Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový motor V6 pro nástupce Mercedesu SLK

Ondřej Láník
Diskuze (16)
Mercedes-Benz připravuje na rok 2004 nový malý roadster, který nahradí současnou generaci řady SLK. Automobilka představila novou hnací jednotku budoucího SLK už teď, zřejmě proto, aby se pak na nový motor V6 3,5l (200 kW) nezapomnělo.

Mercedes-Benz připravuje na rok 2004 nový malý roadster, který nahradí současnou generaci řady SLK. Automobilka představila novou hnací jednotku budoucího SLK už teď, zřejmě proto, aby se pak na nový motor V6 3,5l (200 kW) nezapomnělo.

Zážehový šestiválec pro malý roadster s pevnou skládací střechou je motorem, který je na špičce současné nabídky v této objemové kategorii. Ze zdvihového objemu 3498 cm3 je k dispozici maximální výkon rovných 200 kW (272 k) při 6000 ot/min. Cenný je také optimální průběh točivého momentu, když maximum 350 Nm je použitelné od 2500 do 5000 ot./min, ale již při 1500 ot./min je připraveno 87 % této hodnoty.

Hliníkový hnací agregát je samozřejmě opět vybaven řadou dílčích zlepšení proti předchůdci. Nový tříapůllitr V6 má poprvé variabilní nastavení sacích a výfukových vačkových hřídelů, které ovládají 24 ventilů a dále hořčíkové sací potrubí s proměnlivou délkou, na jehož konci jsou nově konstruované klapky, které optimalizují proudění v sacím traktu při všech otáčkách motoru. To údajně snížilo spotřebu šestiválce o 0,2 l/100 km.

Oproti předchůdci byla optimalizována taky hmotnost motoru i pohybujících se hmot. Mezi dvěma řadami válců rotuje vyvažovací hřídel proti smyslu otáčení klikového hřídele a omezuje vibrace pohonné jednotky na minimum.

Nový motor splňuje s rezervou emisní normu Euro 4.

Ondřej Láník
Diskuze (16)