Nový Ford Focus: první informace a fotografie
Design novinky si ponechává základní proporce prvního Focusu. Čelní i zadní sklo jsou ale výrazněji skloněné, karosérie narostla do délky (+168 mm!) i do šířky a úměrně tomu se zvětšil také rozvor (+25 mm). Ostré "New Edge" hrany dostaly decentnější ráz, čelní maska a zejména světlomety mají nyní blíže k Mondeu. Zadní svítilny, které dříve hrály důležitou roli ve vzhledu vozu, jsou nyní méně výrazné.
Nový Ford Focus | ||||
Nový Focus | Starý Focus | Nový Focus | Starý Focus | |
Vnější rozměry | 3 a 5dveřový hatchback | 3 a 5dveřový hatchback | kombi | kombi |
Délka [mm] | 4342 | 4174 | 4473 | 4454 |
Šířka [mm] | 1840 | 1702 | 1840 | 1702 |
Výška [mm] | 1447 | 1430 | 1447 | 1447 |
Rozvor [mm] | 2640 | 2615 | 2640 | 2615 |
Zavazadlový prostor | ||||
Šírka [mm] | 1050 | 1050 | 1159 | 1156 |
Délka* [mm] | 927 | 880 | 1042 | 1048 |
Délka** [mm] | 1530 | 1450 | 1670 | 1658 |
Základní objem [l] | 385 | 350 | 475 | 520 |
Max. objem po střechu při sklop. sed. [l] | 1245 | 1205 | 1525 | 1580 |
Karosérie nového Focusu je o 10% tužší v krutu než u předchozího modelu. Podvozek a některé další komponenty pocházejí z platformy koncernu Ford, kterou používají například Mazda3, nové Volvo S40 a V50, nebo Focus C-Max. Zadní víceprvková náprava proslavila jízdní vlastnosti prvního vydání a její uplatnění pokračuje se drobnými změnami i v novém Focusu. Focus dostává, podobně jako jiné vozy ve třídě, elektrohydraulický posilovač řízení, s proměnlivým účinkem (závísí na rychlosti jízdy).
Motorová nabídka sestává ze čtyř zážehových motorů, jejichž původ lze hledat v minulé generaci Focusu. Zcela nový je motor 1.6 Ti-VCT (85 kW) je opatřen plně variabilním časováním ventilů, což zvyšuje točivý moment v celém otáčkovém spektru a výkon od 4000 ot./min výše.
Nový Ford Focus | ||||
Zážehové motory | 1,4 16 V | 1,6 16 V | 1,6 Ti-VCT | 2,0 16 V |
Uspořádání motoru | R4 | R4 | R4 | R4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1388 | 1596 | 1596 | 1999 |
Výkon [kW při ot./min] | 59 / 5700 | 74 / 5500 | 85 / 6000 | 106 / 6000 |
Točivý moment [Nm při ot./min] | 124/ n.k.d. | 150 / 4000 | 155 / 4150 | 185 / 4500 |
Zrychlení 0 - 100 km/h [s] | 14,1 | 11,9 * | 10,8 | 9,2 |
Nejvyšší rychlost [km/h] | 164 | 180 * | 190 | 206 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 6,6 | 6,7 * | 6,4 | 7,1 |
Nabídka vznětových motorů je postavena na agregátech, vyvinutých společně se skupinou PSA. Oba motory, 1.6 TDCi (80 kW) i 2.0 TDCi (100 kW) jsou již známé z jiných modelů Fordu nebo vozů značek PSA. Focus dostane také zatím nepříliš obvyklou kombinaci vznětového motoru a převodovky CVT se sedmi předprogramovanými rychlostními stupni a poměrně velkým rozsahem.
Nový Ford Focus | ||||
Vznětové motory | 1,6 TDCi | 1,6 TDCI CVT | 2,0 TDCI | |
Uspořádání motoru | R4 | R4 | R4 | |
Zdvihový objem [cm3] | 1560 | 1560 | 1997 | |
Výkon [kW při ot./min] | 80 / 4000 | 80 / 4000 | 100 / 4000 | |
Točivý moment [Nm při ot./min] | 240 / 1750 | 240 / 1750 | 320 / 2000 | |
Zrychlení 0 - 100 km/h [s] | 10,9 | 11,5 | 9,3 | |
Nejvyšší rychlost [km/h] | 188 | 183 | 203 | |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 6,4 | 7,1 | 5,6 |
Interiér povyrostl (jinak to snad dnes ani nemůže být), zvětšil se ale také zavazadlový prostor (nyní 385 l). Schránka před spolujedcem má celých 12 litrů a pojme dokonce i 1,5litrovou lahev, která pak může být chlazena prostřednictvím klimatizace.
Vedle běžných prvků výbavy nově uváděných vozů (navigační systémy, rádia s MP3 přehrávačem a Bluetooth, samočinné odemykání vozu bez klíče, atd.), dostaně Focus zatím neobvyklé příplatkové seřizování polohy pedálů. Servisní intervaly byly prodlouženy na 20.000 km.
Ceny a další podorbnosti budou zveřejněny na pařížském autosalonu 23.září 2004 a my u toho samozřejmě nebudeme chybět.
Hatchbacky by se v Evropě měly prodávat od listopadu letošního roku, kombi pak bude následovat v roce 2005. S větším odstupem příjde kupé-kabrio se skládací pevnou střechou.
Podrobnější informace o novém motoru pro Focus najdete ve starším článku Ford Duratec 1,6 Ti-VCT (85 kW) vylepšený motor pro nový Focus.