Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Land Rover Discovery s motorem 2,7 TDV6

Ondřej Láník
Diskuze (5)
Návštěvníci nedávno skončené Motor Show v Birminghamu byli svědky premiéry modelu Land Rover Discovery 3 s označením TDV6. Model osazený špičkovým dieselovým agregátem 2,7 litru s přímým vstřikováním chce změnit trh, kterému vozy této značky kralují.

Návštěvníci nedávno skončené Sunday Times Motor Show v britském Birminghamu byli svědky premiéry modelu Land Rover Discovery 3 s označením TDV6. Model osazený špičkovým dieselovým agregátem 2,7 litru s přímým vstřikováním chce změnit trh, kterému vozy této značky kralují.

Úplně nový Discovery 3 TDV6 doplňuje řadu benzínových osmiválců představených již dříve v New Yorku. „Nový Land Rover Discovery 3 je auto 21. století. Jeho moderní, odvážný design plný špičkových technologií přináší nejširší možnosti ve své třídě,“ prohlásil o novém voze generální ředitel společnosti Land Rover Matthew Taylor. „S novým motorem, který si již vydobyl uznání ve vozech Jaguar, získal model Discovery 3 mimořádnou sílu a citlivost. Naši zákazníci se mohou na nový vůz těšit ve druhé polovině tohoto roku.“

Předpokládá se, že v Evropě i ve Velké Británii bude největší zájem o verzi s vznětovým pohonem 2,7 litru s přímým vstřikováním, jehož výkon dosahuje 140 kW . Spolu s kroutícím momentem 440 Nm při méně než 1900 otáčkách za minutu to zaručuje vynikající jízdní vlastnosti a ovladatelnost. Čtyřiadvacetiventilový motor využívá nejmodernější technologické prvky, jako je například vysokotlaké vstřikování common-rail, rychločinné elektronické vstřikovací ventily a turbodmychadlo s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek.

Olejová vana, konstruovaná speciálně pro mimořádné nároky Land Roveru, je připravena i na extrémní úhly náklonů a přední těsnění klikové hřídele je upraveno proti průniku vody, bláta a dalších nečistot při jízdě v terénu a při průjezdu hlubší vodou. Dalším prvkem, kterým se turbodiesel TDV6 může pochlubit, je hliníkový žebřinový rám na spodní straně klikové skříně, který výrazně zvyšuje tuhost podvozku.

Nový model bude možné zakoupit i ve výkonnější variantě s celohliníkovým benzinovým motorem V8 o obsahu 4,4 litru a výkonu 220 kW s kroutícím momentem 425 Nm.

Výkon motoru se přenáší přes manuální nebo automatickou šestirychlostní převodovku ZF. Automatická převodovka patří do standardní výbavy verze s benzinovým osmiválcem. Dvourychlostní rozdělovací převodovka s elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem rozvádí pohon mezi přední a zadní nápravu. Stejnou jednotku lze na přání zákazníka namontovat i na přední nápravu, čímž se dosáhne maximálního využití tažné síly v terénu.

U modelu Discovery 3 je použita nová konstrukce karosérie Integrated Body-Frame, která na silnici zajišťuje pohodlí, klidnou jízdu a chování samonosné karosérie, zatímco v terénu dosahuje mimořádných vlastností. Zcela nezávislé pérování spočívající na pneumatických pružinách zajišťuje přesnou jízdu na silnici a vysokou spolehlivost v terénu. Model TDV6 se může pochlubit brzdovými kotouči o průměru 317 mm na přední nápravě a 325 mm na zadní nápravě, V8 má na přední nápravě kotouče o rozměru 337 mm a na zadní 350 mm. Nový model je vybaven celou řadou ovládacích systémů včetně regulace jízdní stability, elektronického řízení prokluzu (ETC) či systému řízeného sjíždění svahů (HDC), zajišťujících snadné zvládnutí každé situace na silnici i v terénu.

Ondřej Láník
Diskuze (5)