Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Mercedes-Benz třídy S se začal montovat ve Vietnamu

David Bureš
Diskuze (21)
Už minulé generace stuttgartské třídy S byly vyráběny ve více zemích. Nejnovější model v tomto trendu pokračuje.

Nejnovější generaci Mercedes-Benzu třídy S se zatím prodejně velice daří, automobilka už zvyšovala v jejím domovském závodě Sindelfingen její výrobu, aby pokryla poptávku zákazníků po tomto luxusním sedanu. Nyní se S-Klasse začíná montovat ve Vietnamu.

Velké množství výrobních dílů pro třídu S, jako motor, prvky interiéru a ovládací prvky, je do Vietnamu dovážena z domovského Německa. Přímo ve vietnamské továrně v Ho Či Minově městě vedle finální montáže probíhá také zpracování karoserie a její nalakování.

Montážní zkoušky byly zahájeny již v září loňského roku, aby byla kvalita zpracování co nejvyšší. Během montáže se automobil podrobí pečlivé kontrole, skládající se z kontroly karoserie, lakování a montáže a celkové prohlídky auta.

Už loni obdržel závod v Ho Či Minově městě od vedení koncernu Daimler ocenění „Nejlepší továrna.“ Šéf místní divize Mercedesu Michael Behrens tvrdí, že montáž třídy S přímo ve Vietnamu je ukázkou kvality zdejší továrny.

Ho Či Minovo město je vedle Sindelfingenu druhým místem na světě, kde nová S-Klasse vzniká. Předchůdce se montoval vedle Německa také v Egyptě a Malajsii.

Podle ceníku vietnamského zastoupení Mercedesu je na zdejším trhu k dispozici zatím jediná verze aktuální třídy S – S 500 L. Jedná se tedy o prodloužený model poháněný 4,7litrovým benzinovým osmiválcem o výkonu 335 kW a točivém momentu 700 N.m.

Na českém trhu je k dispozici vedle prodloužené varianty také provedení se základním rozvorem. Z motorů je v nabídce ještě vznětový šestiválec S 350 BlueTec (190 kW a 620 N.m), hybridní S 400 Hybrid kombinující zážehový šestiválec s elektromotorem a vrcholný S 63 AMG s 5,5litrovým osmiválcem se 430 kW a 900 N.m.

David Bureš
Diskuze (21)
7. 1. 2014 22:28
Re: Z-o-š-a-l-e-l-i z tých ziskov
A tiež nezabudnúť sa pozrieť, koľko je tam v skutočnosti pri strojoch ľudí a koľko je hál s automatmi a robotmi - aj v tom je obrovský rozdiel medzi fabrikami aj keď sa obe nazývajú modernými.
7. 1. 2014 22:26
Re: Z-o-š-a-l-e-l-i z tých ziskov
Tak vieš, niekto kope za H/K proti ostatným, niekto zas proti H/K, a obaja trepú blbosti.
Na druhej strane je fakt, že KIA v Tepličke musela veľa zmeniť a prispôsobiť sa tunajším zvyklostiam, praktiky dovezené z Ázie sa neosvedčili a boli zdrojom mnohých problémov.
7. 1. 2014 22:23
Re: Z-o-š-a-l-e-l-i z tých ziskov
Úlet alebo nie, ale má v tomto pravdu.
7. 1. 2014 20:12
Re: Z-o-š-a-l-e-l-i z tých ziskov
Komicky prispevek. Nikdo na svete nema takove komplexy z nemeckych aut jako Amici. V Americe je nemecke auto mnohem vetsim symbolem nez v samotnem Nemecku. Amici deli auta na nemecka a ta ostatni. :-!
Jinak vyroba aut neni o nejakych tovarnach a jejich modernizaci. Nemec postavi lepsi auto v tovarne co Rus odvezl po valce na Sibir nez Rus v nejmodernejsim zavode, ktery si nekde koupil a nechal postavit na klic.
Avatar - Vranis
7. 1. 2014 19:41
Re: Z-o-š-a-l-e-l-i z tých ziskov
Ked uz sme pri ,,made in Germany" odporucam ist sa pozriet do nejakej nemeckej tovarne/montovne apod. (a nie len v oblasti automobiloveho priemyslu) a vsimnut si kolko tam pracuje v skutocnosti original Nemcov a ake velke mnozstvo Turkov.