-VCT (85 kW) je opatřen plně variabilním časováním ventilů, což zvyšuje točivý moment v celém otáčkovém spektru a výkon od 4000 ot./min výše.

Nový Ford Focus
Zážehové motory1,4 16 V1,6 16 V1,6 Ti-VCT2,0 16 V
Uspořádání motoruR4R4R4R4
Zdvihový objem [cm3]1388159615961999
Výkon [kW při ot./min]59 / 570074 / 550085 / 6000106 / 6000
Točivý moment [Nm při ot./min]124/ n.k.d. 150 / 4000155 / 4150185 / 4500
Zrychlení 0 - 100 km/h [s]14,111,9 *10,89,2
Nejvyšší rychlost [km/h]164180 *190206
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,66,7 *6,47,1

Nabídka vznětových motorů je postavena na agregátech, vyvinutých společně se skupinou PSA. Oba motory, 1.6 TDCi (80 kW) i 2.0 TDCi (100 kW) jsou již známé z jiných modelů Fordu nebo vozů značek PSA. Focus dostane také zatím nepříliš obvyklou kombinaci vznětového motoru a převodovky CVT se sedmi předprogramovanými rychlostními stupni a poměrně velkým rozsahem.

Nový Ford Focus
Vznětové motory1,6 TDCi1,6 TDCI CVT2,0 TDCI
Uspořádání motoruR4R4R4
Zdvihový objem [cm3]156015601997
Výkon [kW při ot./min]80 / 400080 / 4000100 / 4000
Točivý moment [Nm při ot./min]240 / 1750240 / 1750320 / 2000
Zrychlení 0 - 100 km/h [s]10,911,59,3
Nejvyšší rychlost [km/h]188183203
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,47,15,6

Interiér povyrostl (jinak to snad dnes ani nemůže být), zvětšil se ale také zavazadlový prostor (nyní 385 l). Schránka před spolujedcem má celých 12 litrů a pojme dokonce i 1,5litrovou lahev, která pak může být chlazena prostřednictvím klimatizace.

Vedle běžných prvků výbavy nově uváděných vozů (navigační systémy, rádia s MP3 přehrávačem a Bluetooth, samočinné odemykání vozu bez klíče, atd.), dostaně Focus zatím neobvyklé příplatkové seřizování polohy pedálů. Servisní intervaly byly prodlouženy na 20.000 km.

Ceny a další podorbnosti budou zveřejněny na pařížském autosalonu 23.září 2004 a my u toho samozřejmě nebudeme chybět.

Hatchbacky by se v Evropě měly prodávat od listopadu letošního roku, kombi pak bude následovat v roce 2005. S větším odstupem příjde kupé-kabrio se skládací pevnou střechou.

Podrobnější informace o novém motoru pro Focus najdete ve starším článku Ford Duratec 1,6 Ti-VCT (85 kW) vylepšený motor pro nový Focus.

Ondřej Láník
Diskuze (44)